Dynamic Soaring

DLG'ers weet ik niet... een lichte kist is niet aan te raden voor zulke zaken...(je vliegt namelijk in de turbulentie van de helling/boom/etc.)
het mag ook wel wat stevigheid hebben... al wordt het wel met een Birdy DS gedaan... klein dingetje... achter bomen kan perfect, als ze maar dicht genoeg begroeid zijn.

DS'en is ook helling vliegen, maar aan de achterzijde... dus ja, het is hellingvliegen ;) alleen niet zoals het gros het kent...

hi ,

ik heb het gedaan met de xxlite , ging niet 100% maar het lukte wel

let op je dlg geet veel vlakker omhoog omdat je achter de bosrand zit ! met mijn preset (en de wind) gaat hij normaal gezien direct naar een hoek van 70-80° , achter de bosrand was dit dus niet het geval!

ik heb een 10 tal rondjes kunnen draaien telkens ik gooide waarvan er enkele waren waarvan ik het idee had dat ik niet vertraagde.

mijn besluit was , kist te licht en behoud onvoldoende snelheid , er stond behoorlijk wat wind toen!

wil het nog wel eens proberen met een versterkte xxlite met vlakke vleugel op 400gram ofzo maar dan moet het wel stormen

Hoi kristof 1 en natuurlijk andere lezers,

Volg(en) je (jullie) de discussie op rc groups over "flat field dynamic flying". Interessant over wind shear om hier energie uit te halen in een ovale ronde te vliegen. Ook verder op de relatie naar de meesters in DS, de albatros. Deze kent een aantal fases.

Wat ik vroegah trachtte te doen met 1 op 1 zwevers is bij dwarswind:) op koers, de bel het liefst benedenwinds aan te vliegen zodat bij het indraaien van de thermiekbel tegen de wind in, voordeel heb van de windcomponent.

Zou het kunnen zijn dat je bij het gooien winst te behalen is dwars op te wind te gooien en snel indraaien tegen de wind in voor energie.

Misschien totale onzin maar wel leuk om over na te denken!

Ene Speedsterden bouwt superlichte Wiesels. Op YouTube is te zien hoe deze Wiesels zich zonder ballast prima lenen voor DS achter kleine obstakels.

Back