E-heli piloten in Arnhem en omstreken

• Topicstarter Topicstarter CarloS
  • Startdatum Startdatum
C

CarloS

Guest
Hallo,

ik vlieg sinds kort met een e-heli (Logo 20) en dit bevalt mij erg goed :D ; heb hiervoor eigenlijk alleen met een brandstof heli gevlogen (Magic).
Ik vraag me eigenlijk af of er e-heli piloten zijn -of verenigingen waar met name met e-heli's gevlogen wordt- in de buurt van Arnhem; zelf woon ik in Didam.
Het lijkt mij leuk om ook eens andere piloten te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen. Dus voel je je aangesproken of heb je een goede tip voor mij; laat dit mij dan weten.

mvg,

Carlo

Zaterdag en zondag ochtend vliegen we in Elten Duitsland heli. Oke (nog) geen electro maar wel heli.
En dat nog is omdat ik al een half jaar bezig ben om mijn rebell af te krijgen. Maar voor de zomer vliegt hij.

Als je meer info wil onder aan mijn post staat mijn email adres

gr Remco

CarloS, welkom op het forum ! :P

Ik vlieg al heel lang modelvliegtuigen, en sinds meer dan een jaar heli's. waaronder Raptor 30 V2 en binnenkort 50V2. Het leren vliegen viel me ondanks een slecht begin met micro'tjes (Piccolo Fun) erg mee. Vooral met de Raptor heb ik snel leren vliegen, terwijl Reflex (simulator) ook een goed hulpmiddel was.

Het electro-heli vliegen laat me niet los, dus momenteel heb ik vliegklaar staan:

Zoom 400 met brushless motor Hacker 2025-4200 en CC25 regelaar
Belt drive en carbon tail blade upgrade van Hubdave
Robbe micro servo's
Schulze 835 ontvanger
Upgrade landingsgestel van Mr. Fung
Tail mounted Futaba 240 en carbon tail aansturing

Rebell ME met Torcman 350-20-10 (11p) en Hacker Master 40-opto regelaar
1 x Tarabat 4S2P flight accu en 1 x Conrad 4S2P zelf geschakeld
Hitec HS225MG servo's, GY 401 gyro en Graupner DS 8311 servo
Helitron Bec 5A

Piccolo Pro met Hitec HS 55 servo's en verder helemaal standaard

Tot op heden heb ik uitsluitend "experimenteel" gevlogen met electro heli's met erg wisselende resultaten en aanzienlijk leergeld. Niet dat er veel gecrashed is maar door in de praktijk dingen uit te proberen en eventuele moeilijkheden via het forum en leveranciers uit te pluizen krijg je uiteindelijk wel meer zicht op de materie. Vaak volgt er dan ook een behoorlijk aantal upgrades en aanpassingen. Het lijkt me leuk om een keer ervaringen uit te wisselen met vliegers die ook experimenteel ingesteld zijn en electro vliegen interessant vinden.

Groeten Bernd

Back