dx6i met OrangeRx R710 en dji naza gps

Hallo, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb dus een dji f450 met naza en gps met als zender een dx6i met ar6210 ontvanger.
Kan in deze 'setup' de ar6210 ontvanger veranderen door een orange r710 ontvanger(met failsafe) door gewoon de ar6210 in mijn quadcopter door de orange r710 te vervangen?
Blijven mijn instellingen dan behouden?

Ik wil dit doen omdat er bij de orange rx een ingebouwde failsafe in zit en dat lijkt mij heel handig wanneer ik tijdens fpv vliegen plots geen bereik meer heb, ( ik heb het al 2 keer gehad en nu voel ik mij niet meer veilig)
Maar hoe stel je de failsafe in? Zodat wanneer de transmitter uitvalt of ik geen bereik meer heb. Zodat quad terug keert naar huis. ?
En als dat dan allemaal lukt wat gebeurt er als het bereik wegvalt en de quad terug keer en terwijl hij rerug keert krijgt hij weer bereik? ( komt hij toch naar huis of moet ik de besturing weer overnemen?)
En als laatste wat is de range met mijn dx6i en de orange r710?

Mvg
 
je kan je ontvanger gewoon vervangen , wel zou je deze opnieuw moeten binden.
of de betrefde ontvanger failsave ondersteund weet ik niet , er zit namelijk verschil in.
pre failsave , en failsave
ook even de naza aan de pc sluiten en kijken of alles nog goed fuctioneerd
ff opnieuw kalibreren

om de failsave in te stellen is nog niet zo makelijk als je niet weet wat je doet.
ik zal het proberen uit te leggen :

1ste optie : kun je hem al doormiddel van een schakelaar op failsave zetten dan zender op failsave zetten, kun je dit niet dan optie 2 uitvoeren


2de optie : nadat je alles goed hebt ingesteld moet je je schakelaar waar je atti mode en GPS mode op heb zitten(normaal een 3 standen schakelaar) op GPS zetten nu moet je d.m.v wijzigen van de eindpunten(in je zender) je GPS op Failsave zetten.

de stappen die je moet doorvoeren:

# je bindplug in de ontvanger duwen (zender uit laten)
# je gas op +/-30% zetten (gashendel)
# stroom op de ontvanger zetten
# je ontvanger begint nu te knipperen
# bind plug verwijderen

# Nu je zender aan zetten en knop binding ingedrukt houden
nu gaat je ontvanger constant branden

# stroom van de ontvanger halen , zender uit zetten

# zender weer aan en je eind punten weer terug zetten als voorheen (GPS mode)

# stroom op je ontvanger
# naza weer aansluiten op PC en kijk als alles na behoren fuctioneerd

# als je nu je zender uitzet zou hij na failsave moeten springen

(bij mij werkte het zo bij de AR8000 met de DX7se) met de DX8 ging het een stuk makelijker

maar nogmaals zoek eerst uit of je ontvanger dit ondersteund

suc6

Groetjes Nick
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord! Ik hoop dat het werkt!

In de beschrijving staat dit: Failsafe: all channels to bind position at signal loss
Is dit dan goed?
 
had al even gekeken ja lijkt mij goed


tip als de pc aan geeft dat hij op failsave springt als je de zender uit zet.

probeer het dan niet te hoog in de lucht , vlieg een meter of 12 van je weg 1mtr boven de grond en zet je zender uit.

je kan hem altijd terug overnemen , door even te schakelen na atti mode wel zender dan aan zetten natuurlijk


Nick
 
nog een tip vermeld je leeftijd , je woonplaats in je profiel , er zijn altijd mensen bij je in de buurt die je wellicht kunnen helpen als je problemen hebt ;)
 
precies zo als het er staat , kun je door middel van een schakelaar op je zender al failsave activeren (denk het niet) dan hoef je optie 2 niet uit te voeren.

in jou geval denk ik dat je met optie 2 aan de slag moet, en daarna de stappen moet uit voeren die ik beschreven heb
 
ik bedoel als je deze switch omzet, en je hebt je naza aan de pc aan gesloten geeft deze dan ook failsave aan?

zo ja deze switch dan op failsave zetten en de stappen uitvoeren ;)

dan hoef je niet de eindpunten te verzetten in je zender zodat je gps mode op failsave komt zoals in optie 2 beschreven


heb je deze switch niet dan optie 2 uitvoeren en daarna de stappen uitvoeren

begrijp je het nu?

gr Nick
 
Ja, en nog 1 ding bijn ar6210 ontvanger zit er zo een 2de bakje sateliet ofzo, mag ik dat zelfde 'bakje' ook met die r710 rx gebruiken?

BEDANKT!
 
Ja die bedoel ik, weet je (of iemand) misschien hoe ver ik kan?
En als ik nu bijvoorbeeld eens wil testen hoe ver ik kan mag ik dan gewoon weg vliegen tot ik geen signaal meer heb en dan w8en tot hij terug keert?
(Moet ik dan na een tijdje zelf de bestuuring weer overnemen voor wat snelheid?)
 
ik zou het bereik op de grond testen bijv zet je quad ergens neer laat een vriend erbij blijven en fiets steeds wat verder weg en test of je nog bereik hebt.
in de lucht heb je meestal iets verder bereik,
wat ook belangrijk is start je quad op in gps mode en wacht dat deze groen blijft knipperen (meer dan 6 satellieten heeft gevonden) dan pas heeft hij dit punt vast gelegd , anders keert hij ook niet terug als hij zijn home positie niet heeft vast gelegd :p en vliegt hij ergens anders heen.

ik zou er ook niet te veel mee spelen met de failsave kan je quad kosten , gebruik het enkel in noodgevallen.

vlieg ook niet te ver weg met een halfvolle lipo

het terug komen gaat wel vrij snel hoor , maar eerst stijgt hij op na een bepaalde hoogte (boven bomen en zo) blijft dan even hangen , vliegt vervolgens na je toe , en blijft ook hier weer even hangen vervolgens zet hij de landing in.

test het maar eens een meter of 20 van je af , dan weet je hoe hij reageerd

Gr Nick
 
het terug komen gaat wel vrij snel hoor , maar eerst stijgt hij op na een bepaalde hoogte (boven bomen en zo) blijft dan even hangen , vliegt vervolgens na je toe , en blijft ook hier weer even hangen vervolgens zet hij de landing in.

Hij stijgt op na failsafe wanneer je ten tijde van de failsafe onder de 18 meter zit.
Dat je dan boven de bomen zit is natuurlijk maar ten dele waar.
Veel bomen zijn hoger dan 18 meter.
Wanneer je hoger zit dan 18 meter komt ie op de hoogte die ie ten tijde van de failsafe heeft weer terug.
Wanneer je dus over bomen heen vliegt en daar achter weer gaat zakken heb je dus grote kans dat ie bij failsafe in de boom terecht komt.
Vraag me niet hoe ik dat weet.
 
Vraag me niet hoe ik dat weet.

Oh, nou begrijp het pas Ben. Dat was jij die boven in die boom z'n coptertje aan het zoeken was:D:

full

full


Groet,

Ad
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top