DX7 Servopositie

Hallo,

Ik heb recent een Spektrum DX7 gekocht. Ik ben nu bezig deze in te bouwen, maar ik heb een vraag;

In het spektrum menu zit een onderdeel waarin je de positie van de servo's kunt zien. Echter er staat letterlijk geen enkele servo in het midden. Ze staan er allemaal wat vanaf en lijken helemaal uit de richting te zitten.

Is dit normaal? Ik had hiervoor een mx12 en in hetzelfde menu stond alles redelijk in het midden.

Ik heb de modellen gereset, alles terug naar fabrieksintellingen gezet.

Is het zinvol ervoor te zorgen dat alles in het midden staat (middels sub-trim??) voordat ik de swash ga afstellen? Of moet ik de swash afstellen met de stcks in het midden ongeacht hun positie in dit menuscherm?

Of is het een kwestie van zender openschroeven en daar de sticks afstellen?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Hi Jeroen,

Bedankt voor je antwoord. Het instellen van de swash zelf is aardig gelukt (goede leermeester gehad:D), maar ik vind het zo vreemd dat de DX7 van fabriek af schots en scheef staat in de servo monitor.

Nu staat de swash recht t.o.v. mijn zender als alle sticks midstick staan. Maar ik vraag me af of ik me iets aan moet trekken van het feit dat de servo monitor er zo vreemd uit ziet. Of moet ik deze negeren?

gr. Beeek

ik heb de instellingen er nog eens op nagekeken

Swash menu
- setting is 3 servos 120 graden
- Aileron, elevator en pitch allen op +60%
- EXP op Inh (alleen die weet ik zo ff niet wat het betekend)

- Geen dual rates ingeschakeld.

- Alle travels op 100%

- GEEN Revo Mix

- PitchCurve; point-2 50% , 50% (dus stick staat mid stick en uitslag is 50%)

Nu heb ik met de subtrims lopen spelen om alles in het servo menu in het midden te krijgen, de uitkosmt is als volgt;

Thro 0
Aile R9
Elev D4
Rudd L22
PIT H12

Throttle staat op 0 omdat ik daar niet echt naar gekeken heb.

M.a.w. best wel wat subtrim dus om alles recht te krijgen. En dat is dus alleen nog maar op de zender. Ik wacht even met afstellen van de heli totdat ik dit opgelost heb.

Het is niet zo dat ik hardwarematig de zender moet aanpassen?

Hi Jeroen,

Bedankt voor je hulp, ik denk dat het verder wel snor zit dan. Was even schrikken. Ik heb de zender om laten zetten naar mode 3 en was even bang dat ze meer omgezet hebben dan gedacht ;)

Ik zal de trim van de rudder idd nog even verwijderen, en dan de heli afstellen

Back