DX6i of niet?!

@Houtepen: ik snap de omschakeling van mCPx naar een duurdere en grotere 450 niet helemaal. Ik denk zelf dat om zomaar tussendoor eens wat te vliegen een mCPx sowieso veel geschikter is, maar het is natuurlijk je eigen keuze.

een 450 size is nog steeds erg gevoelig voor wind en kan erg fel sturen ten opzichte van een 600 size
met de mcpx is naar mijn mening een ideale combinatie gemaakt met de crashbestendigheid en handling hij is bij mij al meerdere malen (nadat ik controle verloor) van een meter of 5 gevallen zowel op gras als beton nieuw linkje er op en gaan ondertussen 30x late vallen en voor 15euro schade totaal.

hierdoor wordt het leerproces versneld omdat je dingen gaat proberen die je anders niet zou doen.
Goed punt. Doordat het bij een mCPx allemaal veel goedkoper is en de heli door zijn grootte wat minder 'indrukwekkend' is dan een 450, denk ik dat je automatisch meer gaat durven en proberen en dus ook veel meer gaat leren van de mCPx (als je het op eigen houtje wil doen).

Laatst bewerkt door een moderator:
Was nog niet direct een omschakeling hoor naar een grotere, de prijs sprak me alleen wel aan;) Door die draad te lezen die in dit topic is geplaatst over die goedkope chinezen en de positieve reacties daarop raakte ik er wel in geinteresseerd! De financiele drempel is daar zo laag dat het zeker de moeite loont om de vergelijking met de mcpx nog eens te trekken denk ik. Al die mensen hadden positieve ervaringen dus vandaar;)

Verder wil ik de mcpx denk ik zoiezo wel, heeft iemand er niet toevallig 1 tweedehands liggen waar die van af wil?:)

@jurjen heli :de mcpx in de sim vliegt heel anders dan in het echt maar heb je ook al met de mcpx gevlogen buiten de sim?
aan je opmerkingen denk ik van niet omdat mijn mcpx stabieler is dan mijn 450. wees dan ook voorzichtig met je opmerkingen

Oh en iedereen zegt. zo'n sim is zo realistisch! echt precies hetzelfde in het echt! maak deze opmerkingen dan ook niet.. en nee ik heb nog nooit een mcp-x gevlogen alleen me vriend heeft hem en hij vindt de 450 stabieler dus ik baseerde mijn comments op zijn mening.:confused::rolleyes:

Laatst bewerkt:
De sims zijn tegenwoordig best realistisch qua physics (natuurkunde) en rekenkracht/snelheid. Maar toch moet je vaak je modellen in de sim fine tunen zodat ze vliegen als jouw echte model.
Heeft simpelweg met afstelling en setup te maken van je echte model.

Het "gevoel" is er absoluut :)
maar het verschil tussen een echte heli en de simulator is (persoonlijk) behoorlijk ..

+ 1 at DannyvG stel dat je heli net ff anders is afgesteld (of op de simulator) , dan vliegt ie ook meteen een stuk verschillend...
zo ver ik weet moet je in de simulator ook instellingen aanpassen (control mapping) vergeet je een nummer of instelling,
is de reactie ook al weer anders..

Laatst bewerkt door een moderator:
jurjen waarom vlieg je eigenlijk nog niet met je 450 even naar een veldje en uitlaten die helie of is ie nog in aanbouw?

en wat die meningen betreft "een mening is als een kont, die van een ander stinkt altijd"

jurjen waarom vlieg je eigenlijk nog niet met je 450 even naar een veldje en uitlaten die helie of is ie nog in aanbouw?

en wat die meningen betreft "een mening is als een kont, die van een ander stinkt altijd"

haha ok,
in de kop zit teveel speling dus ik moet wat rubber ringetjes kopen voor in de kop aangezien die rubbertjes die er in zitten kapot zijn :( en ik heb tot nu toe alleen nog maar op de sim gevlogen en ik ben te bang dat als ik alleen ga vleigen zonder mijn instructeur dat ik mijn heli de grond in boor en daar heb ik niet zoveel zin in ;) dus wacht ik tot vrijdag ga ik naar de club en dan ga ik voor het eerst met mijn 450 vliegen :) kan trouwens niet wachten :p

groetjes

haha ok,
in de kop zit teveel speling dus ik moet wat rubber ringetjes kopen voor in de kop aangezien die rubbertjes die er in zitten kapot zijn :( en ik heb tot nu toe alleen nog maar op de sim gevlogen en ik ben te bang dat als ik alleen ga vleigen zonder mijn instructeur dat ik mijn heli de grond in boor en daar heb ik niet zoveel zin in ;) dus wacht ik tot vrijdag ga ik naar de club en dan ga ik voor het eerst met mijn 450 vliegen :) kan trouwens niet wachten :p

groetjes

Het kunnen ook de lagers zijn hoor.

misschien toch ook een mcpx er bij nemen omdat je die zelf kan uitlaten zonder kans op grote schade. de zender heb je al en geen afstel perikelen.

misschien begrijp je nu mijn standpunt
de mcpx laat je al uit als je 10 minuutjes hebt

veel plezier vrijdag.

dat meen je niet :eek: als dat zo is moet ik die ook nog kopen :( ik wacht wel af ik hoop dat het de rubbertjes zijn.

Sorry voor off topic...

Neuh dat denk ik niet, eerder mischien iets niet ver genoeg of zo. Zoals ik al zei, vertrouw geen fabriek om jou heli in elkaar te zetten.

@Ontopic

Back