E-revo black edition

• Topicstarter Topicstarter bobbeldorp
  • Startdatum Startdatum
kleurcode is een stipje verf op de veer, de kleur geeft de hardheid van de veer weer. zal er zo even een foto van maken...

hmmm ik krijg het niet goed op de foto, de veren glimmen en dan valt de glim over het stipje heen...

op deze foto zie je een blauw stipje, dat is bij mij dus moeilijker te zien, omdat de achtergrond nu zwart is maar het is goed te onderscheiden nog.

3190-Verenset_-_purple_-_GTR_-_sterkte_5.4.jpg

Ziet er goed uit.
Ik heb zelf ook iets vergelijkbaars gedaan met mijn ERBE, ziet er wel gaaf uit.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ook gaaf met alleen zwart en blauw. die van mij is bijna af, ik heb alleen met mezelf afgesproken dat ik er niet aan verder mag tot ik mijn eindverslag van mijn opleiding af heb... dat is volgende week woensdag... en dan kan ik hem afmaken.

als mensen hem nodig hebben, mogen ze hem best lenen. hij is inderdaad verdraait handig door de dubbele bodem. je spullen worden daardoor nooit te heet.

Ja, bij kruidvat was ik geweest maar dat is altijd zo'n puinhoop in de winkels. Vlug weer naar buiten. Etos denk ik ook niet. Da misschien...

ik ben bij iets van 10 drogisten geweest, en kon het nergens vinden.

Cool, tenminste gewoon een Nederlandse shop ipv het van eBay af te moeten halen. Ook maar eens naar kijken. Coole build trouwens!

de bovenkant is bijna af. ik moet de herbouwde schokbrekers nog inbouwen en d3nn1s maakt een aangepast ontvanger bakje voor me omdat het standaard bakje te klein was voor de spullen die er in moeten.

ik hoop overmorgen de eerste foto's te plaatsen van de bovenkant. er zit ook een chassis brace op voor en achter. dat werkt echt heel goed, en gaat ook zeker helpen bij de duurzaamheid van het geheel. het chassis heeft nu zo goed als geen flex, dus alles word echt gedempt. en de bulkheads zouden heel moeten blijven.

Heb je blanco kappen? Als ik ga verven, koop ik een nieuwe kap en maar ik hem zwart met 2 witte race strepen van ford op. Wat voor idee heb je zelf voor je kappen?

ik heb 2 blanco kappen, een kever en een standaard revo.

de revo word helemaal zwart en krijgt een knight rider thema met looplampje. die gaat horen bij de straat velgen. en past ook in het thema black edition.

de kever is een ander verhaal. ik moet daar van mijn dochter echt herbie van maken... en die maak ik naar de laatste film van herbie maar dan off road.

niet roze met plaats voor barbie? herby is cool. mijn tante had een echte orginele herby. Is wel lang geleden

wat? 1 die in de film is gebruikt? super cool!!!

nee geen roze, onze echte auto lijkt sprekend op bliksem van cars, maar het liefste wil mijn dochter toch een herbie.

Nee geen filmwagen, maar wel exact de kleuren en nummers etc. Daarmee mocht ze op uitnodiging naar euro disney. Verder weet ik er niets meer vanaf. Een roze rc wagen is niet echt cool te noemen vind ik. Wel handig bij wedstrijden, dan ben je de enige roze :)

hehe, het chassis is af. de wielen en de body blijven over, maar hier zijn vast de foto's van het chassis.

DSC01758.jpg

het totaal plaatje

DSC01759.jpg

voor, met bulkheade brace

DSC01760.jpg

achter met bulkhead brace en motor hold down bracket

DSC01765.jpg

onder met servo's

DSC01763.jpg

aangepaste wielmeenemers (via een tip van iemand op het forum.)

zie:

Zo, vandaag voor €0,60 de speling uit mijn wielmeenemers kunnen krijgen. Hoe?

Men neme 4 stuks messing plugjes M5 a € 0,15/stuk (gewoon bij de Hubo)

cimg0149y.jpg

En een boortje 6 mm. Plaats de wielnemer in een bankschroef, en boor het gat uit. Gewoon uit het handje, boortje volgt het oude gat vanzelf wel
cimg0152x.jpg

Met de dremel of vijl een klein "zoekertje" er aan maken
cimg0153.jpg

Oude stub axle door de wielmenemer steken, en het plugje er zovermogelijk opdraaien.
cimg0154x.jpg

Met en hamertje er voorzichtig zover mogelijk intikken. De Stub axle laat goed zien tot hoever de plug er inzit

cimg0155s.jpg

Wielmeenemer op de auto zetten (opdraaien!), en uitlijnen zodat het kleine pennetje weer in het gaatje kan. Overtollig stukje plug weg slijpen

cimg0158.jpg

En dan is dit het resultaat: Tadah:

cimg0160xu.jpg

Half uurtje werk, en 60 cent armer. Speling compleet en voor altijd weg.

Cool!
Wat voor sleeve is dat? En hoe heb je die om de bekabeling voor de accu's van de MM gekregen? Los gesoldeerd?

Back