Heb hier nog een oud DLG model liggen ( twister 1) welke ik weer vliegklaar wilde maken.
Probleem is je raad het al er zitten dyneema stuurlijnen in. En deze zijn "opgerekt"
Gewoon bijstellen op de servo lukt niet, en ik zoek eigenlijk een slimme goede snelle oplossing zonder er weer helemaal nieuwe lijnen doorheen te moeten trekken.
Ik heb toentertijd de truck gebruikt die Alex Hoekstra toepaste, de dyneema lijnen met wat seconde lijm om de schroef in de servo arm draaien en dan vastzetten. Dit ging perfect alleen maakt het nu onmogelijk nog op een veilige manier de lijnen bij te stellen. Ook de shroefjes van de servo zijn murm geworden dus die kunnen er alleen nog uit, en geen reserve voorhanden.
Iemand met bovenstaand scenario nog goede tips?
Mijn idee was om de dyneema lijnen wat korter te maken ergens voor de aansturing. Bijvoorbeeld door ze te lussen of iets dergelijks, veiligheid staat vooral vandaar dat ook de accu vervangen gaat worden.
Wellicht is het ook mogelijk de dyneema lijnen te vervangen door een koolstof stuurkabel.
Probleem is je raad het al er zitten dyneema stuurlijnen in. En deze zijn "opgerekt"
Gewoon bijstellen op de servo lukt niet, en ik zoek eigenlijk een slimme goede snelle oplossing zonder er weer helemaal nieuwe lijnen doorheen te moeten trekken.
Ik heb toentertijd de truck gebruikt die Alex Hoekstra toepaste, de dyneema lijnen met wat seconde lijm om de schroef in de servo arm draaien en dan vastzetten. Dit ging perfect alleen maakt het nu onmogelijk nog op een veilige manier de lijnen bij te stellen. Ook de shroefjes van de servo zijn murm geworden dus die kunnen er alleen nog uit, en geen reserve voorhanden.
Iemand met bovenstaand scenario nog goede tips?
Mijn idee was om de dyneema lijnen wat korter te maken ergens voor de aansturing. Bijvoorbeeld door ze te lussen of iets dergelijks, veiligheid staat vooral vandaar dat ook de accu vervangen gaat worden.
Wellicht is het ook mogelijk de dyneema lijnen te vervangen door een koolstof stuurkabel.