e-revo high/low gearing

Probeer de motor eens te monteren met die steun, misschien had de verkoper die steun niet en daarom heeft m misschien zo gemonteerd.

Mag ik ook vragen welke rockers jij hebt? staat er als het goed is op.
Je hebt namelijk wel de stock veren voor de long rockers erop zitten namelijk ( blauw/zilver ) maar de bijbehorende rockers niet.
Nu lijken ze ook kleiner als de stock rockers ( je hebt 3 soorten )

Ja, ik moet wel nog ff schroefjes regelen voor die steun.

Ik heb blauw en witte veren, geen zilveren. Die witte zijn wel stock. De rockers zijn voor 90mm idd.
Denk dat ik voor eens de groene ga zetten, zijn wel iets korter dan de witte, maar wel strakker.
Maar je hebt toch alleen 90 en 120mm, of niet?

deze dan....http://img840.imageshack.us/i/dsc01306r.jpg/

Oke dan, die opent tenminste..

Op de foto zie je dat ik 4 (2 rode en 2 zwarte) kabels met 8 verbindingsstekkers heb die van de motor naar de esc lopen.

Een paar nerd-vragen..

1. kan ik die esc gewoon open maken en er gewoon 2 kabels van maken?
Moet ik dan solderen of hoe werkt dat..

2. kan ik anders zowiezo 4 van die verbindingsstekkers eraf halen en de kabels inkorten? Ik
neem aan die gewoon gebruikt zijn om te verlengen.

3. Stel dat ik 2 rode of 2 zwarte kabels via de stekkers met elkaar verwissel, maakt dat wat uit?
Zijn die op bepaalde wijze verbonden? Het zijn ja nog de oude kabels van de dubbele motoren.

4. ik heb ook 2 x 2 r/z kabels van de esc naar de accu's lopen. Bij jullie (brushless) zijn dat 2
kabels met zo'n zwarte verbindingslus ertussen. Moet ik daar dan ook iets mee doen of
maakt dat verder niet uit en kan ik dat zo laten?

Ik heb de motor los gemaakt en ga m nu aan de achterzijde plaatsen met de juiste motormount, alleen nog ff 3 schroefjes zoeken.
maar ik moet dus iig die lange kabels niet...

oh ja, hieronder staat nog altijd die link die nooit opent, maar als ik edit zie ik m niet staan en kan m dus ook niet deleten...heb ik weer...elke weer iets erbij
En nu ga ik naar bed....genoeg gestudeerd hier...;-$

604

Laatst bewerkt:
1) regelaar niet open maken. Is ie niet meer waterdicht
2) ja, dat kan
3) nee, maakt niet uit, behalve dat ie ineens de andere kant op rijdt dan dat jij gewend bent. Maar als je de motor omdraait komt het weer goed
4) nee, niet mee doen. Zijn in de regelaar al door gelust tot een serie kabel

Ok, heb de kabels ingekort. Feit was wel dat de verbindingskabels aan 1 kant een gouden stekkertje hadden, het vrouwtje zeg maar.
Nu heb ik dat dus niet meer, bij ze alle 4. Zal niet veel uitmaken he..?

Ben t wachten op de chauffeur die me dadelijk jouw zenderset komt brengen....:).. kan ik eindelijk eens gaan testen...

Edit, daar is die, ga m nu inbouwen.

Mhh, die heeft geen channel(reverse)-knopjes. Die moet ik dan met die menu/setbutton instellen,neem ik aan?
Werkt met knipperende lampjes? Zoals de esc van de rustler..?
Ga me niet vertellen dat ik dat via de computer moet doen,he....0...0...!!

Die antennekabel, moet die boven de kap uitsteken?

Manual opzoeken....

Edit again..ok, geen paniek, heb de manual gevonden.

Die antenne niet buiten de kap...mmh, dan gewoon in mn ouwe blauwe tube frotten en dan in de auto ergens vastplakken aan chassis of zo?
Of inkorten zoals bij de rustler en 10cm omhoog laten steken?

Mn ouwe ontvanger was wss niet kapot, maar de antennekabel is afgebroken onder dat pijpje waar die weer omhoog moet komen..mmh, mss te hard vastgeduwd ...

Laatst bewerkt:
Channel reverse alleen op je stuur gebruiekn. Op je gas geeft dat problemen met calibreren en/of rijden. Korte handleiding zit ook in het batterijen vakje

Channel reverse alleen op je stuur gebruiekn. Op je gas geeft dat problemen met calibreren en/of rijden. Korte handleiding zit ook in het batterijen vakje

Ja, weet niet of ik die motor de andere kant moet laten op draaien..wss niet, en zit die nu pas echt goed..

Als ik m eerst eens gewoon naar defaultsettings zet, kan ik dan gewoon n beetje normaal rijden en testen, voordat ik eerst die manual helemaal ga bestuderen?

zo, klaar voor vandaag,

Heb de kabels ingekort, de motor goed erin gezet, ontvanger geïnstalleerd en de esc gecalibreerd.
Ziet er nu wel n stukkie beter uit..

dsc01308q.jpg

En zojuist zn eerste testrit door de straat,2 nieuwe lipo's erin 2s 5200mah en moet zeggen...was wel leuk.

Morgen eens de shocks afstellen en dan snel 2 buzzers halen en ns raggen in t bos met die hap.

Als je je revo hoger op zn poten wil zou ik die pushrods een gaatje naar binnen doen ipv je shocks zo aan te schroeven.
Hij staat zeker maximaal belast nu?

Als je je revo hoger op zn poten wil zou ik die pushrods een gaatje naar binnen doen ipv je shocks zo aan te schroeven.
Hij staat zeker maximaal belast nu?
Door het aanschroeven van je shocks verander je de rijhoogte. Daar zijn ze ook voor bedoeld.
Aangezien de revo geen downstops heeft, kun je dus ook niet de veren teveel "comprimeren". Behalve als je shock al op de uiterste (uitgeschoven) stand staat terwijl de auto (met lipo's) op de grond staat. Dan zou meer aanschroeven inderdaad de veren teveel comprimeren.
Gaatje naar binnen zorgt inderdaad wel voor meer verandering, maar daar wordt ie ook stugger door.

2 vraagjes..

1. om de final gearratio te berekenen: spur : pinion x 5.22 is in mijn geval
68: 18 x 522 =19,2

Die 5.22 is dit een vast gegeven of geld dat alleen maar voor de titan 550 motoren uit de manual?

Wat zou het anders moeten zijn voor de titan 775?

2.
Ik heb prog 2 arm-rockers (90mm) met voren de witte veren en achter de blauwe.

Zijn in het middelste gat bevestigd (LT)

De blauwe zijn op 1 na de zwaarste veren voor long arm rockers (120mm)
Nou, ja staat lekker strak, dus kom daar wel me klaar.

Voren staat die met zijn neus net iets teveel naar beneden vind ik. En jullie blijkbaar ook..:p

Nou heb ik het idee om voren de groene veren te monteren; die zijn wel wat korter en voor de rearshocks bedoeld, maar nu zijn de witte veren al te ver ingedraaid om m daar nog mee omhoog te krijgen.

Goed plan of not done?

Natuurlijk kan ik idd de pushrods in t binnenste gaatje zetten, maar wil dat eigenlijk bewaren....voor later.
Altijd maar 1 stap veranderen,he... anders weet je niet meer welk resultaat je waarmee behaalt..

Edit....heb de groene net voren erin gezet; en de blauwe achter eens een stuk losser gezet.
Nu staat de auto weer een beetje normaal recht.

net n filmpje gemaakt van mn eerste run, hahah, taludje oprijden en beetje droppen..ging lekker. elektronica niet te warm en hard zat voor t moment

Laatst bewerkt:
Back