Dynamic Soaring

• Topicstarter Topicstarter Bob
  • Startdatum Startdatum
Hoi,

ik kijk de laatste tijd wat minder op dit forum vandaar...

leuk filmpje man!!

Laatste poging was Hanhenmoos (CH), ook te weinig wind. Ben er Opus in DS gevlogen en een vriend van me een NYX F3F. Geen filmmateriaal, wel een fotootje van de omgeving (ik SRTL, Oliver NYX):

17454hahnenmoos2.jpg

Maarrrr... het winderige seizoen komt er weer aan! Misschien begin oktober nog een weekendje Hahnenmoos, is per slot nog geen 3 uur rijden van mij vandaan en goede hellingen!

Groetjes en succes,

Bob

cool man! 3uurtjes rijden is nog te doen idd!

weet jij een site waar de wereld records op gepost worden,
inclusief filmpjes?

gliderking is volgens mij tijdelijk "under construction"

vanmiddag weer even wezen DS-en op de zeedijk..

man, wat ging dat hard! Mn net nieuwe vleugeltje dwars
door getrokken.. toch een paar keer over de 100km/h gevlogen.

Als er iets verslavend is met RC dan is het wel DS! :yes:

dat is natuurlijk jammer om te horen... niet van de snelheid, maar meer van de vleugel...

toevallig op film gezet?

Groetjes,

Bob

in denemarken? nee hoor, haha! :?

Gewoon in leeuwarden en de dijk ligt aan de waddenzee..

groeten (uit Marrakech)

wouter

Er zijn hier zeker niet zoveel mensen die DS-en?

Jammer, het is zo'n spectactulaire ervaring en
het werkt behoorlijk verslavend! (ondanks dat het
je vaak een kist kost)

dus ff voor 5euro kistje bouwen en scheuren maar!

Afgelopen zondag nog geweest. Weinig wind, net genoeg. Niet snel, wel goed om de vliegpatronen te trainen. Achten vliegen in de DS is ook leuk.

Helaas, helaas moest ik vandaag werken, was wel een ideale dag geweest.

Groeten,
Gerben

't lijkt ook mij erg leuk om te DS'en op de dijk bij ons in de polder, maar hoe krijg je genoeg beginsnelheid?
Op de 'helling' aan de voorkant krijg je niet genoeg snelheid/hoogte. Ik heb 't met m'n zagi wel eens geprobeerd, maar dat lukte echt niet.
Voorlopig vind ik het een beetje zonde om m'n highlight ervoor te gebruiken (Die slinger je zo hoog genoeg :D )

Geweldig dat filmpje. Ik wist niet dat dit zo aan de dijk kon. Erg leuk om te zien. :thumbsup:

Nico, als je eens gaat moet je het even laten weten, kom ik even kijken.
:D

Als iemand (Djensun?) nog eens gaat DS-en op de dijk in Friesland wil ik ook wel eens een keertje komen kijken...
(Niet dat mijn eigen zwever dit aankan :) )

[offtopic]Als de wind dan sterk genoeg is kan ik zelf dan gelijk eens proberen te hellingzweven..[/offtopic]

Planelover_CrAzY_Murdock zei:
Misschien komt dat omdat Nederland behoorlijk PLAT is :wink: ?
(en omdat niet iedereen zo'n mooie dijk in de buurt heeft...)

creativiteit!

Gerben zei:
Afgelopen zondag nog geweest. Weinig wind, net genoeg. Niet snel, wel goed om de vliegpatronen te trainen. Achten vliegen in de DS is ook leuk.
Helaas, helaas moest ik vandaag werken, was wel een ideale dag geweest.
Groeten,
Gerben

Gerben! :thumbsup:

Nico Peursum zei:
't lijkt ook mij erg leuk om te DS'en op de dijk bij ons in de polder, maar hoe krijg je genoeg beginsnelheid?
Op de 'helling' aan de voorkant krijg je niet genoeg snelheid/hoogte. Ik heb 't met m'n zagi wel eens geprobeerd, maar dat lukte echt niet.
Voorlopig vind ik het een beetje zonde om m'n highlight ervoor te gebruiken (Die slinger je zo hoog genoeg :D )

boven op de helling gooien en proberen meteen in het dal te duiken
terwijl je nog snelheid hebt van de start.

jvanakker zei:
Als iemand (Djensun?) nog eens gaat DS-en op de dijk in Friesland wil ik ook wel eens een keertje komen kijken...
(Niet dat mijn eigen zwever dit aankan :) )

[offtopic]Als de wind dan sterk genoeg is kan ik zelf dan gelijk eens proberen te hellingzweven..[/offtopic]

zit helaas tot april in afrika, als ik terug ben gaan we los!

hihi, als onze forumvriend Bruno van Hoek dit DS'n zou zien, flipt ie helemaal uit. Kunnen we geen potje maken om hem eens naar ParkerMountain, CA (usa) te sturen, wedden dat ie 'om' gaat! :turn-l: :turn-l: :turn-l:

:)

Hallo,

het is me eindelijk gelukt... Ik ben geklokt bij 275kmh met mijn Opus V.. met radarpistool en het staat als het goed is op film. We waren met een paar jongens o.a. Dietmar Metz (bekend van zijn DS tocht in Wales), Patrick Hausler (CH heeft een keer zijn Elita tijdens DS kapot gevlogen bij 300+kmh), Jens Kleinert, Arthur Blomker (zie www.dynamic-soaring.de) en nog ongeveer 10 piloten tesamen op een DS weekendje in Zwitserland. Super weertje (zonnecremeweer) misschien iets wat weinig wind. Toch is het weekend-record op 318kmh gekomen, erg indrukwekkend!
Patrick had zijn nieuwe zelf gebouwde Payas mee, wat een vleugel zo stijf heb ik nooit eentje gezien...
Een mooi berichtje wordt nog geschreven inkl. foto's en film... als ik een linkje heb zal ik hem hier wel even in melden.
Al met al een top weekend... wat is dat verslavend, 'feel the need... the need for speed' hahahahahaha

Groetjes,

Bob

Hi Arvaa,

niks geheim hoor... Monte Lema CH, in de buurt van Lugano. Uitzicht over Lago Maggiore. Normaal een goede helling (ik zeg helling, maar is toch eigenlijk gewoon een vette berg) voor het thermiek. Bij buitenlanding kan het slecht aflopen... het dal is diep hahahaha... Ik vloog en op een gegeven moment leek het echt gewoon alsof een pallet bakstenen op het vliegtuig lag, met de neus een beetje naar boven hard naar beneden, speedstelling hielp niks om eruit te komen. Volgens vario 250 meter gedaald en toen pas weer een belletje gevonden, dan zit je wel even te zweten ;-)
Een kiekje vooraf:

patrick.jpg

Groetjes,

Bob

Back