Dynamic Soaring

• Topicstarter Topicstarter Bob
  • Startdatum Startdatum
Leuk om te horen dat je bezig bent!

Ik heb ondertussen ook al een paar keer een rondje gedraait. Ik heb mijn Bluto achter een rij bomen gekatapulteerd en toen had ik genoeg snelheid om een drietal rondjes te draaien, maar de windsnelheid was nog te laag om verder te komen (hij werd bij elk rondje ook beduidend langzamer hahaha), eigenlijk wilde ik alleen maar die bungeelijn eens uitproberen :)

Ik ben ondertussen ook bezig met wat video materiaal.. dus... tot gauw!

Bob

Bob zei:
Ik ben ondertussen ook bezig met wat video materiaal.. dus... tot gauw!

kben benieuwd! Het is niet alleen leuk om er een filmpje van te hebben
maar je kan ook zien wat je fout doet (of beter kan doen). :wink:
Zoals dat filmpje van mij, je ziet gewoon dat ik bij het tweede rondje te
ver van de helling af kom en daardoor al meteen een heleboel snelheid
kwijt raak vanwege de wind...
Toch nog vrij lastig dat Dynamic Soaring... :?

Greetz Wouter

niet slecht.... :D

Ik was afgelopen week vliegen in Frankrijk (Auvergne) en heb 1 keer een goede windrichting gehad voor DS op een 'DS-helling', helaas was het windkracht =<1Bft. De Bluto kon ik helaas niet op hoogte houden onder deze minimale omstandigheden... Volgende keer beter?

@ Mischa: heb je je Bluto al af?

Nee, het leek me toch iets te ambitieus om hier mee te beginnen. Ik vlieg nu met een maand met een Weasel en heb sinds kort gezelschap van iemand anders die ook een Weasel heeft gekocht. Maar ik heb momenteel weinig tijd om iets te bouwen. Ik sta ook al op de wachtlijst voor de Moth 60” 8) . En ik hoop binnen een week of drie aan de Bluto te beginnen.

Dat geluid klinkt mij zeer bekend in de oren, ook de reactie van het model hierop is correct. Wat een mazzel heeft die camera man dat hij niet geraakt wordt.

Waarschijnlijk flutter op enkele roeren.

cool!

Het ziet er wel heel spectaculair uit. Normaal zie je alleen
F3D kisten zulke snelheden halen en nu een zwever m.b.v. de wind!

Die flutter klinkt inderdaad niet echt leuk en veilig. Zal wel door het drukverschil
op de roeren komen doordat ie weer uit
die ds-bocht vliegt.. I guess...

Toch maar mn speedzwever even afbouwen, dit geeft me wel weer
nieuwe inspiratie :twisted:

Groeten Wouter

Bij die 206,nog wat mph vlucht is vlak na die hoogste snelheids meting z'n V-staart afgebroken... tja.... ;)

Groet Bob

Bij ons in de noordoostpolder heb ik DS een keer op de dijk geprobeerd met m'n zagi. Probleem is dat je niet genoeg beginsnelheid hebt om weer uit het zog te komen. Je zult dus eerst moeten starten aan een lijn.

Hoi Nico,

zover als ik het tot nu toe een beetje begrepen heb is niet alleen je beginsnelheid waarschijnlijk te laag, maar het profiel van een Zagi ook te traag. Dit profiel remt teveel af zodat je niet meer boven de helling uit komt. Je zou voor de gein is het verschil moeten zien van een vlucht met een Zagi en een Bluto naast elkaar, je gelooft je ogen niet.

Groet,

Bob

Waarschijnlijk... kunnen we wel eens posten op rcgroups... :D

Maar dat snelheidsrecord is volgens mij anders behaald. Dat zijn relatief zware modellen, die dan naar een enorme hoogte worden gevlogen en dan gewoon zo hard mogelijk langs de helling komen zetten. Heb er wel eens artikel over gelezen.

Groetjes,

Bob

--feel the need... the need for speed-- ;)

ik vrees dat we voor zo'n spektakel iets verder moeten karren.. :(
Als je de heuvels in die filmpjes ziet zijn dat serieuze dingen, ik denk niet dat er achter de sint-pietersberg zo'n zog zit :)

Even op gliderking.com gesurft, er zijn piloten die hun helling geheim houden om maar aan dat record te geraken... maar dan wel filmpjes posten om de anderen waterachtig te maken :)

Hoi Bert,

eigenlijk kan het overal waar dit plaatje geldt:
julian.jpg

ook te vinden op www.liftzone.com of bijvoorbeeld www.dynamic-soaring.co.uk.

Dus eigenlijk ook in Zuid-Holland, achter een grote dijk of duin! Ik heb ergens filmpjes gevonden waar ze DSen achter een dijk van misschien 20 meter hoogte!

Groetjes,

Bob

nieuwe aanwinst MOTH 48'

Sinds gisteren ben ik ook de nieuwe eigenaar van een Moth 48'van NCFM.

Heeft iemand hier nog een alternatief voor de alombekende "GOOP" uit America. Is hier wel te krijgen in de vorm van Bizon vloeibare zool, maar blijft het punt van het oplosmiddel dat hier in Nederland wat moeilijk te lrijkgen is. Waarschijnlijk terecht en ik sta er ook niet om te springen om daarmee aan de gang te gaan.

Dus ik ben benieuwd of er intussen een alternatief voor gevonden is in Nederland.

Hans.

Wat voor profiel heeft Bluto of M60??

We zijn ook al een paar keer wezen DSen hier in de Noordhollandse duinen.
Gaat soms wel, soms niet.
De wind moet echt haaks op de duinen staan en dan komen we een rondje of 3.
Het probleem is ook dat de kisten (nurflugeltjes E186 profiel) te weinig energie overhouden om uit het dal omhoog te komen.
Een rompkistje gaat te snel stuk (ervaring).
Wat is het profiel van een Bluto of M60?
Weet iemand dat?
Evt een tekening of copietje is ook welkom (tip en wortelrib.)

Bedankt!

Back