E-Firestorm warme motor :O

Ik zal volgende keer wel even meten, ik gokte het nu.
Ik bedoelde wat als de motor niet gedemagnetiseerd is?
Ik zit eraan te denken om een Aluminium tandwiel te nemen, ik zit nu op 19 pinion en zoek een vervanging voor 87t plastic tandwiel, welke zou ik nemen?
87T is namelijk niet in aluminium / ijzer of iets sterkers dan plasctic te krijgen.

Groetjes, Jonathan

Het is niet aan te raden om de spur en pion allebei van metaal te nemen.
Stel dat er een keer het niet lekker loopt dan gaat normaal je spur kapot, maar als je die vervangt voor metaal dan is er een kans dat iets anders kapot gaat, bijv. je hele gearbox of motor.
en dat is dus zonde,daarom kan je beter de spur of pion van plastic houden, maar aangezien alle pions van metaal zijn, je spur dus :wink:

ps. ik ben een lange tijd niet op het forum geweest dus het kan zijn dat ik iets verkeerds zeg.

Als je motor gedemagnetiseerd is dan heeft de motor ten eerste z'n power niet meer en ten tweede wordt de motor erg snel warm. Is dit niet het geval hoef je je geen zorgen te maken ;).

Het is niet aan te raden om de spur en pion allebei van metaal te nemen.
Stel dat er een keer het niet lekker loopt dan gaat normaal je spur kapot, maar als je die vervangt voor metaal dan is er een kans dat iets anders kapot gaat, bijv. je hele gearbox of motor.
en dat is dus zonde,daarom kan je beter de spur of pion van plastic houden, maar aangezien alle pions van metaal zijn, je spur dus :wink:

ps. ik ben een lange tijd niet op het forum geweest dus het kan zijn dat ik iets verkeerds zeg.

Heb je dan enig idee of de spur die bij de traxxas modellen word geleverd staal is. Volgens mij wel. Dat zou betekenen dat ik al de hele tijd met staal op staal rondrijd en dat dat dan ook een van de redenen zou kunnen zijn waarom de ring gear van mijn diff nu kapot is......
Enig idee waar ik een 50t spur van plastic kan krijgen die gaat passen op een 1/16 modelletje?

Yup van traxxas die zijn van plastic jah. Maar je hebt wel optieoneele die van staal zijn.
Als het slim is?? Dat denk ik niet.

@ Maurice:

Dat je diff kapot is ligt waarschijnlijk niet aan je spur/pinion...
Kijk eens voor nieuwe bulkheads (Plastic of alu), je kunt gewoon de originele traxxas nemen (Moet je ze wel nieuw halen, want de ''oude'' generatie heeft een productiefout. Door die productiefout is je diff waarschijnlijk ook kapot gegaan, die sluit namelijk niet goed af waardoor er speling op zit en je diff teveel ruimte heeft waardoor hij gaat slippen.).
Wat je voortaan kan doen om te voorkomen dat je hier vaker last van krijgt, is bij het maken van een jump GEEN gas te geven wanneer je neer komt.

@ Maurice:

Dat je diff kapot is ligt waarschijnlijk niet aan je spur/pinion...
Kijk eens voor nieuwe bulkheads (Plastic of alu), je kunt gewoon de originele traxxas nemen (Moet je ze wel nieuw halen, want de ''oude'' generatie heeft een productiefout. Door die productiefout is je diff waarschijnlijk ook kapot gegaan, die sluit namelijk niet goed af waardoor er speling op zit en je diff teveel ruimte heeft waardoor hij gaat slippen.).
Wat je voortaan kan doen om te voorkomen dat je hier vaker last van krijgt, is bij het maken van een jump GEEN gas te geven wanneer je neer komt.

Dan heb ik er inderdaad nog een oude in zitten, ik heb hem 3 weken geleden bijgevuld en het viel me al op dat er een kiertje tussen de twee delen bleef. Ik zal wel even nieuwe gaan halen. Wat slipper dinges betreft, die heb ik vrij los staan, toch nog even iets losser gezet.
Bedankt voor de info.:)

Dat spleetje tussen de bulkheads mag er eigenlijk inderdaad niet zijn.
Soms wil het helpen wat shimringetjes tussen je diff en de bulkhead te plaatsen, maar naar mijn mening is dat gewoon uitstellen van het probleem.
Nieuwe bulkheads en rijden maar;)

suc6

Je slipper moet je niet losser zetten. Gewoon afstellen hoe het in de handleiding staat. Een te strakke slipper is niet goed, maar een te losse hoef je ook niet te proberen :)

Back