E-revo black edition

• Topicstarter Topicstarter bobbeldorp
  • Startdatum Startdatum
hier weer een kleine update, het polijsten is af, en de laatste onderdelen zijn geverfd. ik heb ook alle zware onderdelen die al zwart horen te zijn vanuit de fabriek nog een keer extra zwart gemaakt, dat geeft een hele mooie afwerking. straks gaan de eerste schroefjes er in...

dit is net voor het verven:

fjeuj4.jpg

dit is zo goed als een hele revo op tafel... het resultaat dus.

fu720w.jpg

het is even stil geweest, druk gehad, en ik mis (zelfs nu nog) een aantal onderdelen waardoor ik even niet verder kan. maar hier wat foto's van het resultaat tot nog toe. op de foto's ziet het er soms wat saai uit omdat het veel zwart is en mijn camera dat niet zo mooi op de foto krijgt. als hij af is zal ik aan een vriend vragen of hij er even goede foto's van wil maken.

een aandrijf as:

DSC01589_zps7d62bc36.jpg

boven aanzicht:

DSC01585_zpsb6159f8d.jpg

vooraanzicht:

DSC01584_zpsec9589ac.jpg

draagarmen:

DSC01583_zps7145ea57.jpg

onderaanzicht:

DSC01587_zpsfce7e95f.jpg

wiel zeide:

DSC01590_zps60a50f57.jpg

@ WonderTiger: ik ben ook zeker tevreden met het resultaat, er komen nog wat zilver kleurige details aan de voorkant er bij, zoals gevlochten hoesjes over de bedrading en een front bulkhead brace tussen de schokbrekers in.

Ik zou wel de originele meenemers er af halen, en die 17mm meenemers van HPI monteren. Hebben veel minder speling. (alleen moeten deze axiaal iets uitgeschimmed worden tussen wiellager en meenemer, verder zijn die dingen van HPI een perfect-fit. )

Ik raad je het af om de meenemers van hpi te nemen. Zelf ook gemonteerd gehad. Hierdoor krijg je inderdaad minder speling. Maar de krachten die op het asje gaan werken worden wel veel malen groter. Ik heb 3x een stub axle gebroken binnen een tijdsperiode van 1.5 maand. Ben daarna weer terug gegaan naar de standaard 17mm en was het weer verholpen.

Ik zou niet te veel druk maken om de speling, heb in 2 jaar tijd maar 2x de hex hubs vervangen.

mag ik vragen hoe het komt dat de krachten toe nemen, wat is er anders aan de vormgeving wat dat veroorzaakt? komt het omdat enkel de speling minder is, of heeft hij een minder breed draagvlak? waar schuurde de as?

ben wel benieuwd...

het draagvlak wordt verkleint met de hpi versie:

full

T.o.v de traxxas versie die geheel over de stubaxle komt en de krachten verdeeld:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
bedank voor de info, en de tekeningen! cool, dan denk ik dat het buisje misschien wel een goed idee is. want dan is het nog over de hele lengte verdeeld, er is alleen geen ruimte meer om te wiebelen.

het draagvlak wordt verkleint met de hpi versie:

full

T.o.v de traxxas versie die geheel over de stubaxle komt en de krachten verdeeld:

full

Lol, dat is wel extreem overdreven, die afstand. 't is nog niet eens een millimeter. :lol:
Rijdt zelf al 2 jaar lang rond met de HPI meenemers (zonder shims zelfs, dus kan de wielen ongeveerd een milimeter heen en weer schuiven met met de as.)
Heb tot nu toe nog geen as kapot gereden (heb de stalen assen van traxxas.)
Sterker nog, de assen beginnen slijtage te vertonen rondom de gaten waar de pen doorheen zit (waar de meenemer op zit.) maar de as zelf heb ik nog niet kapot gekregen.

sterker nog, hebben hier 4 auto's rijden met deze meenemers. 2 E-Revo brushless edition, en 2 1/8 Rally (ook met de 2200kv motor set op 6s)
tot nu toe nog geen as kapot gereden. dus wellicht had het dan ook wat met je rijstijl te maken?

Het enige wat je bij de HPI meenemers moet doen, is ze lekker strak aandraaien. anders komen de moeren los, en beginnen je wielen speling te krijgen. (ik draai ze ook altijd met een rateltje aan, vrij strak dus.)
maar op die manier komen ze dus niet los, en blijven ze heel. Lijkt me dus de goede montage dan. ;) Plus dat ze qua speling veel beter zijn als de traxxas meenemers. en ze kosten nog niet eens een kwart van wat die traxxas dingen kosten. :shock: nou, dan wist ik het wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Klamath: als hij af is zal ik een set halen en ze vergelijken, en er duidelijke foto's van maken, kijken wat het verschil is.

ik ben gister weer verder gegaan, had wat tijd om handen.

eindelijk de onderdelen om de versnellingsbak af te maken:

20121107_093111_zps77b71093.jpg

en de andere kant:

20121107_093017_zps70c56298.jpg

het dif met shims op mijn plekje:

20121107_160619_zpsf72f7eb9.jpg

en de onderkant aan elkaar: (ja idd een rood ringetje om de aandrijf as, ik had niet gezien dat de ringen van de centrale assen anders waren als de gewone assen, dus ik had 6 ringen van de gewone assen zilver kleurig gemaakt :oops:)

20121107_193558_zps5aa7622c.jpg

Lol, dat is wel extreem overdreven, die afstand. 't is nog niet eens een millimeter. :lol:
Rijdt zelf al 2 jaar lang rond met de HPI meenemers (zonder shims zelfs, dus kan de wielen ongeveerd een milimeter heen en weer schuiven met met de as.)
Heb tot nu toe nog geen as kapot gereden (heb de stalen assen van traxxas.)
Sterker nog, de assen beginnen slijtage te vertonen rondom de gaten waar de pen doorheen zit (waar de meenemer op zit.) maar de as zelf heb ik nog niet kapot gekregen.

sterker nog, hebben hier 4 auto's rijden met deze meenemers. 2 E-Revo brushless edition, en 2 1/8 Rally (ook met de 2200kv motor set op 6s)
tot nu toe nog geen as kapot gereden. dus wellicht had het dan ook wat met je rijstijl te maken?

Het enige wat je bij de HPI meenemers moet doen, is ze lekker strak aandraaien. anders komen de moeren los, en beginnen je wielen speling te krijgen. (ik draai ze ook altijd met een rateltje aan, vrij strak dus.)
maar op die manier komen ze dus niet los, en blijven ze heel. Lijkt me dus de goede montage dan. ;) Plus dat ze qua speling veel beter zijn als de traxxas meenemers. en ze kosten nog niet eens een kwart van wat die traxxas dingen kosten. :shock: nou, dan wist ik het wel.

Ja afstand is misschien wat overdreven, ging er meer om dat je een lading shims er tussen moest schuiven per as... Denk dat ik rond 2mm shims ertussen mocht doen voordat de horizontale speling eruit was.

Over rijstijl gesproken, heb ik nooit wat geks gedaan... 2x was een stubaxle gebroken van +- 1.5m hoogte op 4 wielen terecht kwam :confused::confused::confused:... En 1x omdat ik over de kop rolde met volle snelheid... nadat ik weer terug ging naar de stockers was het weer over, dus ik raad ze niet aan.

Mijn complimenten betreft het zwart maken. Hence mijn nick, I like it!
Nu, de onderdelen die wat aan schuren onderhevig zijn (de meeste dus), zullen niet lang helemaal zwart blijven. Maar het is wel netjes en egaal. wist niet dat zo'n dye zo'n dekkend effect gaf. Hangt er wat van af hoe lang ze in het water liggen ook zeker?
Die rubber, benieuwd ook hoe lang dat zo blijft. Want ik veronderstel dat het zwart er niet in dringt, maar een laagje op het oppervlak is?
Voor sommige van mijn auto streef ik ook altijd naar enkel zwart en alu. Tem de kap trouwens. Vind ik altijd heel strak staan. Zwart dan nog mat. Geen bling bling voor mij.
Ik blijf nog even volgen!

het is niet alleen een laagje, op plastic delen trekt het er een stukje in (2 tot 3 mm) ik heb een stuk doorgezaagd om te kijken, even kijken of ik dat nog heb. dus je krast het er niet zo af.

de rubbers lijken het zelfde te doen. als ik trek zie ik geen blauw, maar het is niet intens zwart. als ik het weer los laat dan word het weer zwarter. ik heb nog wat rubbers extra geverfd als reserve, ik zal er 1 door knippen.

de veren krassen ook niet makkelijk. wat wel grappig is, is dat het niet pakt op de kleurcodes van de traxxas veren, dus je kan nog wel zien welke veren het zijn.

Nice.
Voor re rubbers zou je ze misschien onder spanning moeten kleuren. Maar ja, is maar een detail hé.
Hoe zien de kleurcodes eruit op die veren? Ken dat niet, wil wel eens zien.

Back