E-flite blade msr

• Topicstarter Topicstarter Lyrus
  • Startdatum Startdatum
L

Lyrus

Guest
hallo,

Heb sinds deze voormiddag mijn blade MSR. Ben al de hele dag aan het vliegen met nu en dan een crash. Bij de laatste crash wou ik terug opstijgen maar de heli schakelde automatisch uit wanneer ik wou opstijgen. Na +- 5 seconden wachten schakelde hij terug automatisch aan. Telkens als ik nu wil opstijgen doet hij dat.
Weet iemand waar het probleem zou kunnen liggen??

MVG Matthias

LVC

Kan het zijn dat het 'crashen' het inwerking treden van de Low Voltage Cutoff is ( LVC) ? je moet dan beslist niet meer willen opstijgen volgens de manual omdat je daarmee de LiPo vernield

Hoi Matthias,
Zorg inderdaad dat je lipo goed geladen is. Als hij bijna leeg is schakelt hij na paar seconden vanzelf uit.
Als de heli ook met een goede, goed geladen accu zichzelf uitschakelt is er een ander probleem. Als je twee of meer accu's hebt kan je wisselen.

Kijk of rotor en tailrotor vrij kunnen draaien en of de tandwielen goed in elkaar grijpen.
Als alles soepel draait en er geen blokkeringen zijn kan het zijn dat er iets met een van de motoren is.

De staartmotor is (bij de oude versie) kwetsbaar, zodat bij een crash het zwarte kapje waar de draden door lopen loskomt. Dit kan je zo zien.
Anders kan je het stekkertje van de motor op de print van de 5 in 1 losmaken (even letten hoe hij zat) en proberen of hij dan ook nog uitschakelt. Hiervoor moet je de canopy verwijderen.
Dit kan je ook proberen met de motor voor de hoofdrotor.
Als hij niet meer uitschakelt is het waarschijnlijk dat de motor die op dat moment losgekoppeld is niet meer in orde is.

Kijk ook eens op http://helifreak.com/showthread.php?t=165025

Als dt niet to conclusies leidt hoop ik dat anderen hier nog suggesties hebben.
Anders contact met de dealer of Horizon Hobby. E-Flite heeft goede service heb ik begrepen, maar ik weet niet hoe het in Europa zit.

Succes!

Peter

Laatst bewerkt:
Dank voor de uitleg Peter.

Heb alles eens nagekeken en bleek dat het probleem van de staartmotor kwam. Zoals u zei het kapje was los. Heb het contact dan eens uitgedaan van de staartmotor en toen bleef hij wel aan wanneer ik gas gaf. Heb bij rckix een nieuwe staartset besteld en hoop dat het probleem opgelost is.

MVG Matthias

Mooi dat je het probleem gevonden hebt.
Als het goed is krijg je de nieuwe staartset met het extra beschermkapje op de achterkand van de staartmotor.
Zo niet dan moet je het motortje even beschermen met een stukje krimpkous er omheen bijvoorbeeld (op youtube staan wel filmpjes).

Ik heb mijn staartset ook al een keer moeten vervangen omdat ik eigenwijs was en geen bescherming had aangebracht.......

Veel plezier met het vliegen!

Peter

Mooi dat je het probleem gevonden hebt.
Als het goed is krijg je de nieuwe staartset met het extra beschermkapje op de achterkand van de staartmotor.
Zo niet dan moet je het motortje even beschermen met een stukje krimpkous er omheen bijvoorbeeld (op youtube staan wel filmpjes).

Ik heb mijn staartset ook al een keer moeten vervangen omdat ik eigenwijs was en geen bescherming had aangebracht.......

Veel plezier met het vliegen!

Peter

Beschermen jullie die staart rotor ook nog met die nieuwe motortjes? daar heeft E-Flite dat kapje toch al verbeterd?

Had gisteren nog de staarset ontvangen meer geen extra beschermkapje. Heb zoals u zegd een klein moesje met tape aangebracht aan het motortje achteraan, hopelijk gaat die nu wat langer mee.

Groetjes

Misschien wel een goed idee om te kijken hoe stevig het extra plastic kapje op het motortje zit. Heb gelezen dat ondanks het beschermingskapje het dekseltje van de motor soms alsnog loskomt bij een crash.......
Een beetje lijm om het kapje te fixeren is daarom wellicht een goed idee (wel voorzichtig dat er geen lijm in het motortje komt)

Hier een paar foto's op rcgrousps van het extra kapje op de staartmotor:
Attachment browser: Tail1.JPG by skeppley - RC Groups

Misschien beter om deze discussie voort te zetten in het al bestaande MSR draadje?;)

Peter

Ah dat kapje dat zit er inderdaat al op, dacht dat wat je bedoelde nog iets anders was, welja bij mijn eerste staartset was dat kapje inderdaad los, maar ben nog niet zo gevorderd om te weten hoe alles zo inelkaar zit maar doe mijn best :).

Groetjes

Had gisteren nog de staarset ontvangen meer geen extra beschermkapje. Heb zoals u zegd een klein moesje met tape aangebracht aan het motortje achteraan, hopelijk gaat die nu wat langer mee.

Groetjes

Jammer dat je nog een oude versie hebt ontvangen! Kennelijk is RCkix nog niet door de voorraad heen.......
Er staan divers filmpjes op internet.
Hier bijvoorbeeld het verstevigen met krimpkous:
How to Reinforce tail motor on your "Blade mSR" video on CastTV Video Search
Even de juiste diameter (of een verzamelzakje met verschillende maten) kopen en een haardroger is voldoende om het goed te laten 'krimpen'. Wel even de tailrotor van het asje schuiven en de staarvin verwijderen voor de zekerheid.

Zelf heb ik ook krimpkous gebruikt en heb eerst langs de rand van het zwarte dekseltje dikke superlijm (gel) aangebracht (niet in het motortje!)
Ook heb ik nu de staartrotor zover op het asje geschoven dat hij net niet aanloopt tegen het motortje.

Peter

In welke soort zaak zou ik zo een krimkous kunnen vinden ? hier in de buurt zijn niet zoveel grote handelszaken waar ik denk dat ze dat hebben

Matthias

Ah dat kapje dat zit er inderdaat al op, dacht dat wat je bedoelde nog iets anders was, welja bij mijn eerste staartset was dat kapje inderdaad los, maar ben nog niet zo gevorderd om te weten hoe alles zo inelkaar zit maar doe mijn best :).

Groetjes

Ik begrijp dat je eerste staartmotor ook al de nieuwe versie met het extra kapje was? En dat hij zelfs met dat kapje kapot is gegaan?
Voor de duidelijkheid, hier is een foto van de originele motor zonder het extra (nieuwe) kapje:
Attachment browser: msr1.jpg by Alwayscrash - RC Groups

Het zwarte 'dekseltje' op de foto is onderdeel van het motortje en bevat aan de binnenkant de borstels van het motortje waar de draden op aangesloten zijn.

Het is dan wel een tegenvaller om te horen dat de oplossing van de fabrikant niet voldoende is...........
Misschien dan ook even terugmelden aan rckix?

Ik heb het extra kapje nooit in het echt gezien, maar ik kan me voorstellen dat het aan het motorhuis vast te lijmen is en dat het dan wellicht wel goed werkt.
Misschien heeft iemand ander hier al ervaring mee?

Krimpkous zal in dat geval niet veel toevoegen denk ik.

Peter

Jip mijn eerste staartmotor was ook al met kapje en deze is idd vrij snel stuk gegaan. Ben deze namiddag naar een doe het zelf zaak geweest en heb daar krimpkousen gekocht, en heb 1 aangebracht op het kapje. Ziet er nu toch wel vrij stevig uit.:)

Matthias

Schroefje rotorblad foetsie

Daarnet kwam mijn MSR in aanraking met de bank in de voorkamer. Bleek er een heel rotorblad los te liggen, schroefje onvindbaar... wat blijkt: om aan een nieuw schroefje te komen moet je een komplete set rotorbladen kopen!?
Tja, als het niet anders is... ik kan me wel voorstellen dat Eflite niet ieder mini onderdeeltje los wil verkopen, ik was trouwens al verbaasd dat het blad er opeens uit lag terwijl het me nog niet was opgevallen dat het schroefje bezig was er uit te komen...

blade msr toilet bowl effect

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje ben ik ook in het bezit van een msr. Super toestel maar nu wel erg moeilijk in bedwang te houden. Met de trim heb ik alles afgesteld maar krijg het tbe (toilet bowl effect) er niet uit. Weet iemand hier een oplossing voor?

Bedankt alvast

Normaal gesproken is TBE iets voor coax heli's, hoewel mijn MSR het soms lichtelijk heeft.
Hoe heb je 'm getrimd, kan je daar wat specifieker in zijn?
Ben je op de hoogte van het e-book over o.a. de MSR? Daar staan heel zinvolle trim adviezen in. (Ik zal het adres zo even opzoeken)

Hier vind je het e-book:
http://www.rchelicopterfun.com/

Laatst bewerkt:
Ik gebruik de rtf zender en de daarop aanwezige trimknopjes. Een tijdje terug kon ik hem daarmee heel stabiel laten hoveren. Op een of andere manier doet hij dat nu niet meer. Alles op de rotorknop draait soepel. Heb het ebook gelezen en alles gedaan wat daar in ston. Blades nagekeken en dingetjes op de mainshaft aangeknepen zodat daar geen speling meer op zit. Maar niets blijkt te helpen

TBE zal je in elk geval niet kunnen elimineren met trimknopjes.
Als TBE veroorzaakt wordt door overreactie, zou je expo kunnen instellen - maar dat zal de RTF zender wel niet hebben :(
Ik zou verder ook denken dat er in de rotorkop iets te stroef zit.

misschien moet je de flybar eens nazien , als het gat dat rond de main shaft zit ovaal is geworden( door veel te vliegen) dan heb je TBE 8)
Flybarke vervangen en klaar is ...

Back