DX6i low voltage alarm

Hallo,
Ik heb zojuist een filmpje gezien op utoep dat je bij een DX7 het lage voltage alarm kunt aanpassen, voor wanneer men een lipo zenderpack gaat gebruiken.
Standaard is het alarm op 9V ingesteld, met een lipo zette ze die op 10V.

Mijn vraag is kan dit ook met een DX6i? Als ik een 2s lipo pack er in stop.
Ik weet dat er enkelen zijn die een 2s lipo erin hebben zitten.

Wie kan me dit vertellen hoe ik de low voltage alarm kan aanpassen....

als je er een 2s lipo in krijgt moet je in principe ja voltage alarm verhogen tot 7.4 volt gezien je spanning van je lege lipo al hoger is dan de spanning van 4 volle nimh of alkaline cellen , ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat er in een dx6i een lipo in kon , maar ik hou het bij alkaline celletjes, daar kom ik toch ook al een maand mee toe in men zender...

Volgens mij gaat er iets door elkaar

Een onderspanningsalarm van 9 volt, en dan een 2cel lipo zou juist een verlaging van het voltage moeten geven, en dan zou je hem op 6.6 moeten zetten

Zou je even moeten kijken in de handleiding wanneer die zender zichzelf uitzet, dat voltage kun je niet veranderen

Ok, en vergeet niet een 6v bec er tussen te zetten he! anders help je je dx6i om zeep.
Dus volgorde:

Lipo - battery monitor - bec - dx6i.

Als je een 2s 850mah lipo pakt moet je deze met gemak IN de zender kunne plaatsen.

Hey iedereen .
Ik pik hier maar even op dit oudere item in , daar ik onlangs mijn DX6I heb uitgerust met een Lipo van 900 Mah .
Deze lipo past zonder enige aanpassing in het batterij compartiment .
Ik heb dit als volgende opgelost : ** Heb mijn zender opengedaan en voorzichtig de batterijklemmen even losgemaakt ( bedrading gewoon vast gelaten )
** Aan de + kant heb ik aan de eerste aansluiting een rode draad gesoldeerd en in deze bedrading 3 x in serie een diode ( in de goede stroomrichting uiteraard )
** Aan de - kant een zwarte draad en dan aan de deze draad en de ingang van de diodes een JST stekkertje dat overeen komt met de stekker die ik aan de Lipo heb hangen .
** Deze stekker kan na het terug plaatsen van de batterij aansluitingen ergens mee door een opening in het batterij compartiment .
Zodoende kan ik indien gewenst nog gewone penlites gebruiken of mijn Lipo pack .
** Door de 3 x diode heb ik bij gebruik van de Lipo een spanningsval van 3 x 0,7 V = 2,1 V
* Als mijn Lipo vol is heeft deze een spanning van 8,4V - de 2,1V van de diodes geeft dus op mijn display 6,2 V bij volle batterij dus Ok
* Als mijn Lipo leeg is heeft deze een spanning van +/- 6,2V - de 2,1V van de diodes kom ik op een spanning van 4,1 V en dat is juist de spanning dat het alarm aan gaat op je DX6I !
Bij mij werkt dit nu +/- al een dikke maand perfect en met die batterij van 900Mah komt ik makkelijk een volle week mee toe , alle dagen +/- 1 uur in gebruik .
ik heb ineens 2 Lipo's besteld en als de ene leeg is steek ik gewoon een verse .
Ik hoop mogelijk hier iemand mee te kunnen helpen en verder veel vliegplezier .

Grtjs Blitske

Die eneloops bestaan zeker maar dan zou ik ze nog moeten samenstellen als batterij pack want er zijn in Belgie verschillende clubs waar je niet mag vliegen met losse cellen .
Of Anko heb jij adresje waar je ze als passend pack kan krijgen die dan ook passen in een DX6I ? Alle info is welkom

Grtjs Blitske

Anko , zeker bedankt voor de tip ga ik mogelijk nog wel eens uitproberen alleen ben ik niet zeker of ik die erin krijg .
En zoals het nu is kan ik alle kanten op momenteel he .
Zal er eens achter informeren en wie weet .

Grtjs Blitske

Op de eneloop cellen kun je makkelijk draadjes solderen.
Je zou de veertjes kunnen laten zitten en de draadjes gewoon parallel solderen van cel naar cel. Als je dun draad neemt moet het wel passen denk ik.
Als je de cellen in de zender oplaadt, dan zou je de verbinding naar de zender ook vast bedraad kunnen solderen.

goedkoop: http://www.nkon.nl/

Ik zal het zeker eens bekijken heb inderdaad ook al wel maten gevonden op internet en inderdaad als ik de metalen klemmetjes eruit haal zou een pack er wel ingaan , kan het dan ook nog met een stekkertje binnenin maken zo kan mijn pack er ook makkelijk uit als het moet en mogelijk de batterij plaatjes er rap in .
Zo zie je maar dat een forum veel tips kan opleveren , thx

Grtjs Blitske

Alle , ik heb ineens eens een pack besteld van 2700 mah zal daar eens beetje mee experimenteren he
Zal eens zien of ik er een fotoke kan van zetten se
full

BrlzmEMMqFo5AAAAAElFTkSuQmCC
Grts en allen thx voor de tips Blitske

Laatst bewerkt door een moderator:
Back