Dynam Super Cub PA-18 goed vliegtuig?

• Topicstarter Topicstarter jerke
  • Startdatum Startdatum
J

jerke

Guest
hallo,
ik heb vroeger nog een x-twin jet vliegtuigje gehad, nu is deze al tijdje kapot en wil ik nu terug een nieuw maar een veel groter.
nu even op internet zoeken heb ik een (betrouwbare) site gevonden en verkies ik de Radiografisch bestuurbaar Vliegtuig | RC Jet | SUPER Cub PA-18
heef er iemand ervaring met dit vliegtuigje?
zou dit deftig zijn?
graag alles wat jullie erover weten.

is deze site ook vertrouwbaar?

groetjes.

Deze heb je net zo snel kapot als je X-twin als je niet eerst leert vliegen met een trainermodel .

Met speelgoed leer je nooit het vliegen.

Ga eerst maar eens bij een club kijken .

Mvg Johan

Dag Jerke,

Ik zie dat je in Oost-Vlaanderen woont (ik ook) .
Ga eerst een bij een club daar krijg je heel wat meer info als je dicht bij haaltert woont kan je eens bij ons op de club komen kijken;
http://www.thelittlewings.be of in Dendermonde is er ook een "Dender Eagels" en in Aalst is er ook een (ben even de naam kwijt) ga daar eens langs kun je veel geholpen worden.

Groeten,

Lindert

maar ik wil niet veel geld aan geven ongeveer 150euro RTF
het is om me te amuseren in men opentuin en op het veld.
en op opnames te maken

Deze heb je net zo snel kapot als je X-twin als je niet eerst leert vliegen met een trainermodel .

Met speelgoed leer je nooit het vliegen.

Ga eerst maar eens bij een club kijken .

Mvg Johan

ik zou er niet echt mijn hobby van maken, het is meer voor plezier en dat intreseert me ook wel.
wat is er dan wel mis met deze vlieger?

Hoi Jerke,

Je hebt nog geen ervaring met 4 kanaals vliegtuigen, dus kan het verstandig zijn eerst eens even op een sim te vliegen. Zo kan je het gevoel wat opbouwen ( http://www.eskyshop.nl/prod/eskyflightsimulator ). Als ik jouw was zou ik een Dynam EZ Hawk of een Dynam Hawk Sky kopen. Dit zijn erg goedmoedige zwevers en zeer geschikt voor beginners. Er is bij mij binnen een straal van 20 kilometer geen modelvliegclub, dus heb ik besloten om het op eigen houtje te leren. Het gaat tot nu toe erg goed, mijn Dynam EZ Hawk is na ongeveer een vlucht of 10 nog steeds heel en ik heb nog niks hoeven repareren. Dit is een (betrouwbare) site waar ik mijn Dynam EZ Hawk ook gekocht heb: </TITLE> <META NAME="GENERATOR" CONTENT="LogiVert_N_4.5.4.1"> <meta name="description" content="Rctoys4u is de webwinkel met betaalbare prijzen op het gebied van radiografisch bestuurbare modelauto's, -vliegtuigen, -schepen en -helicopters "> <meta n
Als je vragen hebt hoor ik het wel,
Succes.

Groetjes Marc

Hoi Jerke,

Je hebt nog geen ervaring met 4 kanaals vliegtuigen, dus kan het verstandig zijn eerst eens even op een sim te vliegen. Zo kan je het gevoel wat opbouwen ( E-sky Flightsimulator (EK2-0905A) | E Sky Shop ). Als ik jouw was zou ik een Dynam EZ Hawk of een Dynam Hawk Sky kopen. Dit zijn erg goedmoedige zwevers en zeer geschikt voor beginners. Er is bij mij binnen een straal van 20 kilometer geen modelvliegclub, dus heb ik besloten om het op eigen houtje te leren. Het gaat tot nu toe erg goed, mijn Dynam EZ Hawk is na ongeveer een vlucht of 10 nog steeds heel en ik heb nog niks hoeven repareren. Dit is een (betrouwbare) site waar ik mijn Dynam EZ Hawk ook gekocht heb: </TITLE> <META NAME="GENERATOR" CONTENT="LogiVert_N_4.5.4.1"> <meta name="description" content="Rctoys4u is de webwinkel met betaalbare prijzen op het gebied van radiografisch bestuurbare modelauto's, -vliegtuigen, -schepen en -helicopters "> <meta n
Succes.

Groetjes Marc
ik kon goed vliegen met mijn met mijn silverlit x-twin jet.
maar plots ging een motor niet meer..
zou de bediening niet ongeveer gelijk zijn?

Hoi Jerke,

Je hebt nog geen ervaring met 4 kanaals vliegtuigen, dus kan het verstandig zijn eerst eens even op een sim te vliegen. Zo kan je het gevoel wat opbouwen ( E-sky Flightsimulator (EK2-0905A) | E Sky Shop ). Als ik jouw was zou ik een Dynam EZ Hawk of een Dynam Hawk Sky kopen. Dit zijn erg goedmoedige zwevers en zeer geschikt voor beginners. Er is bij mij binnen een straal van 20 kilometer geen modelvliegclub, dus heb ik besloten om het op eigen houtje te leren. Het gaat tot nu toe erg goed, mijn Dynam EZ Hawk is na ongeveer een vlucht of 10 nog steeds heel en ik heb nog niks hoeven repareren. Dit is een (betrouwbare) site waar ik mijn Dynam EZ Hawk ook gekocht heb: </TITLE> <META NAME="GENERATOR" CONTENT="LogiVert_N_4.5.4.1"> <meta name="description" content="Rctoys4u is de webwinkel met betaalbare prijzen op het gebied van radiografisch bestuurbare modelauto's, -vliegtuigen, -schepen en -helicopters "> <meta n
Succes.

Groetjes Marc
ja de dynam hawk zie ik ook nog wel zitten denk ik, maar wat is het verschil tussen de EZ en de sky? er is zo'n 30a40 euro verschil.
is de sky met 2.4Ghz en da EZ niet?

kan je deze ook gebruiken om te filmen met onboard camera?

Nee, simpel ga niet eigenwijs lopen doen. Alles van Silverlit is speelgoed, en je leert er niet mee vliegen. Lees het beginner's topic is door man. Wedje maken, dat jou PA-18 de grond in gaat na 30 seconden?

Tim

Hoi Jerke,

De besturing van een Silverlit is heel iets anders dan een 4 kanaals vliegtuig.
De EZ Hawk komt met 35 mHz en heeft geen rudder. Volgens mij is de batterycapaciteit van de Hawk Sky 1800 mAh en van de EZ Hawk 1250 mAh.
De Hawk Sky komt met 2.4 gHz en heeft ook rudder. Nou moet ik zeggen dat ik de rudder niet mis, maar 2.4 gHz en hogere capaciteit is wel beter. Je zult merken dat deze vliegtuigen VEEL beter zullen vliegen dat een Silverlit. De reacties op de roeren zijn gewoon meteen. Ik heb ook een Silverlit X-Twin gehad, maar dat was echt waardeloos. Ik had het idee dat ik alleen het gas maar kon bedienen. Het was dus een kwestie van gooien, gas geven en maar zien waar ie terecht komt;). Verder heb ik niet veel ervaring met de Silverlit vliegtuigen.

Je kan de vliegtuigen volgens mij heel goed gebruiken voor onboard camera, zorg er alleen voor dat de camera niet te zwaar is. Als je wilt kan je er een sterkere motor opzetten en dan zou je ook een zwaardere camera kunnen gebruiken.

De PA-18 is meer een vliegtuig dat je hierna zou kunnen vliegen.

Groetjes Marc

Laatst bewerkt:
Dat is waar, maar het vliegtuig is ook goed om te amuseren. De PA-18 wordt dan inderdaad meer een plakproject dan een vliegproject;). Maar deze twee vliegtuigen zijn zeer goed, ook gewoon voor het amuseren in de tuin.

Hoi Jerke,

De besturing van een Silverlit is heel iets anders dan een 4 kanaals vliegtuig.
De EZ Hawk komt met 35 mHz en heeft geen rudder. Volgens mij is de batterycapaciteit van de Hawk Sky 1800 mAh en van de EZ Hawk 1250 mAh.
De Hawk Sky komt met 2.4 gHz en heeft ook rudder. Nou moet ik zeggen dat ik de rudder niet mis, maar 2.4 gHz en hogere capaciteit is wel beter. Je zult merken dat deze vliegtuigen VEEL beter zullen vliegen dat een Silverlit. De reacties op de roeren zijn gewoon meteen. Ik heb ook een Silverlit X-Twin gehad, maar dat was echt waardeloos. Ik had het idee dat ik alleen het gas maar kon bedienen. Het was dus een kwestie van gooien, gas geven en maar zien waar ie terecht komt;). Verder heb ik niet veel ervaring met de Silverlit vliegtuigen.

Je kan de vliegtuigen volgens mij heel goed gebruiken voor onboard camera, zorg er alleen voor dat de camera niet te zwaar is. Als je wilt kan je er een sterkere motor opzetten en dan zou je ook een zwaardere camera kunnen gebruiken.

De PA-18 is meer een vliegtuig dat je hierna zou kunnen vliegen.

Groetjes Marc
ik heb het oog dan op de De Hawk Sky

De Hawk Sky is een prima keus. Alles is compleet dus je hoeft er niks bij te kopen. Als ik jouw was zou ik eerst maar eens een HEEL groot weiland opzoeken, waar je alle kanten op kan. Als je hem meteen in je tuin de lucht in gooit, komt je vliegtuig heel snel heel dicht in de buurt van bomen en bosjes (zoniet, erin) :p
Veel succes verder, heb je vragen, stel ze maar.

Groetjes Marc

De Hawk Sky is een prima keus. Alles is compleet dus je hoeft er niks bij te kopen. Als ik jouw was zou ik eerst maar eens een HEEL groot weiland opzoeken, waar je alle kanten op kan. Als je hem meteen in je tuin de lucht in gooit, komt je vliegtuig heel snel heel dicht in de buurt van bomen en bosjes (zoniet, erin) :p
Veel succes verder, heb je vragen, stel ze maar.

Groetjes Marc
dank je wel voor je tijd om men vragen te beantwoorden.
met deze kan ik me wel amuseren, hoe ver kan de vlieger vliegen van de zender?

hoe zijn jouw ervaringen er mee?

Ik heb hem op 35 mHz, en ik vindt dat hij al aardig ver kan. Hij kan erg hoog, tot je nog maar een klein vliegtuigje ziet. Maar jij neemt 2.4 gHz. Deze kan nog wel verder. Zit daar maar niet overin. Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met mijn ez hawk. Hij zweeft erg goed en kan zelfs thermieken.

Ik heb hem op 35 mHz, en ik vindt dat hij al aardig ver kan. Hij kan erg hoog, tot je nog maar een klein vliegtuigje ziet. Maar jij neemt 2.4 gHz. Deze kan nog wel verder. Zit daar maar niet overin. Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met mijn ez hawk. Hij zweeft erg goed en kan zelfs thermieken.

wat is thermieken?
is de vlieger goed te besturen met wat wind?
wat is de vliegduur?

Laatst bewerkt door een moderator:
wat is thermieken?
is de vlieger goed te besturen met wat wind?
wat is de vliegduur?

Thermieken is het blijven zweven en stijgen op warme stijgende lucht, thermiek. Als je diteen beetje hebt, kan je lang in de lucht blijven.

Ik heb laatst nog gevlogen met windkracht 3 à 4. Je moet iets meer corrigeren om het model recht te houden, maar het is goed te doen.

Vliegtijd hangt af van je vlieggedrag. Als je constant volgas vliegt, houdt hij er na 5 minuten mee op. Als je de hele vlucht een beetje half gas geeft, misschien 8 tot 10 minuten. Geef je alleen een paar keer volgas om op hoogte te komen, en zweef je daarna weer naar beneden, kan je tot wel 20 minuten vliegen.

Groetjes Marc

Back