DX6i werkt in stukjes via ppjoy

Hoi,

Ik gebruik een dx6i in combinatie met ppjoy en smart proplus (via de geluidskaart dus). In aerofly zie ik dat mijn sticks in stukjes bewegen (ook in realflight trouwens), maar ik het echt gaat alles vloeiend. Het probleem is dat ik mijn stuurvlakken niet mooi in het midden kan trimmen. Ofwel wijk hij iets af naar rechts, trim ik iets bij doet hij niks, en als 2 of 3x tegen het trim knopje druk gaat hij naar rechts. Aangezien het in kleine blokjes verspringt kun je nooit precies vliegen. Ook vrij irritant bij het hoveren.

Weet iemand of dit aan de software ligt, of aan de trainer uitgang van de zender? Ofwel ga ik een USB stickje halen voor 12euro als het aan ppjoy ligt, ofwel kan ik een USB zender kopen voor 19euro. Natuurlijk zou ik het liefst mijn mixers op de DX6i kunne gebruiken, maar dan moet ik wel zeker zijn dat alles vloeiend gaat met zo'n usb stickje.

Dank bij voorbaat!

als ik heel eerlijk ben denk ik dat het niet aan de zender ligt.
maar eerder aan de computer.
ik denk dat je een te lichte computer hebt voor de simulatoren

Doe hiert ff posten je vraag, er is een algemeen topic over de DX6i en de reparateur waart ook in dat topic rond dus daar is veel kennis aanwezig :)

dx6i-vragen-topic-14

Laatst bewerkt door een moderator:
als ik heel eerlijk ben denk ik dat het niet aan de zender ligt.
maar eerder aan de computer.
ik denk dat je een te lichte computer hebt voor de simulatoren

Ik doe zelf ict studies en ik heb een redelijk zware gamemachine hier :p Simulators draaien aan +500fps.
Ik vermoed wel dat het de software is aangezien ik me niet kan voorstellen dat je als leerling een echt vliegtuig ook in schokjes bestuurd.

bewegen de balkjes wel soepel als je de kanalen test ?

Nope, dat is het hem net :p Ze verspringen in kleine blokjes. Zowel in realfight als in aerofly. Ik las ergens dat pcm een signaal in 48 blokjes verdeeld ofzo. Dus dat wil zeggen dat een roer altijd met stapjes van +-2% beweegt en dus niet vloeiend. Nu weet ik niet of dat door de software (ppjoy) komt of als dat het uitgaande signaal van zender is.
Als het probleem met een USB stickje is opgelost haal ik zo eentje. En anders haal ik een USB zender, die helaas geen mixer heeft :(

Eveneens moet ik altijd herstarten naar windows XP om te kunnen werken met ppjoy (enige reden waarom ik een XP partitie heb). Met een USB stick/zender zou ik gewoon kunnen vliegen op Vista.

Ik heb ook een dx6i op de zelfde manier als jij aangesloten. gaat PERFECT alles heel vloeiend. je moet hem via een stereo jackplug aansluiten op je line-in en dan spelen met het volume van de line in. je zult zien dat hij bij volume helemaal dicht ook niks meer doet. kijk ff welk volume de beste prestaties geeft.

Back