Dynaflite P-51 Mustang

hallo,
vandaag maar eens begonnen (na het opruimen van mijn hobbykamertje) aan een nieuw bouwproject wat hier nog in de doos op de vliering lag.
het is een P-51 Mustang van dynaflite

Foto-TSVKPTF8.jpg

na openen van de doos en bekijken van de tekening kwam al snel boven dat dit nog wel eens een ingewikkeld project kan worden.
geen enkel onderdeeltje is genummerd en op de tekening wel, dus dat word veel puzzelen vooral omdat de vleugel vooral uit latjes bestaat en de tekening daar nog er onduidelijk is.

ik ben maar begonnen met de romp, en gelijk ook al de 1e domme fout gemaakt.

Foto-OLGQ6GXX.jpg

zoals je kunt zien heb ik bijde zijden exact hetzelfde gemaakt maar niet spiegelbeeld zoals de bedoeling was.
gelukkig houtlijm gebruikt, dus het hele onderdeel int zwembad gegooid en weer uit mekaar kunnen trekken. dat ligt nu te drogen weer.

daarna om toch nog maar wat te kunnen doen alle onderdeeltjes maar gesorteerd om een beetje meer overzicht te kunnen krijgen in de chaos.

Foto-UN8HEHF8.jpg

zo gauw de natte stukken hout weer droog zijn kan ik weer verder.

ooja nog een ander vraagje waarbij ik hoopte dat jullie mij zouden kunnen helpen.
het is oorspronkelijk een vliegtuig voor verbrandingsmotor maar ik wil er een mooie elektro setup opzetten.

wie kan mij helpen met een mooie electro setup die ook nog binnen een mooi budget ligt, voor dit vliegtuig??? (dus motor regelaar prop en accu).
zo gauw er weer vorderingen zijn zal ik jullie natuurlijk weer verder updaten.

mvg jesse

Leuk toestel, ook wel een mooie klus :). Heb je de natte rompdelen wel onder een plank oid. gelegd om te drogen ivm. kromtrekken?

jah dat heb ik inderdaad wel gedaan.. zijn mooi recht weer opgedroogd..
inmiddels weer wat vordering kunnen maken.
morgen zal ik nieuwe foto's neerzetten. en de vorderingen beschrijven.

ik sta nog steeds open voor een mooie setup trouwens:P

Jesse

Turnigy 4250-650 op 5S3700 met 60A turnigy regelaar en 12 x 8 APC

Trekt +- 40 ampere .

Wel denken aan een luikje boven op de romp voor de akku wissel ;)

Mvg Johan

ik zoek eigenlijk iets op 3s lipo, aangezien ik die thuis nog wel heb liggen. en de setup hoeft niet zo sterk te zijn dat het hele spulletje vertikaal omhoog gaat..

Ik gebruik deze: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 35-48-B 900kv Brushless Outrunner Eq: AXi 2826 $23.80 in een 2.30 m. zwever, loopt op een 3S 1500 ma 20C. Ja die motor is overkill voor die zwever, was eigenlijk voor een ander toestel bestemd (3 meter vliegende vleugel) maar het stijgt goed, en zweeft ook goed. Wat ik oa fijn vind aan die Turnigy motoren, ze hebben net een wat dikkere as dan ik van andere merken gewend ben.
Misschien een goed idee om hier ook eens te kijken: http://home.concepts.nl/~ha16580/downloads/Electro%20glider%20%20database.xls Kijk onder: Electro planes. Daar staan setups voor E-motorkisten tot 2 meter.

hier weer even een kleine update van de vorderingen.
alle natte onderdelen zjin weer droog en heb ze weer in mekaar geplakt. (deze x wel op de goede manier:P)

ook heb ik de rompspantjes kunnen lijmen.. toen was mijn tijd op want meot naar verjaardag.
hier een fototje.
Foto-NZZHIL86.jpg

Back