E-Flite Carbon Cub vleugelspan 2.15 mtr

Mijn E-flite BL50 motor heeft helaas ook al losse magneten, dus tijd om iets anders te proberen:

Had nog een SK3 5055 430kv liggen en heb die er even op gezet. Past op zich redelijk makkelijk, alleen is de motor een stukje korter (net als de E-flite Power 60) dus ik heb even snel een houten 13mm ring gemaakt.

De motor loopt mooi, erg stil en de vibratie problemen zijn compleet verdwenen! Ook is het voor mij nu eindelijk weer mogelijk om een spinner te plaatsen.

Met de normale 15x5,5" maat prop heeft de motor echter net wat minder vermogen, voor normaal vliegen geen probleem, maar wil je ook 3D vliegen dan is het net iets te weinig.

Binnenkort een 16x8 of 16x10 er op zetten, en kijken hoe het dan gaat.

Met de stock prop trekt de motor slechts 54A / 1200W dus dit is nog ver onder het maximum van 70A / 1750W wat de SK3 5055 zou moeten kunnen leveren.

Voor 1/3e van de prijs van een Power 60 upgrade is het een interessante motor, of het echter ook voor 3D vliegen goed genoeg is moet nog blijken..

Links:

SK3 5055 430kv
Turnigy Turbo spinner
(standaard spinner past niet want er zit geen schroefdraad in de 8mm motor-as)

Foto's:

a7143357-239-IMG_0651.jpg

a7143358-16-IMG_0652.jpg

a7143359-177-IMG_0653.jpg

a7143360-200-IMG_0654.jpg

a7143361-226-IMG_0655.jpg

Hallo Z Cubbers:
Ik ben nieuw op het forum. Misschien hebben jullie iets aan mijn ervaring.
Aha!! Ben dus niet de enige met Z Cub Vibratione!
BL 50 std motor half gas de boosdoener.Nou heb ik al wel wat waterakkefietjes achter de rug en heb onlangs de lagers vervangen,dit heeft niets verandert.Props & hubs tot in den treuren uit gebalanceerd,APC heel onzuiver zo ook orginele, iemand een aanrader? Tweede propas (1 tikje op de as en hij is krom),alu spin- ner, org plastic spinner,motor bevestiging gelijmde gedeelte van Batterij frame, opnieuw verwent, alles Nada, Noppes, Niets!! Gisteravond een Hype 360KV ingebouwd (enig overkill) was in voorraad en past,propas wordt anders gemonteerd drie boutjes op motorhuis is wat directer & minder zwiep gevoelig lijkt me? Eerste testje op de grond (rond 22.00uur) was veel belovend. Nu nog vliegen!!

We zien wel weer.
:proost: Cheers!

Pieter.

Hallo Pieter,

Heb je nog wat meer info over die Hype 360kv en hoe de testvluchten zijn gegaan?

Wat props betreft vind ik de Aeronaut CamPower props een aanrader, echter balanceren moet je altijd!

https://www.electricwingman.com/aeronaut-camcarbon-power-propellers

Nog een update m.b.t. de SK3 5055: met een 16x10 is de setup voor mij perfect. Zeer goede upgrade voor relatief weinig geld en geen problemen meer met vibratie en heet lopende motor. Een 17" met lagere pitch is nog een optie om eens te proberen, maar voorlopig ben ik dik tevreden!

[media=youtube]D6Txf2YqQ0s[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back