E-flite UMX Carbon Cub SS

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door RC Bastard, 16 mei 2012.

  1. Arie de Koning

    Arie de Koning

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lopik
    Weet er al iemand meer over de leverbaarheid??
     
  2. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Arie.
    Om te beginnen nog erg bedankt voor je vlotte reactie op mijn pb.
    je was helemaal duidelijk.
    Wat de SS Carbon Piper Cub betreft hoor ik van mijn dealer dat de levertijd van de V2 versie helaas weer vertraagd is.
    We moeten dus nog enige tijd geduld hebben, maar denk dat dat nooit langer kan zijn dan een week of 2 a 3.
    Zit zelf ook nog steeds met een schuin oog te kijken naar de SS Carbon.
    We wachten het dus maar af.

    Afgelopen middag ondanks de straffe wind toch nog met de MIG15 gevlogen.
    Toestel hield zich kranig, maar af en toe was het net te gortig met de te harde windvlagen.Moest behoorlijk knuppelen en het koppie erbij houden.
    Het blijft toch een krappe 80gram aan vlieggewicht, dus minder wind is fijner.
    De 2S 350Mah Lipo packs bevielen goed.
    Maar om nou te zeggen dat ze veel meerwaarde boden tegen de 2S 300Mah Nano packs: NEE.
    Ik blijf dus beiden gebruiken.

    Op naar minder wind om het zo maar te zeggen.
    Vr Gr Erwin
     
  3. Arie de Koning

    Arie de Koning

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lopik
    Hallo Erwin,

    Het was mij te winderig. Misschien zo nog even.
    Het wordt' s avonds vaan kwat minder ( hoop ik)

    Misschien zo nog even met de MQX in de tuin maar....... Ik zie wolkjes en windvlaagjes, zucht!

    Zo' cubje ook..... Het blijft maar 34 gram of zo. Toch blijft het verbluffend, zo klein met volledige besturing en dan nu ook nog met stabilisatie.

    Geweldig die moderne techniek!!!
     
  4. ReneDL

    ReneDL

    Lid geworden:
    8 feb 2004
    Berichten:
    313
    Locatie:
    Ursel 9910 Belgie
    Gisteren het bericht gekregen van mijn hobbywinkel dat ik de Carbon Cub kon afhalen, dat heb ik dan ook gedaan dus aan de wachtenden ze zijn weer voorradig. :D
    @ Arie het totaal vlieggewicht van de Carbon Cub is 90gr.
     
  5. Arie de Koning

    Arie de Koning

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lopik
    Van mijn Hobbywinkel nog niet.

    Welke bedoel jij ( in stiekem modus)??
     
  6. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    ik vind hobbywinkel zo'n rare term, de eigenaar doet het toch om geld te verdienen ;)
     
  7. ReneDL

    ReneDL

    Lid geworden:
    8 feb 2004
    Berichten:
    313
    Locatie:
    Ursel 9910 Belgie
    Aerobertics.be - Product Detail Planes - E-flite / Hobbyzone
    Ik heb hem deze middag ingevlogen in een zaal te Eeklo en ik moet zeggen hij vliegt goed. Geen beginners toestel voor binnen hij is redelijk snel te noemen, iemand zonder ervaring met indoor vliegen zal zeker in de problemen komen.
    Groetjes RenéDL
     
  8. stef stuntpiloot

    stef stuntpiloot Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 dec 2010
    Berichten:
    2.631
    Locatie:
    Zwollle
    Weer even omhoog trekken dit draadje. Inmiddels was er weer een voorraad en ik heb er ook een aangeschaft. Vandaag in een kleine 3 bft mijn maiden gehad en zeer tevreden over het vlieggedrag. uiterst stabiel en hij lijkt weinig last te hebben van 3 bft. Ik ga wat meer experimenteren als er wat minder wind is.
     
  9. 6.6.6

    6.6.6 Guest

    Ik kom weinig posts tegen van dit toestel hier. Op rcgroups erg veel. Zijn er zo weinig mensen die hem vliegen hier ? Lijkt me wel een erg leuk ding namelijk.
     
  10. Newbee

    Newbee

    Lid geworden:
    11 apr 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Leiden
    Carbon Cub

    Hallo!
    Ik wil binnenkort een Carbon Cub aanschaffen. Ik heb al veel filmpjes op Youtube bekeken, lijkt me een geweldig vliegtuig. Het zal mijn eerste worden. Ik heb weleens X-Twin gevlogen, maar dat is niet te vergelijken natuurlijk... Ik ga binnenkort Phoenix-sim kopen en dan wil ik na een maand de Carbon aanschaffen. Ik heb al een Dx6i.

    Zoals de vorige poster vind ik het jammer hier niets recents meer te lezen over de Carbon Cub. Iemand nog?

    Groet, D
     
  11. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Heb em zelf niet maar schijnt goed te vliegen.
    Helaas niet een populair toestel bij de piloten.
    Net zoals de Gee Bee die is ook niet erg in trek.
    Vr Gr D
     
  12. Newbee

    Newbee

    Lid geworden:
    11 apr 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Leiden
    Hoi Dylan,
    Dat is idd jammer! Ook jammer dat jij hem niet vliegt, want jij kan zo enthousiast en duidelijk commentaar geven. Heb ook het MIG forum gevolgd. Als het goed gaat met de Carbon Cub neem ik daarna ook een MIG.
    Groet D
     
  13. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi D.
    Mijn insteek om tot op heden nog geen Carbon Cub SS te vliegen heeft een aantal redenen:
    Ten eerste bleek dat de eerste batch van dit toestel er problemen waren met de servo's.
    Ik heb toen bewust gewacht op een 2e versie die er inmiddels al wel is maar omdat het toestel ook nog eens een vast landings-gestel heeft en ik niet echt de baan ervoor heb is het mede daarom er ook nooit van gekomen.
    Ik (wij) vliegen meestal op gras en landen met een Micro vliegtuig op gras is echt not done.
    Ik heb dat inmiddels al wel gemerkt aan mijn MIG15, Sbach342 en R2 Gee Bee.
    Dat is gewoonweg niet te doen op (kort)gras en als men het wel probeert dan worden het hele slechte landingen met schade als gevolg.
    Daarom heb ik bij die toestellen het complete landings-gestel eronder vandaan gehaald.
    Oke, optisch minder fraai maar voor buiklandingen ideaal.

    Zoals gezegt zijn er een aantal piloten die zeer content zijn met de Carbon Cub SS.
    Zelf zou ik het toestel niet zo snel aanschaffen vanwege bovengenoemde reden en ook omdat ik het toestel qua uiterlijk minder 'spannend' vind dan bijv de MIG15 of Gee Bee.
    Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
    De Gee Bee raad ik echt af.
    Toestel vliegt leuk maar heeft een aantal nadelen en zelf zou ik er nimmer meer een tweede van bijhalen mocht de eerste uit de vaart raken.
    De MIG15 daarentegen is echt een toppertje en een blijvertje voor mij.
    Niet voor niets vlieg ik tegenwoordig met een 2e MIG15 rond omdat de eerste al zeer goed beviel.
    Zoals ooit eerder vermeld: de MIG15 vliegt absoluut niet snel, maar wel erg mooi en voorspelbaar.
    Sukses met je keuze straks.
    Ben erg benieuwd welk toestel jou tzt het meest gaat bevallen.
    Vr Gr D
     
  14. Newbee

    Newbee

    Lid geworden:
    11 apr 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Leiden
    Hoi D,
    Hmm, ja ik had ook een en ander over de servo's gelezen, en een probleem met binden. Toch ga ik het er denk ik wel op wagen nu. Ik ga ook zeker de floats erbij kopen. Lijkt me heel gaaf dat dingetje vanaf het water te vliegen.

    Ik zag de MIG 15 nu voor 109,95 in de aanbieding. Misschien ook maar gelijk aanschaffen.

    Ik heb alleen geen verstand van lipo's en laders ed. Ik probeer me wel in te lezen op het forum over lipo's, maar ik raak de draad snel kwijt.
    Ik zie dat er bij de carbon cub een 2s180mA 20C lipo komt en bij een MIG 15 een 2s2000mA 20C komt. Stel ik wil een middagje vliegen met beide vliegtuigjes. Is het dan beter veel extra lipo's te kopen en thuis te laden of is er ook een mobiele lader op batterijen welke ik mee kan nemen? En kan ik dan beide lipo's hierop laden? Zou jij mij een advies kunnen geven wat ik dus bij deze vliegtuigjes moet aanschaffen om een middagje te kunnen vliegen?
    Dank alvast, D
     
  15. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Beste D.
    Om te beginnen is de keuze met welke lader jij je Lipo packs gaat laden een heel persoonlijke.
    Je kunt kiezen voor relatief goedkope laders zoals bijv een Imax B6 lader of kiezen voor de wat kwalitatief betere laders zoals die van Graupner.
    Tussen de bovengenoemde laders zitten er nog heel veel andere merken met elk hun eigen prijskaartje.
    Het is dus deels wat jij wenst te willen besteden en deels wat je aan Lipo packs wilt gaan laden.
    En hiermee bedoel ik met name het aantal Lipo cellen want niet elke Lipo lader kan bijvoorbeeld 6S Lipo packs laden.
    Dit met het oog op eventueel grotere modellen die jij ooit in de toekomst zou willen vliegen.

    Zelf gebruik ik de Graupner Ultramat 10 lader in combinatie met een Hyperion LBA10net Lipo balancer.
    Dit is al een wat ouder type lader maar voldoet voor mij helemaal aan wat ik mag wensen.
    Nadeel is dat deze lader maar tot en met 4S Lipo kan laden en geen interne Lipo balancer heeft.
    Omdat ik geen enkel toestel vlieg wat meer dan 4 cellen Lipo pack gebruikt kan ik met deze laders goed uit de voeten.
    Ik heb er dan ook 5 stuks van op een rij staan met elk hun eigen Hyperion Lipo balancer.(die echt wel aan te raden is)
    Ik zou je voor de prijs wat ze kosten niet aanraden.
    Zou je bijv een hele goede Graupner Lader willen dan is een Ultramat 14+ of 16 een aanrader.
    Vliegmaat van me heeft die en is er zeer content mee.
    Daarnaast gebruik ik ook een Imax B6 lader.
    Kost relatief weinig maar vind het qua balanceren niet echt een accuraat apparaat.

    Waarom ik 6 stuks laders op een rij heb staan is simpelweg alleen maar omdat ik erg veel vlieg.
    Met name zomers joekel ik er zo een 20 stuks Lipo packs van allerlei pluimage doorheen tijdens een vliegsessie met de maatjes samen.
    Indien ik 1 Lipo lader zou hebben dan blijf ik aan het lopen want moet dan telkens dat ene Lipo pack verwisselen voor een ander Lipo pack dat leeg is.
    Omdat ik vaak s'avonds en s'nachts mijn Lipo packs oplaad is dat echt geen doen, want anders blijf ik het bed uit en in gaan.Ha ha ha ha
    Vandaar mijn 6 laders op een rij zodat ik per laadsessie 6 stuks Lipo packs kan opladen.
    Zo kan ik dus in 1 nacht tijd met maar 3 laadsessies 18 Lipo packs laden.
    Ik geef hierbij alleen maar even aan op welke manier ik het doe met het laden van mijn Lipo packs.
    Zoals gezegt is het allemaal persoonlijk en kijk anders eens in Topics op dit Forum omtrend welke Lipo Lader jij het fijnst zou vinden.
    Er zal vast genoeg over geschreven zijn door andere ervaren gebruikers en kies dan voor een Lipo lader die zich inmiddels bewezen heeft en gangbaar is.

    Wat de Lipo packs betreft voor de E-flite Micro vliegtuigen kan ik kort zijn.
    Ook dit is helemaal persoonlijk en ligt eraan wat jouw wensen zijn en hoeveel jij vliegt.
    Kijk.....als jij af en toe vliegt dan zul je vast aan een paar Lipo packjes genoeg hebben.
    Zelf ga ik altijd met minimaal 10 Lipo packs voor een toestel naar het veld.
    Vaak gaan ze alle 10 stuks leeg.( althans:leeg tot maximaal 20% hoor )
    Ik ben niet zo gek op die stock bijgeleverde Lipo packjes die bij de E-flite Micro vliegtuigen zitten.
    Daarom vlieg ik al mijn Micro vliegtuigen op deze packs: Turnigy 2S 300Mah 40-90C Lipo.
    Die Nano packjes hebben fabrieksaf een JST stekkertje erop zitten.
    Zo'n stekkertje zit fabrieksaf NIET standaard op een E-flite Micro toestel.
    Wat je kunt doen is een aantal dingen:
    Of je blijft vliegen op de stock Lipo packjes met E-flite stock stekkertjes.
    Of je vervangt de stock E-flite stekker op het betreffende toestel voor een JST stekkertje zodat die Nano packjes er gelijk oppassen.
    Of.....je koopt een adaptor zodat die Nano packjes ook passen.
    Zoals je ziet kun je dus alle kanten op en is het geheel aan wat jij het liefste wilt.
    Ik gebruik de Nano 2S 300Mah packjes omdat die qua gewicht en formaat het beste passen in al mijn huidige Micro vliegtuigen.
    Maar ook hierin is het een kwestie van eigen keuze en uitproberen met natuurlijk wel een grens daarin.
    Want een 2S 600mah Lipo zal toch echt te zwaar/groot zijn om bijvoorbeeld een MIG15 mee te laten vliegen.
    Een 2S 450mah Lipo schijnt daarentegen wel weer te passen in de Carbon Cub SS en Gee Bee.
    Het blijft dus helaas een lastig iets waarop ik zo effe 1.2.3 een helder antwoord kan geven.

    Ik hoop je iets advies te hebben gegeven en in deze hobby is het toch veel lezen en kieken hoe anderen het doen en hebben.
    Daaruit kun je dan voor jezelf een keuze maken die het beste bij jouw past en ook naar eigen budget geen aderlating is.
    Sukses en genieten van het vliegen.
    Vr Gr D
     
  16. Newbee

    Newbee

    Lid geworden:
    11 apr 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Leiden
    Hoi D,
    Jeetje, wat een verhaal man! 6 opladers op rij! Dat is nogal wat! En dan s'nachts 2 x je nest uit? Jij hebt nogal wat over voor je hobby he?
    Ik denk dat ik ook voor de Nano 2S 300Mah packjes ga. Ik zag in de post van Luc dat ze er ook met stekkertjes voor de e-flite zijn. Die heb ik ook gevonden, dus die gaan het denk ik worden. Nu nog een geschikte lader vinden. Ik denk die Imax B6. Ik begrijp dat als ik daar dat snoertje van Luc aanhang ik ook 3 of 6 lipo's tegelijk kan laden. Maarja, ik zit nu te denken dat ik idd ook 1 voor 1 de lipo's kan laden op het bijgeleverde ladertje? Hoe lang zou dat per keer duren? Ik wil er denk ik in eerste instantie 6 bij bestellen. Ik ben er nog niet uit!

    Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de Carbon Cub door Stef Stuntpiloot. Hij reageerde als laatste vlieger in de draadje. Ik zal hem in een PB vragen te reageren.
    Groeten D
     
  17. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Graag gedaan!!
    Ja, ik ben nogal behoorlijk verknocht aan deze hobby.
    Doe het al bijna 11 jaar nu en tot op heden verveelt het voor geen dag.
    Een Imax B6 lader is best wel een leuke lader voor weinig centen waarmee je goed uit de voeten kunt.
    Het is niet echt een hele sterke lader (qua tijd) maar kan wel tot 6S Lipo packs laden.
    Kijk anders eens op Ebay.com in China.
    Daar zijn de Imax B6 laders echt spotgoedkoop.
    Let wel op dat er originele en imitatie te koop zijn.
    Voor dikke dure Lipo packs zou ik een Imax B6 lader niet gebruiken.
    Alleen al omdat ik de functie van het balanceren niet echt vertrouw.
    Mijn losse Hyperion Lipo balancers zijn veel en veel beter dan de ingebouwde balancer die in een Imax B6 lader zit.
    Vraag anders eens aan Stef Stuntpiloot wat een goede lader zou kunnen zijn.
    Let wel dat je niet op elke lader zomaar meerdere Lipo packs kunt aansluiten hoor.
    Ze zijn er wel, maar weet zo even niet welke.
    Ik dacht dat ze er van het merk Turnigy ook zijn die wel meerdere Lipo packs tegelijk kunnen laden.
    Een goede en sterke voeding is dan natuurlijk wel vereist.
    Sukses
    Vr Gr D
     
  18. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo allemaal.
    Ik dacht: eens even dit draadje omhoog trekken......
    Hoop van de week een 2e handse Carbon Cub SS binnen te krijgen.
    Is al veel geschreven over dit toestel en wens het nou zelf eens te ervaren.
    Ik zit met een tweetal vraagjes waarop ik hoop dat de inmiddels al ervaren Carbon Cub SS Piloten mij antwoord kunnen geven:

    1: Wie vliegt zijn Carbon Cub SS met een Spektrum DX7s of DX8?
    2: Waar die drijvers voor het toestel beste vandaan te halen?
    Iemand een leuke Webshop waar ze voor een nette prijs te koop zijn?

    Zodra ik het toestel vliegend heb zal ik mij relaas posten.
    Vr Gr D
     
  19. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Goed...............
    Afgelopen middag maar eens de stoute schoenen aangetrokken en de Re-Maiden van mijn E-flite Carbon Cub SS gemaakt.
    Toestel van iemand over kunnen nemen en was nog in zeer nette staat.
    Ik vlieg al mijn vliegtuigen op de Spektrum DX7s.
    Het vliegen met de Carbon Cub SS ging weer als vanouds uit het befaamde boekje.
    Toestel doet precies wat het doen moet en vliegt zeer goedmoedig en gewillig.
    Landen was ook een eitje en die remkleppen een leuke aanvulling.
    Heb er een 5 tal Lipo packs mee gevlogen en ondanks de wind die ± een dikke kracht 2 was vloog het toestel erg goed.
    Mede te danken aan het 3-assen Gyro systeem natuurlijk.
    Daarna nog even lopen fladderen met mijn Parkzone Micro Stryker die het als erg oud beestje nog steeds zeer goed doet.
    Ik zit stilletjes uit te kijken naar naar zo'n E-flite Habu 180 Micro impeller.
    Vind dat zo'n mooi model.
    Vr Gr D
     
  20. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb er ook 1 net. Ik kwam erachter dat er ook telemetrie in zat, grappig. Jammer genoeg geen spanningen erg maar alleen de ontvangst kwaliteit. Heb er nog niet mee gevlogen. Wellicht zondag als de wind meevalt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015

Deel Deze Pagina