E-Revo brushless VS HPI Savage Flux

• Topicstarter Topicstarter Rayter
  • Startdatum Startdatum
R

Rayter

Guest
Wie oh wie???

Wil één van deze monsters aanschaffen maar ik twijfel behoorlijk tussen de twee!!! Heeft iemand ervaring met de twee???
Zo ja dan hoor ik het graag...

gebruik toch de zoek functie!!
dit is zo vaak besproken!!!

[mod]
1 officiele waarschuwing voor u. Reageer niet als je niets zinning hebt te zeggen..
[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Korte samenvatting:

Meer richting bashen: Savage Flux
Meer richting offroad rijden: E-Revo

De Savage Flux is standaard wat sterker en kan meer klappen hebben dan de E-Revo. De handling van de E-Revo is standaard beter dan de Flux. Beide wagens hebben dezelfde motor en ESC. De E-Revo kan steviger worden gemaakt door er geld in de pompen. De Flux kun je aanpassen zodat die beter handled met wat mods.

Persoonlijk ben ik door de Savage Flux gegaan omdat ik springen erg stoer vond. De handling heb ik aangepast door een andere veer, olie en een paar andere kleine mods.

Korte samenvatting:

Meer richting bashen: Savage Flux
Meer richting offroad rijden: E-Revo

De Savage Flux is standaard wat sterker en kan meer klappen hebben dan de E-Revo. De handling van de E-Revo is standaard beter dan de Flux. Beide wagens hebben dezelfde motor en ESC. De E-Revo kan steviger worden gemaakt door er geld in de pompen. De Flux kun je aanpassen zodat die beter handled met wat mods.

Persoonlijk ben ik door de Savage Flux gegaan omdat ik springen erg stoer vond. De handling heb ik aangepast door een andere veer, olie en een paar andere kleine mods.

Savage en Revo zelfde ESC en motor?? Hpi gebruikt toch de Flux HP set en de Revo de Mamba monster combo.... toegegeven, ze zijn te vergelijken, maar hetzelfde? :)

Grote verschil tussen de 2. De Revo rijd meer zoals een Truggy, de Savage is echt een Monstertruck.

Maat van me wil die van hem mss wel verkopen. Een E revo. Speedgearing (grote pinion, kleinere spur) optionele volledig stalen aandrijflijn. Moest je intresse hebben hoor ik wel voor meer info.

de esc en de zijn wel degelijk dezelfde, HPI heeft er alleen een ander stickertje op gedaan. Zo komen beide uit de Castle Creation fabriek.

Ik ben zelf ooit voor de revo gegaan, vooral door de prachtige techniek van de vering.
Maar had bet zogoed kunnen gaan voor de savage. Zijn beide hele mooie auto's. Koop ze allebei!

maar je kan tog ook wel met de E-revo Springen zoals de savage flux als je de assen vervangt voor stalen ??

Ik heb zelf de Savage flux maar wil ooit wel de E-Revo erbij.

De reden hiervan is dat de Savage Flux door de bouw voor op straat moeilijk te rijden is. Voor je het weet lig je door de kracht van de Mamba op je rug. Voor offroad/strand zweer ik echt bij de Savage. Het is niet normaal hoeveel kracht dit ding heeft.

Kortom, kies wat je leuk lijkt beide zijn goed. Maar de een heeft meer met de Revo en de andere met de Savage...

de kans is overigens groot dat, eens je er ééntje hebt, je de smaak zo te pakken krijgt dat er nog zullen komen. En dan kies je gewoon de andere :D

En ja ik spreek uit ervaring...

Ik heb zelf de Savage flux maar wil ooit wel de E-Revo erbij.

De reden hiervan is dat de Savage Flux door de bouw voor op straat moeilijk te rijden is. Voor je het weet lig je door de kracht van de Mamba op je rug. Voor offroad/strand zweer ik echt bij de Savage. Het is niet normaal hoeveel kracht dit ding heeft.

vingerspitzengeful

Bedankt allemaal voor de info!
Tis wel duidelijk dat ik in beide gevallen niet fout kan gaan...
Alhoewel de meeste stemmen iets meer richting de "savage" gaan, ga ik voor de E-revo... Waarom weet ik eigenlijk niet precies! ;-)

Wen van het mbf had beide steeds als we gingen rijden bleef de revo in de kofferbak staan:D
zelf had ik een revo en spijt dat ik geen savage heb gehaald.
Savage is een super auto .
Maak hem in de toekomst xl en je hebt een revo killer:D

Savage en Revo zelfde ESC en motor?? Hpi gebruikt toch de Flux HP set en de Revo de Mamba monster combo.... toegegeven, ze zijn te vergelijken, maar hetzelfde? :)
:rolleyes:

Grote verschil tussen de 2. De Revo rijd meer zoals een Truggy, de Savage is echt een Monstertruck.
Met de nadruk op "meer" want een E-Revo kan bij lange na niet tippen aan een goede truggy.

de esc en de zijn wel degelijk dezelfde, HPI heeft er alleen een ander stickertje op gedaan. Zo komen beide uit de Castle Creation fabriek.
Yup.

Ik ben zelf ooit voor de revo gegaan, vooral door de prachtige techniek van de vering.
Puur voor die redenen heb ik de Mini E-Revo VXL gekocht. Opzich geen verkeerde wagen maar de diffs / diff behuizing was slecht en de vering was niets mee te beginnen in mijn geval. Zoals je zegt; het ziet er sjiek uit!

maar je kan tog ook wel met de E-revo Springen zoals de savage flux als je de assen vervangt voor stalen ??
Nou, dat is het het enige minder sterke aan de E-Revo. Als je voor "sterke" gaat zit je denk ik met de Flux beter dan met de ERBE.

Anyhow, het zijn beide goede wagens hoor. Als je weet wat je doet en met respect met de wagens om gaat zul je van beide veel plezier beleven.

Back