Duwboot

Een nog directere methode is gewoon je schip wegen, Henk. Maar dan weet je nog niet de diepgang, maar die zie je als je 'm in het water legt.
Ik gebruik een vuistregel die je kunt toepassen als je niet kan meten.

Groet,

Ad
Met Henks methode kan je heel goed het verschil tussen hoe de boot nu ligt en zijn gewenste waterlijn bepalen, en weet je dus wat je aan éxtra gewicht mee moet zeulen als je hem precies op de waterlijn wil hebben. Met simpel wegen red je dat niet.

EDIT,
Ik had die opmerking gemist dat je die auto accu in een duwbak zette. Dan snap ik het even niet, want als ik het ruw uitreken (lengte x breedte x diepgang x 0,7) kom ik aan zo'n 14 liter = kg waterverplaatsing. Als de boot nu 7.5 kg weegt zou ze zonder verdere ballast veel te hoog moeten liggen.[/QUOTE]

Oke Ad , ik begrijpt het ook niet vandaar dat ik dacht ik probeer het eens op het forum misschien dat er iemand een oplossing hebt.

Dus nu is de boot alles incl.7,5 kg en op dit gewicht zou ik minimaal 1 à 2 cm omhoog willen met dit casco,maar hoe dat voor elkaar te krijgen is ?????

Als ik het schuim weg zou halen dat gaat de boot zeker 2 cm dieper liggen.

Bedankt voor je reaktie Ad

Hobbes (het onderschip te veranderen is voor mij geen optie i.v.m. vrijetijd en zoveel andere boten die nog steeds op stapel staan die nog eens vaarklaar gemaakt moeten worden )
gr Henk

Speedy Bob,

Als jij uit ervaring spreekt en zij daar echt verstand hebt ,dan wil ik daar toch eens langs gaan voor deze moeilijke klus :cool:
Gr Henk

setsunakaede ,de boot ligt nu 8 cm diep (gew.7,5 kg)moet worden minimaal 1 het liefst 2cm hoger dan ligt de boot nagenoeg op zijn ijk en extra gewicht is nihil

Gr Henk

Laatst bewerkt:
Tja, je zult of het gewicht moeten verkleinen, of het volume groter maken.

Als beide niet haalbaar zijn, blijft over om de waterlijn opnieuw te schilderen :rolleyes:

Dit is mijn Duwboot Veerhaven 1 de foto is gemaakt in 1979 toen ik nog in IJsselmonde woonde.
Gr Henk

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back