Duwbootje Zorba

Materiaal voor de aandrijving is eigenlijk volledig binnen,we kunnen beginnen.
Ondertussen een leuk werkje begonnen, railingen maken,wat doe ik dat graag:D

Inderdaad gewone messing,makkelijk te bewerken en stevig.
Messing kun je vaak krijgen in hardere en zachtere soorten,maar die profieltjes voor modelbouw zijn vaak allemaal hetzelfde.
Solderen met gewone soldeer en vloeimiddel.

Gewone plastickcard(evergreen) uit een modelbouwwinkel.
Verlijmen met revell lijm,werkt perfekt.

De bovenbouw is uit een andere soort dikker plastiek gemaakt(uit een bouwstock),dit verlijmd nog beter,het brand echt in elkaar en ultra snel,geen secondenlijm nodig.

Buigen gaat inderdaad makkelijk in kokend water,kun je alle vormen mee maken,gewoon in het kokend water en direkt nadien met koud water koelen,alle vormen blijven dan perfekt zoals je ze wil hebben.

polystreen is toch piepschuim?

dit is toch styreen?

Polystyreen (PS) is er zowel als geëxtrudeerd plaatmateriaal en als schuim (geëxpandeerd PS). Molecuulstructuur is identiek, maar het uiterlijk is totaal verschillend.
Styreen is het monomeer waaruit polystyreen is opgebouwd, heeft verder geen technische toepassing. Is een stinkende vloeistof.

Groet,

Ad Bakker

De schroeftunnels zijn aangepast en geplaatst op de romp,past allemaal redelijk makkelijk.
De aandrijfassen te samen gebouwd,alles past erg precies en zeer stevig!
1 aandrijfas ingebouwd tot nu toe,is zoals ik het wou hebben,stevig en weinig plaats innemend.
Vraagje; wat zou het beste zijn voor de roerbladen?
Zoals robbe voorsteld,1 roerblad per tunnel,of ombouwen naar 2 bladen per tunnel?

netjes!!!

tja, roeren. als je 1tje breed genoeg maakt zodat die de helft van je straalbuis afdekt (dus als ie dwars staat) zal hij wel heel goed sturen. ga je trouwens de motoren ook apart besturen? of toch op 1 regelaar?

Nog geen gedacht van die regelaar,denk momenteel op 1 regelaar,kan ik nadien nog aanpassen.
Tips meer dan welkom!

Heey marc,

het meest realistische is toch voor twee roeren gaan, bij de meeste schepen in de praktijk ook.
Zelf ben ik ook met een duwboot bezig, en daar staan ook twee motoren in.
Daar heb ik ook vier roeren onder en per motor een regelaar, en doordat ik een elektronische zender heb, kan ik mixen dus op een stick voor en achteruit en gemixt kan ik manoevreren.

groetjes mario

Heb ook een eenvoudige elektronische zender, dus dat mixen op 1 stick zou eigenlijk ook wel moeten lukken via 2 regelaars.
Ga dat eens goed bekijken, zo moet je praktisch zonder roeren kunnen varen.

Bedankt voor Uw reactie!

Back