E-flite A6M5 Zero 300

Hallo,

heeft iemand dit toestel al, de A6M5 Zero van E-flite?

Ik was gister bij de modelbouw winkel om mijn Cessna terug te brengen en daar zag ik deze schoonheid staan: [URL="
Zero 300 BNF Basic by E-flite - YouTube[/URL]

Gelijk maar gekocht toen, jammer dat het een BNF basic is alleen, moest er accu's en een lader bij kopen, toch alleen maar 2 accu's gekocht!
M'n buurman heeft een balancer dus die accu's 'smiddags even vol gedrukt en in de avond de maiden gemaakt!
En het toestel vliegt er lekker op los!
Alleen wil hij op WOT ontiegelijk UP trekken, weet niet waar dit door komt.. iemand tips?
En nog een vraagje, is dit toestel nog niet zo lang uit? Omdat ik er verder nog zo weinig over kan vinden, ook weinig filmpjes op youtube..

MvG, D

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi Nandero, dit toestel is net uit.

Hangt ervan af of je zender het kan:
Wat ik doe om mijn toestel een beetje vlak te houden bij WOT is een mix maken throttle to elevator. Bij meer throttle laat je dan de elevator iets naar beneden gaan.
Het beste kan je dan dan onder een switch zetten en met kleine waardes voorzichtig testen .

Grtz, Frans

Hi Frans,

oke dat verklaard dat ik er zo weinig over kan vinden!
Aaa dat is wel een goeie ja, en hoeveel procent gebruik je dan ongeveer per stap? 4 of 5? Ja dat is inderdaad ook handig!

Dankjewel Frans!

MvG D

Bijaldien mogelijk is het nog beter om de motor domping té geven. Enkele graden naar beneden volstaat meestal

@ nandero, hoeveel elevator ik down mix verschilt nogal.
Bij het ene model geef ik -4 bij een andere -15.
Voorzichtig uitproberen, je afwijking is nu naar boven. Daar heb je veel meer ruimte dan naar beneden.;)

Grtz, Frans

Hallo,

Bedeankt voor jullie reacties allemaal, ik ben nog een aantal keer wezen vliegen (5x) en kwam tot de conclusie dat hij op lage snelheid ook naar boven trekt! Dus heb de trim van de elevator wat naar beneden gezet! En heb ook gekeken of ik nu nog genoeg uitslag heb om natuurlijk naar beneden te gaan en dat heb ik! Hij gaat nog steeds net zoveel down als up! Jullie hebben het over de motor domping, bedoelen jullie hier mee de stand van de motor ten opzichte van de romp? Hier heb ik namelijk nog niet zoveel ervaring mee..
Ik zal aankomende week eens een filmpje maken, kunnen jullie zien hoe hij vliegt!
En is een van jullie nog van plan dit toestel ook te kopen? Zo ja zou ik ook graag jullie ervaringen willen weten!

MvG D

... Jullie hebben het over de motor domping, bedoelen jullie hier mee de stand van de motor ten opzichte van de romp? ...
De motoras wijst iets naar beneden t.o.v. de romp. Bij zijwaartsstelling naar rechts bij rechtsdraaiende motoren en naar links bij linksdraaiende motoren.
Voor meer info zoeken op discussies met domping OR motordomping in de titel. Zoeken binnen titel kun je met de uitgebreide zoekfunctie, rechtermuisklik op de gewone zoek, vervolgens openen in nieuw venster. Je kunt de zoek verder beperken tot de modelvliegtuigen en heli subfora, beide subfora aanklikken terwijl je ctrl-toets ingedrukt houdt.

Meer (forum)zoektips/zoekmogelijkheden, ook zeeeeeer nuttig voor Google/IxQuick, in de
FAQ zoekfunctie

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedeankt voor jullie reacties allemaal, ik ben nog een aantal keer wezen vliegen (5x) en kwam tot de conclusie dat hij op lage snelheid ook naar boven trekt! Dus heb de trim van de elevator wat naar beneden gezet! En heb ook gekeken of ik nu nog genoeg uitslag heb om natuurlijk naar beneden te gaan en dat heb ik! Hij gaat nog steeds net zoveel down als up! Maar de elevator staat nu niet meer gelijk aan de rest van de achter vleugel! Jullie hebben het over de motor domping, bedoelen jullie hier mee de stand van de motor ten opzichte van de romp? Hier heb ik namelijk nog niet zoveel ervaring mee..
Ik zal aankomende week eens een filmpje maken, kunnen jullie zien hoe hij vliegt!
En is een van jullie nog van plan dit toestel ook te kopen? Zo ja zou ik ook graag jullie ervaringen willen weten!

MvG D

En? Hoe zijn je vorderingen?

Heb een [URL="
[/URL] van de Zero bekeken, leuk ding.
Het is me alleen niet helemaal duidelijk hoe de lipo erin zit. Dit i.v.m CG punt.

Grtz, Frans

Back