E-revo banden (1:8, brushless, 6S)

Beste mede forum lezers,

heeft iemand tips mbt de banden keuze voor een e-revo 1:8 mambo monster brushless auto. Ik rij met 6S en zoek offroad banden die het geweld van 6S aankunnen en niet te snel gaan baloonen...

Iemand tips ?

Er is al een ERBE thread maar die is zo waanzinnig lang dat ik ervoor gekozen heb een nieuwe thread te openen...

Ik hoor graag jullie reacties. Thanks !

Groeten,
Brey
Maastricht

Geen enkele band kan volgens mij 6S aan wat betreft balloonen zonder goed getaped te worden.

Je zou kunnen kijken voor banden die een minder hoge zijwand hebben maar dan mis je ook weer wat demping. En ook die dien je goed te tapen.
al bied tapen geen 100% garantie natuurlijk..

Hallo Caretaker, thanks voor je reactie.

Kun je ook kan een klaar getapete sets banden kopen of niet ?

Ik dacht zelf aan de Proline Trenchers X 3.8 en dan tapen met Gorilla tape en zelf lijmen...
Zal wel een uitdaging worden...

Ik zie ook mensen visdraad aan de buitenkant van de band in het profiel leggen als een ring om dit tegen te gaan. Bij de Trencher banden kan je links en rechts van het middelste H blok dit doen.

Niet alle banden hebben een profiel waarbij je er een mooie ring doorheen kan leggen, daarvoor zal je toch moeten tapen. Het is wel een mooie oplossing in het geval je banden al gelijmd zijn.

Wrm koop je niet gwn 1:8 buggy wielen van hpi of carson bv,zou moeten passen en baloonen niet zo erg tenminste bij mijn buggy op 4 s niet (ong 80kmu)....

Ik heb de originele banden ooit getaped, dat ging goed want de lijm van Traxxas was zo slecht dat je die met minimale moeite los kunt koken. Later toen het rubber echt op was ben ik naar truggy banden gegaan met low profile (LRP VTEC Kamikaze). Dat hielp enorm tegen balloonen.

Ik heb zelf de Proline Road Rage en rij op 6S. Ik moet zeggen dat ik deze wel vind meevallen wat baloonen betreft! Dure banden, maar zeker wel een aanrader!

Hallo Caretaker, thanks voor je reactie.

Kun je ook kan een klaar getapete sets banden kopen of niet ?

Ik dacht zelf aan de Proline Trenchers X 3.8 en dan tapen met Gorilla tape en zelf lijmen...
Zal wel een uitdaging worden...

Yep.. Dat laatste heb ik ook op m'n E-Revo.. Geen enkele vorm van ballooning op 6S.. Badlands kan ook (getapted dan dus).. Als je vooral op zand rijdt heb je daar iets meer grip mee. Maar de Trencher is een meer all-round band..

Ik heb net 2 setjes ProLine Shockwave binnen gehad, deze hebben een iets kleinere diameter en komen overeen qua afmetingen met de standaardbanden van de E-revo.

Volgens het internet zouden deze banden relatief gezien weinig last van bolling moeten hebben. Ik ben benieuwd.

Helaas nog geen velgen binnen, dus ik kan ze nog niet monteren. Ze meuren in ieder geval een uur in de wind, ik had de plastic zak dicht moeten laten :)

Ondanks dat ze volgens het internet relatief weinig last van balooning zullen hebben moet je ze wel tapen he.. Als je dat niet doet krijg je daar spijt van. Neem dat maar van mij aan.

Back