E-heli vliegers rond Amersfoort?

Hey heli broeders,

Zijn er heli vliegers rond Amersfoort???

Ik vlieg meestal 's avonds eventjes. Helaas zijn er geen heli vliegers hier op de club in soesterberg. Dus ik moet een eind rijden om met anderen te kunnen vliegen. Zelf vlieg ik op een stuk land dat braak ligt. ik kan alleen wat hooveren en wat bochtjes. Als alles lekker gaat wil ik me aansluiten bij een club om ook min brevet te gaan halen. Met brevet mag ik dan ook eindelijk in Soesterberg vliegen.

Twee vragen dus eigenlijk:
Zijn er meer vliegers rond Amersfoort die met heli's als de trex 450 vliegen?
Iemand tips om dichtbij Leusden (Amersfoort) een heli brevet te kunnen behalen?

groeten,

Arno

Of je komt naar Utrecht; zat helivliegers daar, ook electro.

In montfoort wert ook indoor gevlogen met electroheli's, maar weet niet of ze dat nog doen.

Ik heb hetzelfde 'probleem'. Omgeving Zeewolde (de flevopolder). Vliegclub 'gooi een eemland' is het dichtstbij, maar is niet erg heli-vriendelijk. Elk uur mag je dan 1 kwartiertje. Ik ga me daar niet aanmelden, vind dat nogal discriminerend eigenlijk. Toch zou het wel geinig zijn om een paar heli-vliegers te leren kennen, maar ik heb geen opties binnen een redelijke afstand.

Da's goed te doen. Ik heb een mailtje gestuurd (niet zo'n grote club, 30 leden ongeveer, ik ben benieuwd of daar ook heli's vliegen) -> ik ben een topic aan het kapen dus ik laat het even hierbij :wink: <edit>niet handig, de e-mail komt niet aan, is ongeldig, sja.....</edit>

startrex zei:
Da's goed te doen. Ik heb een mailtje gestuurd (niet zo'n grote club, 30 leden ongeveer, ik ben benieuwd of daar ook heli's vliegen) -> ik ben een topic aan het kapen dus ik laat het even hierbij :wink: <edit>niet handig, de e-mail komt niet aan, is ongeldig, sja.....</edit>

ik bedoel meer de wildvliegers... :wink:

Je kunt ook eens gaan kijken in Renswoude. Daar zit de Modelvliegclub Renswoude welke alleen maar electro vliegt. Momenteel 36 leden en zeer enthousiast richting de toekomst. Er wordt daar ook met helikopters gevlogen.
er wordt altijd gevlogen op woensdag avond (zolang dit nog kan) zaterdag en zondag middag.
Ik ben er zelf ook lid.

Link: http://home.tiscali.nl/wingsoverrenswoude/

2 goede lokaties om wild te vliegen in en rondom Amersfoort zijn:

- Tank oefenterrein bij Soesterberg (betonbaan), kleine noot hier... officieel is het niet toegestaan om het terrein te betreden, echter wordt dit over het algemeen in het weekend door de vingers gezien.

- Achter de wijk Vathorst bij de weilanden. Daar waar een nieuwe school staat hebben ze ook ruimte zat en is ver genoeg bij de huizen vandaan.

Tenminste, dit zijn de lokaties ik wel eens wildvlieg met mijn Trex450. Verder, lid worden van MVA (Almere) is inderdaad een goede optie.

Ik ben inderdaad lid geworden van MVA. Wat een leuke heli piloten daar zeg. Heb er erg veel plezier. Maar nog steeds ben ik geinteresseerd in alle heli piloten die in de omgeving Leusden / Amersfoort vrijvliegen?

Vraag 2: Of is er een bereidwillige boer of kent iemand een bereidwillige boer waar ik op zijn veld eens rustig mijn rondjes mag vliegen? Soms heb je wel eens een verloren uur en dan is het wel lekke rom even hup te gaan vliegen.

Back