Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben geen beginneling en heb nog steeds de voorkeur voor een 2e beplanking om de zelfde reden.Mijn bescheiden mening:
Als beginneling bouw ik liever met een dubbele beplanking. De tweede dunne laag is ook heel makkelijk te vormen. Dubbel plankje lijkt ook iets meer werk maar naar mijn mening loont het wel veel meer. Mijn aller eerste boot heb ik enkel beplankt en durf ik hier niet eens te laten zien.
Groet,
Roald
Om dezelfde reden als de meeste hier? Veelal hoor ik dat het net even wat gemakkelijker is om alles strak te krijgen bij de tweede laag.Ik ben geen beginneling en heb nog steeds de voorkeur voor een 2e beplanking om de zelfde reden.
Het beplanken van een romp zou ik zeker niet makkelijk noemen, of je dat nu één keer doet of twee keer. Met een dubbele beplanking leg je met de 1e laag een basis voor de 2e, dus de 1e laag moet zeker netjes worden aangebracht omdat alle oneffenheden terug te zien zullen zijn in je 2e beplanking. De 2e laag is slechts iets makkelijker wegens het grote lijmoppervlak , waardoor je geen pinnen, klemmen e.d. nodig hebt, maar voor de rest moet je de latten ook zeker 2 x zo netjes aanbrengen als de 1e laag omdat dit de uitstraling van je romp gaat bepalen. Dus makkelijker? ik denk het niet.Om dezelfde reden als de meeste hier? Veelal hoor ik dat het net even wat gemakkelijker is om alles strak te krijgen bij de tweede laag.
Ik onderschrijf de mening van Piet.Het beplanken van een romp zou ik zeker niet makkelijk noemen, of je dat nu één keer doet of twee keer. Met een dubbele beplanking leg je met de 1e laag een basis voor de 2e, dus de 1e laag moet zeker netjes worden aangebracht omdat alle oneffenheden terug te zien zullen zijn in je 2e beplanking. De 2e laag is slechts iets makkelijker wegens het grote lijmoppervlak , waardoor je geen pinnen, klemmen e.d. nodig hebt, maar voor de rest moet je de latten ook zeker 2 x zo netjes aanbrengen als de 1e laag omdat dit de uitstraling van je romp gaat bepalen. Dus makkelijker? ik denk het niet.