e-firestorm hop-ups

Met een kabelbindertje kan dit inderdaad ook wel, maar op die manier kan dit strapje dan langs de onderkant van het chassis weer doorbreken of slijten.
Het stevigste zou normaal een dubbelzijde tape van een goede kwaliteit moeten zijn.

"Effe, effe, effe"?
Als je dat bruine kabeltje weer wilt solderen, zul je héél voorzichtig te werk moeten gaan. Je zult sowieso een soldeerbout met hele spitse punt nodig hebben. Best gebruik je daarbij nog eentje van 80-100 watt zodat je enkel snel het kabeltje vastsoldeert en niet de hele printplaat opwarmt.
Daarna kun je het plaatje er terug vast op klikken, tenzij de lipjes o.i.d. zijn afgebroken, let daar even op. Eventueel een druppeltje secondelijm in de hoeken van het plaatje kan dan helpen.

80-100 Watt zou ik alleen gebruiken als je een soldeerstation hebt met een goede temperatuur regeling. 80 Watt zonder temperatuur regeling is heel vaak een bout die groot is en ook best warm worden.

We praten hier over een heel klein dun draadje met een klein soldeervlakje op de print. Deze kan je zelfs met een 15 a 25Watt bout in enkele seconden weer vast solderen. We praten hier immers niet over een 2,5mm2 draad die vast gesoldeerd moet worden aan een accu of een motor. Waarbij je dan wel weer een 80watt bout wil hebben met een goede dikke punt omdat de draad en de andere kant te veel warmte opnemen. Bij dit dunne draadje heb je daar allemaal geen last van en heb je helemaal geen vermogen nodig. Met die 80watter kan je veel meer schade aanrichten als met een 15 a 25watt bout tijdens het solderen van dit dunne draadje.

Als je ervaring hebt met solderen is dit toch echt wel een kwestie van alles effe vast solderen ;)

Mooie lichte bout 15/25 watt, met een kleine punt is voldoende, zoals hierboven al beschreven. 80 watt is toch wat meer voor het zwaardere werk.

Dan negeer mijn comment betreffende het wattage inderdaad maar. ;) Ik heb altijd begrepen dat je beter met een hoger wattage kon solderen, maar dat gold, nu ik erover nadenk, vooral bij accu's.
Daarbij blijf ik erbij dat iemand die niet vaak soldeert, zulke kleine kabeltjes niet zomaar eventjes kan solderen. Als je een millimetertje te veel naar links of naar rechts soldeert, kun je een kortsluiting creëren en dan ben je verder van huis.

Die foto was resultaat van eerste keer dit gebeurde,ondertussen al gesoldeert onder groot vergrootglas en heel voorzichtig.(+heel veel geluk)
En word telkens met dubbelzijdige tape bevestigd maar dan blijft bodemplaatje van de esc hangen en vliegt de rest eraf.
Een strapje heb ik al aan gedacht maar ben weiger op het boren in mijn chassis ,nuja eerst probleem dit keer zoeken van esc.
Start normaal op maar reageerd niet op input van zender.

Ik zie niet in waarom dat zou passen? Het zijn 2 compleet verschillende auto's.

Op sommige foto's lijkt het best wel te passen, maarja ik zal eens naar de winkel gaan en daar zo'n plaat onder mijn auto passen, maarja dan zit je zeker weer met alles bevestigewn sommige dingen zitten nu ook in de rand geschroefd.

Waarom zou je dat überhaupt willen monteren op een E-Firestorm?

Gewoon de standaard bodemplaat gebruiken is goed genoeg. De aluminium versie is zonde van je centen.

Back