Dynam Grand cruiser

Net weer gaan vliegen.
Ging zeer lekker tot mijn 3de vlucht ik wou opstijgen..........er lag een fanta blikje in de weg en daar knalde ik toch wel recht op zekers met mijn rechter prop.
Schade is prop stuk + de motor shaft afgebroken (nog een zeer zwak punt bij de GC dus)

Heb dan maar via ebay 2 nieuwe rc timer motoren besteld met dikkere shaft en 2 blad props 8x6 :)

Grts Dave

@ Korvette: Is hij dan nergens meer verkrijgbaar in de RTF version? Heb slechts een 4kanaals transmitter... Zou graag de versie met intrekbare wieltjes kopen? De link die je me stuurde, die voor 198 euro nu in aanbieding, staat bij PNP version? Is toch niet hetzelfde als RTF he? Waar komt de jouwe vandaan?

mvg, Roy

@AndaInc: Kan je de link doorsturen van de nieuwe motoren die je hebt besteld?
heb reeds vele malen gelezen dat de shaft een zwak punt is... Carbon staaf zal wel te verkrijgen zijn in de lokale modelbouwwinkel zeker? Zou hem graag ergens kopen waar de zender erbij is? Enige goede suggesties?

mvg,

Roy

@AndaInc: Kan je de link doorsturen van de nieuwe motoren die je hebt besteld?
heb reeds vele malen gelezen dat de shaft een zwak punt is... Carbon staaf zal wel te verkrijgen zijn in de lokale modelbouwwinkel zeker? Zou hem graag ergens kopen waar de zender erbij is? Enige goede suggesties?

mvg,

Roy

Hoi Roy,

Waar je hem RTF zou kunnen kopen weet ik niet zo direkt en zeker niet goedkoop.

De link van de motoren zijn :

BC2836-6 1500KV Outrunner Brushless Motor Free Mounts - BC2836 Series - RCTimer Online R/C Hobby Store:

en

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Park480 Brushless Outrunner 1320kv

Heb er 2 van elk besteld om te kijken welke de beste performance geven.
Aangezien er toch wel veel mensen zijn die met een van die 2 vliegen met de grand cruiser.
De props zullen 8X6 worden en 2 blad ipv 3 blad.

Nu is het enkel wachten tot ze hier binnenkomen pffft en dat duurt altijd lang hehe.

Grts Dave

Zal dat probleem vroeg of laat ook wel voor hebben dan..
Laat iets weten na het testen van de beide motoren!
Ik was op zoek naar een mooi leuk toestel, geen jet, makkelijk te vliegen dat
er geen uitzag en niet te duur was.. Indien ik de pnp versie neem moet ik nog
ergens een 5-6-7 kanaalszender gaan zoeken en die zijn allemaal zo duur...

mvg, Roy

Je kan gerust een tweedehands ergens scoren hier op het forum toch ?
Er zijn mensen genoeg die een leuke zender verkopen aan een goede prijs hier.

En over het vliegtuig kan ik maar 1 ding zeggen en dat is dat het zeer leuk vliegt en dat het een zeer super strak vliegbeeld heeft vooral bij een lowpass.

Grts Dave

Ok ga ik maar eens checken want 400 euro voor de zender is toch wat veel :o
En jaaa.. Reeds gezien op vele filmpjes :p daarom dat ik hem ook thuis wil hebben :p

mvg Roy

We moeten maar eens ne keer afspreken anders om samen te vliegen dan hehe.
Tenminste van zodra ik de nieuwe motors in huis heb.

Grts Dave

Mjah aan zijn score te zien is die wel te vertrouwen ja.
Maar het komt weeral uit de USA dus daar moet je wss nog wel douane gaan bijrekenen als je pech hebt.

Grts Dave.

De nieuwe motors zijn aangekomen inclusief de 8x6 props.
Heb gekozen voor 2 blads props ipv 3 blads.
Vanmiddag de motors erop knallen (na het solderen van de connectors) en dan wachten op betere dagen om te vliegen want het is hier al dagen lang aan het waaien.

Grts Dave.

Jaa en de dynam is nogal gevoelig voor wind he! Robbe twin air is een mogelijk alternatief maar wel zwaarder! pak zwaarder.. Laat me weten hoe hij vliegt!

mvg,

Roy

Vliegen deed die al goed met de standaard motors.
Met deze motors zal die hopelijk nog beter vliegen.
En hij kan wel wat wind hebben hoor maar gewoon niet zoveel als er de laatste en komende dagen is.

Grts Dave

Jaaa dat kan je wel zien op de filmpjes! Heerlijk hoe die vliegt maar toch, blijve lichte motors he? Wat extra kracht is nooit niet mis!

Veel vliegplezier!

mvg,

Roy

Btw die robbe twin air heb ik ook besteld :)
Maar die zal ik niet gebruiken om te vliegen want dat laat ons plein niet toe om met zo een mooi toestel te landen.

Die ga ik gebruiken thuis als versiering ergens mits toestemming van het vrouwke :)

Grts Dave.

Back