DX7 ontlaad accu

Hoort dit?

Mijn DX7 hangt aan het stopcontact en is onderhand van 8,9V naar 6,6V gezakt. Gaat hij altijd door zo'n cyclus?

Ik neem aan dat hij aan een lader hangt. Met hoeveel miliampere laad je de accu bij? En, zoals Rhelie al aan geent, staat je zender wel uit (altijd uit zetten tijdens het laden!!)

ja staat uit, de lader is 150 mah.

Ik heb em uit Engeland gekocht en er zat geen originele lader bij, maar eentje van Trickbits. Voltage klopt alleen is het origineel 110 mah ipv 150.
Polariteit van de stekker etc klopt ook.

Hij is door gegaan tot 6,4v op de accu en daar blijft hij nu plakken...

ja staat uit, de lader is 150 mah.

Ik heb em uit Engeland gekocht en er zat geen originele lader bij, maar eentje van Trickbits. Voltage klopt alleen is het origineel 110 mah ipv 150.
Polariteit van de stekker etc klopt ook.

Hij is door gegaan tot 6,4v op de accu en daar blijft hij nu plakken...

Let er bij spektrum wel op dat de "ring" plus is en "tip" de minpool :)

Heb je het 8 cellen pakketje erin zitten ?

Probeer deze er anders even uit te halen en los te laden i.p.v in de zender ;)

Als je de accu flink overlaad zakt de spanning ook want dan sloop je de cellen. Is de accu warm?

Check de polariteit eerst even, verkeerdom laden is een nieuwe accu halen....

nope, niks is warm. Tsja lader zat erbij dus ik ging er van uit dat het goed zat, de polariteit zoals op de lader staat klopt iig.

En de accu los uit de zender opladen, moet ik daar wel een lader voor hebben he :P

Ik weet niet waar je woont (tip, zet je woonplaats in je profiel dan kunnen mensen in de buurt misschien even helpen) maar als je in Zaandam woont dan wil ik wel even kijken naar de toestand van je accu. Laden en ontladen om de capacitiet te meten en je lader ook even nakijken.

Back