E-flite P-38

waar geef ik jou ergens de schuld? niet zo snel op je tenen laten trappen joh ;)
en gor, p38 is zeker geen jet he ;)

sorry hoor, maar dit zijn de standaard opgegeven motoren, en die leken mij prima want anders had e-flite ze niet bedoeld voor dit vliegtuig, dus geef niet mij de schuld

Skyhigh

Denk niet dat dit een beginners kist is en dat hij niks hebben kan .

Ben benieuwt hoelang je hem heel houd .

Mvg Johan

inderdaad, totaal overbodig op zo'n kistje, tenzij je wil dat je vleugels breken bij een te snelle bocht, koop je je beter een 3d bakje of een jet hoor! ;)

Dit is toch een soort jet?!Als ik mij niet vergis heb ik er eens een paar bij Jets over Pampa's zien vliegen(turbine bijeenkomst in helecteren)

het is geen jet,, een 2 motorig propelor vliegtuig uit de 2e wereldoorlog.

Je zij dat er dikke motoren in zaten, maar het is standart.
Wat is het nu?
En het is zeker geen beginners kist!!!

De standaard motoren zijn nogal dik, ook te zien op de fimpjes van E-flite
een beginnersbak is het zeker niet, maar volgens vele indien goed afgesteld
goed te vliegen, zelfs misschien als 2e kist met hulp volgens rcgroups (niet
te vertrouwen hoor) @gor, dit is helemaal geen jet of zo hoor :D , misschien
verwar je hem met deze : (Edit: even verwijderd, de foto was een English electric
lightning, maar die heb ik even verwijderd vanwege paginaruimte)

Skyhigh

Laatst bewerkt:
nou, om even het stof van dit draadje af te blazen is hier een nieuwe post,
ik heb al een tijdje geleden de maiden gehad, helaas is deze door een stommme
soldering niet helemaal gegaan zoals gehoopt, de eerste minuut
ging heel mooi, moest een beetje bijtrimmen maar ja, toen ging het fout, de
besturing viel een lange 3 seconden weg, gelukkig snel een scherpe bocht
gemaakt (de overgens makkelijk ging) om vervolgens dwars op de wind weer
de controle kwijt te raken, net nog een tipje van het mais aangeraakt en vlak
achter een startend ander vliegtuig een net iets te harde buiklanding te maken
waarbij de brandstoftanks allebij afbraken, een hoop he's en wat's gehoord langs de kant, dus maar snel naar het toestel
toe rennen, om daar vast te kunnen stellen dat alles perfect werkt, gelukkig
snel kunnen concluderen dat een van de solderingen van de motor niet goed zat en werd verbroken als je hem platduwde, de soldering was al
twijfelachtig maar we hadden geen keus sinds de motoren werden samen
gebracht door een parralelkabel met t-connectoren, wat de moesten doen
is een rare en lastige soldering maken, maar goed, de P-38 is heel, ik heb
gevlogen en hij vloog goed, en ik heb alle stekkers in alle vliegtuigen vervangen
door rode goudconnectoren

les geleerd ? ja : solderen is moeilijk

Odin

Gefeliciteerd, heb je daarna nog gevlogen, en plaats is wat foto's/filmpje?

Skyhigh, niet om lullig te zijn, maar je leert de verkeerde les.. of niet alle lessen.

nou, om even het stof van dit draadje af te blazen is hier een nieuwe post,
ik heb al een tijdje geleden de maiden gehad, helaas is deze door een stommme
soldering niet helemaal gegaan zoals gehoopt, de eerste minuut
ging heel mooi, moest een beetje bijtrimmen maar ja, toen ging het fout, de
besturing viel een lange 3 seconden weg, gelukkig snel een scherpe bocht
gemaakt (de overgens makkelijk ging) om vervolgens dwars op de wind weer
de controle kwijt te raken, net nog een tipje van het mais aangeraakt en vlak
achter een startend ander vliegtuig een net iets te harde buiklanding te maken
waarbij de brandstoftanks allebij afbraken

Ik vind dit hele verhaal namelijk meer klinken als een duimstoring. Immers.. als je motoren slecht gesoldeerd zitten, valt de besturing niet uit. De kist vloog door, dus je motoren kregen nog vermogen. Die scherpe bocht zal een stallsituatie geweest zijn..

misschien dus dat de les meer is dat dit toch geen beginnerskistje was, en ook geen 2e kist ;)

Nou.... er crashen nogal wat twins als er één motor uitvalt. Ik heb er zelf nooit mee gevlogen maar voorzover ik weet zijn de meeste twins nagenoeg niet in de lucht te houden op één motor, tenzij je direct de andere ook stopt en in glijvlucht verder gaat.
Misschien heeft Odin het wat moeilijk omschreven maar ik kan me er alles bij voorstellen :-) Ik heb ook hier op het forum heel wat draadjes gelezen van "grotere goden" die hun twin-op-één-motor te barsten hebben gevlogen :D

Dat is geheel waar, maar dan nog.. hij schrijft dat de besturing uitvalt voor 3 seconden en dat ie daarna een bocht gedraaid heeft. Als de motor uitgevallen was (1 tje dan) dan had ie direct een bocht gemaakt of problemen gehad. Sowieso.. als de motor uitvalt, blijft de besturing het doen, ongeacht of de piloot wel of niet met die uitval om kan gaan.

Maakt verder ook niet uit, zie nu pas dat het een oud draadje is.

Inderdaad heb ik het moeilijk en fout uitgelegd, de motorbekabeling is redelijk lastig,
er word doormiddel van een T-parallelkabel de regelaars van stroom voorzien, die gaat
echter via een paar solderingen (moeilijk uit te leggen want ik weet niet meer hoe dat
zat en is inmiddels veranderd) naar mijn 4 mm goudstekker gemaakt, echter deze soldering
bestond uit 2 T-stekkers die aan elkaar gesoldeerd waren in een krimpkousje, echter deze
kabel moest erg sterk platgedrukt worden om te voorkomen dat deze de cockpit open
drukten, deze soldering is gebroken en onbetrouwbaar geworden, met een in en uitschakelende
AR6000 tot gevolg, met dus gedeeltelijke controle, inmiddels opgelost en veel gevlogen,
absoluut een "Eyecatcher" op het veld, vanwege zijn verschijning en stabiliteit,

ps. Binnenkort een Seafury van dit merk en dat word nog leuk, en gaan we wat beter doen!

Odin

Back