Dyneema stuurlijn corrigeren, nog slimme tips?

Heb hier nog een oud DLG model liggen ( twister 1) welke ik weer vliegklaar wilde maken.

Probleem is je raad het al er zitten dyneema stuurlijnen in. En deze zijn "opgerekt"
Gewoon bijstellen op de servo lukt niet, en ik zoek eigenlijk een slimme goede snelle oplossing zonder er weer helemaal nieuwe lijnen doorheen te moeten trekken.

Ik heb toentertijd de truck gebruikt die Alex Hoekstra toepaste, de dyneema lijnen met wat seconde lijm om de schroef in de servo arm draaien en dan vastzetten. Dit ging perfect alleen maakt het nu onmogelijk nog op een veilige manier de lijnen bij te stellen. Ook de shroefjes van de servo zijn murm geworden dus die kunnen er alleen nog uit, en geen reserve voorhanden.

Iemand met bovenstaand scenario nog goede tips?
Mijn idee was om de dyneema lijnen wat korter te maken ergens voor de aansturing. Bijvoorbeeld door ze te lussen of iets dergelijks, veiligheid staat vooral vandaar dat ook de accu vervangen gaat worden.

Wellicht is het ook mogelijk de dyneema lijnen te vervangen door een koolstof stuurkabel.

Ik zou ze er uit halen en vervangen voor Een dunne gitaar snaar of een dunne rijgdraad (gecoat staaldraad)

De lus maak je met een injectie naald
Platknijpen en een druppel seconde lijm er op

Volgens mij staat het beschreven in de tweagel of helios assemblage instructie

Ik heb toentertijd de truck gebruikt die Alex Hoekstra toepaste, de dyneema lijnen met wat seconde lijm om de schroef in de servo arm draaien en dan vastzetten.
Dit heb je niet van mij. Secondenlijm op de schroef heb ik nooit gedaan en ook nooit voorgesteld. Ik draaide de dynema om de schroef en draaide die dan vast.
Ik zou ze inderdaad vervangen voor gitaarsnaren . Is veel zekerder , schuurt niet door en rekt niet.

Een nieuwe lijn erin zetten zou vrij eenvoudig kunnen zijn als je de nieuwe lijn met behulp van de oude lijn de nieuwe door de romp heen trekt. De nieuwe lijn kun je aan de oude vast zetten met behulp van een knoop of een beetje secondenlijm.

Succes!
Greetz, Jurgen

@Alex
Excus, inderdaad om de schroefdraad heen maar dan zonder secondelijm.
Ik heb de boel toentertijd gefixeerd wat erg onhandig is blijkt nu achteraf ;p

@Jurgen
Dat ligt ook heel erg voor de hand he ;p
een paar nieuwen erin lijkt me dan inderdaad beter, zal eens kijken bij een gitaar speciaalzaak.
Bedankt voor de tips

Back