Dynam Grand cruiser

Ik heb hem al meer dan een jaar...prachtige kist...mooi vliegbeeld.
Het blijft piepschuim...maar voor die prijs heb je een prachtige kist.
Koop hem trouwens niet in amerika...want dan wordt de prijs verdubbeld door de transpotkosten.
Je kunt hem ook krijgen in duitsland...en dan heb je hem voor 15 euro verzendkosten in huis.
Dynam Cessna 310 Grand Cruiser EPO Large Scale ARTF 1280mm
Je moet hem wel nemen met intrekbaar onderstel...dat geeft nog een veel mooier vliegbeeld.
Flaps zn niet nodig.

Hier nog een foto van de mijne

http://www.mta-terapel.nl/fotos/2011/cessna310.jpg

Prachtkist!!
Kan er van kwijlen zo mooi.
Het is verdomd jammer dat ik geen mooie landings-strip ter beschikking heb.
Want zo'n soort kist staat op mijn wenslijst.
Vr Gr E

Ik vond het ook een prachtkist! Bedankt voor de tip, ga hem dan maar uit Duitsland laten komen! Vliegt hij goed? Enige tips die je nog hebt omtrent deze kist?

mvg Roy

Ik vond het ook een prachtkist! Bedankt voor de tip, ga hem dan maar uit Duitsland laten komen! Vliegt hij goed? Enige tips die je nog hebt omtrent deze kist? Dit is toch een RTF set he? moet ik niets meer bij kopen? Op je site staat hij wel op 220 euro, in amerika vind in hem voor 174 dollar (140euro)...

mvg Roy

Ik vond het ook een prachtkist! Bedankt voor de tip, ga hem dan maar uit Duitsland laten komen! Vliegt hij goed? Enige tips die je nog hebt omtrent deze kist? Dit is toch een RTF set he? moet ik niets meer bij kopen? Op je site staat hij wel op 220 euro, in amerika vind in hem voor 174 dollar (140euro)...

mvg Roy

Maar via de USA moet je verzendkosten bijrekenen en die zijn zeer hoog vanaf nitroplanes en dan moet je nog douane betalen en dus komt die duurder uit dan vanuit duitsland :)

Het is een grote doos, als je die uit de usa laat komen reken dan maar rustig op 100 euro transport kosten...en dan komt er nog invoerrechten en btw over...kun je hem net zo goed hier kopen.

Het is een pracht kist, met een mooi vliegbeeld. Hij is inderdaad RTF...je zet hem in 1 avond in elkaar...even stikkers er op en klaar. Er kunnen ook flaps in...maar dat heeft niet zoveel nut...het toestel kan van zichzelf al heel langzaam. Intrekbaar landingsgestel is wel erg mooi, want het vliegbeeld is erg mooi met de wielen ingetrokken.

Omdat het toestel van schuim is, is het erg licht en dus wel wind gevoelig...maar op een mooie windstille avond vliegt hij heel erg mooi en goed.
Er zit een 2200 mah 3s lipo in....daar kun je ongeveer 8 minuten mee vliegen (inclusief een paar keer wielen in en uit)...als je steeds vol gas vliegt zal het wat minder zijn, maar zo'n model vlieg je niet volgas...mooi halfgas laag en langzaam vliegen is het mooist.
Een iets grotere lipo zou wellicht passen maar niet noodzakelijk.

Hier nog een foto...http://www.mta-terapel.nl/fotos/2011/mei03.jpg

Je kunt hem bij hobby fly ook krijgen voor 149 euro...maar dan eb je een vast landingsgestel
http://hobbyfly.de/rc-flugzeuge-1/r...pnp-grand-cruiser-rc-flugzeug-weiss-4072.html

Succes,

Kor

Laatst bewerkt:
Het is een grote doos, als je die uit de usa laat komen reken dan maar rustig op 100 euro transport kosten...en dan komt er nog invoerrechten en btw over...kun je hem net zo goed hier kopen.

Het is een pracht kist, met een mooi vliegbeeld. Hij is inderdaad RTF...je zet hem in 1 avond in elkaar...even stikkers er op en klaar. Er kunnen ook flaps in...maar dat heeft niet zoveel nut...het toestel kan van zichzelf al heel langzaam. Intrekbaar landingsgestel is wel erg mooi, want het vliegbeeld is erg mooi met de wielen ingetrokken.

Omdat het toestel van schuim is, is het erg licht en dus wel wind gevoelig...maar op een mooie windstille avond vliegt hij heel erg mooi en goed.
Er zit een 2200 mah 3s lipo in....daar kun je ongeveer 8 minuten mee vliegen (inclusief een paar keer wielen in en uit)...als je steeds vol gas vliegt zal het wat minder zijn, maar zo'n model vlieg je niet volgas...mooi halfgas laag en langzaam vliegen is het mooist.
Een iets grotere lipo zou wellicht passen maar niet noodzakelijk.

Hier nog een foto...http://www.mta-terapel.nl/fotos/2011/mei03.jpg

Je kunt hem bij hobby fly ook krijgen voor 149 euro...maar dan eb je een vast landingsgestel
Dynam Cessna 310 Grand Cruiser EPO Large Scale ARTF 1280mm

Succes,

Kor

Of op diezelfde website voor 220 euro met retracts Dynam Cessna 310 Grand Cruiser EPO Large Scale ARTF 1280mm

Grts Dave

Hij is inderdaad niet meer op voorraad, maar als je hem besteld dan krijg je hem wel voor die prijs. Die van 169 is dan weer zonder lipo en lader....zo zie je maar...er is altijd weer iets bijzonders :-)

Maar het blijft een mooi toestel...

jah maar iedereen heeft tegenwoordig al wel een lipo en een lader liggen toch :)

Ik heb hem alvast besteld via ready2fly en hoop hem deze week binnen te krijgen.

Grts Dave

Wel ik heb hem aangekregen deze ochtend.
Half uurtje later was die compleet in elkaar gestoken.
Alles werkt zoals het moet.
Nu enkel wachten op beter weer om maiden te maken.
Ziet er in ieder geval een zeer leuke vlieger uit.
Enige wat ik mss zal veranderen zijn de props, het is mss beter om 2 bladed props te nemen ipv de stock 3 bladed props.

Grts Dave

Wel ik kon het niet laten en ben toch nog gaan vliegen deze namiddag.
Er stond redelijk wat wind en wat me direkt opviel tijdens het vliegen is dat de vleugels nogal veel flex heeft.
Daar moet zeker nog wel een carbon staafje ingetaped worden om die toch iets te verstevigen.
Niet dat het direct nodig gaat zijn als je rustig gaat vliegen maar als je wat loopings en rolls ertussen wil gooien dan zie je die vleugen serieus doorflexen en wil je toch wel wat stevigheid inbouwen.
Na het aftrimmer in de lucht vloog die echt supermooi en het is een pracht toestel om te zien vliegen vooral met een lowpass dan is het vliegbeeld echt prachtig.
Dan over de snelheid, die is zeker niet supersnel te noemen maar dat is normaal want het is een schaalvlieger en geen funjet maar toch gaat die mooi en leuk vooruit zelfs tegen de wind in. Hij kan ook mooi doorzweven trouwens.
Opstijgen en landen gaat perfect met de retracts en die zijn toch wel steviger dan ik dacht en dan dat ze eruit zien.
Ben 1x op de wielen geland en 1x een buiklanding gemaakt en beiden zijn zeer goed te doen.
Opstijgen gaat zeer snel en heeft niet veel plaats nodig.

De lipo die ik er nu ingedaan heb was een 3 cell 2600mah van hyperion en heb er 6 minuten uitgekregen. (wel veel volle gas gevlogen met de wind enzo)
De plaats voor de lipo is perfect voor een 2600mah of een 2800mah lipo en dus ga ik vanaf de volgende vluchten de 3cell 2800mah zippy erin steken.
Je kan er eventueel ook nog een pak grotere lipo's insteken daar er feitenlijk plaats genoeg is in de fuselage enzo maar dan moet je wel gaan modden om de lipo's erin te krijgen.

Spijtig genoeg had ik geen camera bij dus een filmpje en foto's zullen een van de komende dagen wel komen.

Grts Dave

Zo heb net even een carbon buisje gestoken in de vleugel.
Nu flexed die vleugel tenminste niet meer zoals een gans haar nek.
Vanmiddag maar even kijken of het goed gaat zo :)

Grts Dave.

Back