DYS gimbal follow me mode werkt niet.

Beste,

Sinds een aantal dagen heb ik de nieuwe DYS smart 3 gimbal. Hij werkt fantastisch alleen doet de follow me mode het niet. De camera blijft altijd in dezelfde richting/koers wijzen.
Wat ik ook doe in de gui, ik krijg hem niet van die koersvastheid af. Ik wil dat hij de richting opgaat waar ik hem heenbeweeg.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? Ik heb er nu teveel tijd in zitten:(

De yaw speed staat nu op 0 maar ook dat haalt helaas niets uit.
igme4h.jpg

Je moet de vorige hex firmware versie (2.3b5) hebben met GUI (2.3b4) :

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Burg,

Bedankt voor jou reactie. Ik heb de Tricopter nu naast mij staan:).
Even proberen.
ZIjn er nog settings, of een profile die is aan te bevelen?

Het zou plug&play behoorlijk strak moeten werken. PB even je email adres, dan stuur ik je vanavond mijn profile met aanpassingen [emoji6]

Hoi Burg,

Bedankt voor de hulp. De gimbal werkt! De follow-me mode.
Ik heb zojuist even gevlogen en ook dat ziet er goed uit.
Ik ben nu bezig om de Yaw en de pitch te kunnen besturen alleen lukt dit nog niet helemaal.
Ze bewegen als ik de sticks beweeg maa ze bewegen zo ontzettend traag, daar kan ik niets mee. Over 90graden op de pitch doet hij zeker een seconde of 5.
Ook de speed aanpassen haalt niets uit:(
Ik ben heel erg benieuwd naar jou settings. Heb jij ook de rc aangesloten?
De video doet het niet.

Hartelijk dank

Weet iemand wat het problem kan zijn? Ik ben er nog steeds niet achter gekomen en zou het graag vanmiddag nog een keer willen proberen.

Alvast hartelijk dank voor de hulp.

Oke,

Volgende vraag dan. (probleem is nog steeds niet opgelost 1:( )

Mijn dys doet het inmiddels redelijk. Hij stabiliseerd behoorlijk, echter doet zich het volgende probleem voor:
Wanneer ik aan het vliegen ben draait plots de gehele cameramount naar links of rechts. Alsof hij er even mee stopt en zich dan vervolgens herpakt, maar dan uiteraard in de verkeerde stand. kennen jullie dit probleem?
Gister volgde ik een stel rijgers. Leuk, maar dit was voor 3 seconden. Daarna ging de mount weer eigenwijs naar links staan.

Ik ben even radeloos:(

Ze bewegen als ik de sticks beweeg maa ze bewegen zo ontzettend traag, daar kan ik niets mee. Over 90graden op de pitch doet hij zeker een seconde of 5.
Ook de speed aanpassen haalt niets uit:(

Ik heb wat gimbal controllers betreft enkel ervaring met de EVVGC 1.3 dus hoe de Alexmos werkt weet ik niet precies, maar de snelheid van de manual control is bij EVVGC aan te passen door in de mix van de controller een grotere uitslag in te stellen met minder expo.

De rare bewegingen klinken als een balans probleem (zoals bij handheld gimbals nogal eens wil gebeuren), maar dat lijkt me bij een Gopro gimbal nogal onwaarschijnlijk. Misschien alle contacten nog eens nakijken of er niet wat teveel kracht op de kabels heeft gestaan of de IMU nog eens goed vastschroeven?

Hoi Ijskonijn,

Bedankt voor jou reactie, ik heb het e.a. goed nagekeken maar het ziet er keurig uit.

Eerder heb ik al eens problemen gehad toen de t-2D samen met een alex mos boardje ( ik wilde een 3de as) is gaan intefereren. Je kon duidelijk zien aan de led van de Alex mos dat deze verstoord werd.
Om deze rede heb ik een filter tussen de ingang gezet van de Dys. Gister is hij tijdens de testvlucht geen enkele keer de andere kant op gaan staan. Dit lijkt dus prima te werken, echter moet ik meer testvluchten maken.

Langzamerhand komen we er wel.

Echter zit ik met nóg un ding. Bij wat heftiger stuurwerk lijkt mijn horizon te gaan kantalen. Nouja lijkt; Dat gebeurd flink. De gopro gaat hangen.
Hebben jullie dit ook?

Gr,
Remy

Kan vanalles zijn zoals wederom balans problemen of underpowered motoren, maar in dit geval denk ik eerder dat je tegen software limitaties aanloopt. Misschien een variabele die de maximale hoek bepaald?

Ik hoop dat je alles fatsoenlijk aan de gang krijgt, mij leek Alexmos ook een erg interessant platform alleen ben ik vanwege de prijs naar de openscource EVVGC gegaan.

Hallo allemaal!!

Ik heb vandaag mijn DYS 3 axis gemonteerd. Laatste firmware erop maar dat ding freakt als een gek!!!! Trilt alle kanten op en doet niets van wat hij zou moeten doen..... Mijn vraag... wat nu??? Ik zal zl een filmpje maken.
Ik heb al geprobeerd de sensor op 6 assen de callibreren maar geen verschil.... iemand?

Back