Dx6i dualrate - traveladjustment

Ik heb pas een dx6i en begrijp iets niet goed. Kan iemand me het verschil vertellen tussen de instellingen bij dualrate en traveladjustment. Komt dat niet op het zelfde neer? Heb ook al gegoogeld, maar begreep de uitleg in het engels niet echt goed.

Laatst bewerkt:
met traveladjust kan je je endpoints van je servo's instellen , dus de maximum uitslag in beide richtingen en zelfs voor elke richting apart.
met dualrates kan je instellen om maar een gedeelte van de uitslag te gebruiken, bijvoorbeeld 60 % maar je kan deze aan en uitschakelen met een knop, zodat je bijvoorbeeld met de dualrates knop aan kan je mooi strak en vlak vliegen, met de knop uit kan je dan met de volle uitslag werken en zo agressieve manoeuvres uitvoeren...

Zo had ik het ook gelezen in het Engels. Maar komt dit niet op hetzelfde neer? Je hebt met dr wel het voordeel van de knoppen omzetten op je zender, dus twee instellingen. Voor de rest is er dan toch geen verschil?

Endpoints gebruik je bijvoorbeeld om te voorkomen dat je servo's ergens tegenaan lopen bij volle uitslag. Als servo's worden geblokkeerd kunnen ze doorbranden.
Dual rate gebruik je om te voorkomen dat je teveel input geeft, met als gevolg dat je continu moet corrigeren. Voordeel is, dat als je om de een of andere reden toch de volle uitslag wilt gebruiken, je dit kunt doen door een knop om te zetten.

Misschien handig om de titel van dit draadje te wijzigen in: "DX6i dual rate / travel adjust" of zo. Er zijn al een boel draadjes over de DX6i.

Back