E-REVO topic

ik moet eerlijk zijn, dat zijn de lipo's die ik in de plaatselijke rc winkel kan kopen, en ik heb ze deze week nodig want ik vertrek op reis, en op het net kopen heb ik eigenlijk weinig vertrouwen in + dat mijn plaatselijke rc winkel de perfecte uitleg kan geven ivb met lader enzo..

wat bedoel je met weing 20c

dus zou ik eigenlijk mijn vraag anders moeten stellen,
zouden deze lipo's voldoen voor mijn revo? zal toch beter zijn dan met nimh accu's denk ik, wat denken jullie?

alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
de Maximale ontlaadstroom van die Lipo's is 100A, de MMM kan tot 125A trekken, dus dat gaat waarschijnlijk niet goed.
(zal wel goed kunnen gaan, maar ik zou het niet riskeren. )

de Maximale ontlaadstroom van die Lipo's is 100A, de MMM kan tot 125A trekken, dus dat gaat waarschijnlijk niet goed.
(zal wel goed kunnen gaan, maar ik zou het niet riskeren. )

Een Mamba Monster Max kan 120A continu en een piek van 1080A aan.
Als de LiPo maximaal 100A kan leveren dan zit je safe aangezien de piek zich bevindt tijdens het optrekken/acceleren en vandaar dat de MMM een piek van 1080A kan hebben.
Een 2200Kv kan een continu vermogen van 1200Watt leveren, deel dat door het aantal Volts dat je gebruikt en dan weet je wat het amperage continu is (theoretisch).
Hoe hoger je voltage hoe lager je amperage (P=UxI oftewel vermogen = Volts x Ampere)
Mijn LiPo is 5000Mah en 35C, gaat prima met de MMM en de 2200Kv motor! Het spul wordt niet eens warm (een teken van efficientie en een handelbaar amperage voor de regelaar).

De erbe heeft goede accus nodig.
20C is aan de lage kant. Met 30C zou je een stuk veiliger zitten.

Wat yoshimura zegt klopt niet helemaal (de esc kan 1080A aan???).
Het gaat er niet om wat je esc aan kan, maar wat ie trekt en of je accu dat kan leveren.
100A zit je met de mmm zo aan, maar ik heb grafiekjes gezien waarbij een erbe met een standing backflip rond de 180A trekt (zie hier voor wat voorbeelden).
Een 5000mAh van 20C kan continu 100A leveren (piek waarschijnlijk rond de 125-150A). Deze zit dus op het randje. Het zou wel kunnen werken, maar veiliger zit je met een 30C of meer.

Dat je ze deze week nodig hebt is wel balen, dan moet je dus een hoop geld gaan neerleggen voor goede lipo's.

Wat betreft vertrouwen in hobbycity hoef je je geen zorgen te maken. Er gaan daar honderden bestelling doorheen. Ik heb er al 4x wat besteld en nog nooit problemen gehad.

Laatst bewerkt:
Bedoel je de zippy's?
Zo ja, dan is dat heel normaal. Het gaat zo hard daar.
Ineens komt er weer een hoop binnen en staat ie in de plus. Maar over het algemeen duurt dat bij de populaire accu's een paar dagen.

Ik bestel ze ook gewoon als de stock in de min staat. Je bent dan in ieder geval aan de beurt als ze binnen komen.

Een Mamba Monster Max kan 120A continu en een piek van 1080A aan.
Als de LiPo maximaal 100A kan leveren dan zit je safe aangezien de piek zich bevindt tijdens het optrekken/acceleren en vandaar dat de MMM een piek van 1080A kan hebben.
Een 2200Kv kan een continu vermogen van 1200Watt leveren, deel dat door het aantal Volts dat je gebruikt en dan weet je wat het amperage continu is (theoretisch).
Hoe hoger je voltage hoe lager je amperage (P=UxI oftewel vermogen = Volts x Ampere)
Mijn LiPo is 5000Mah en 35C, gaat prima met de MMM en de 2200Kv motor! Het spul wordt niet eens warm (een teken van efficientie en een handelbaar amperage voor de regelaar).

1200Watt nominaal vermogen ja. Ik weet niet of de term boven nominaal vermogen iets voor je betekend. (bij acceleratie normaal gesproken)
Dit boven nominale vermogen is maar kortstondig, maar (zo uit het hoofd) kan het tot wel 2x het normale vermogen zijn.
Dan zou je op 2400 Watt zitten. :)

Die hele hoge stroom zal komen door het ontladen van de condensatoren.

http://www.neumotors.com/Site/1500_series.html
Hier is de data list van Neu zelf. (de 2200kv CC motor is in het principe een Neu 1515 1Y ) boven nominaal vermogen van 2500Watt.

Laatst bewerkt:
dus als ik het goed begrijp zijn deze lipo's niet goed door de 20c!!

maar dit zijn wel de zwaarste dat hij in huis geeft,

wat kan er dan gebeuren als die 20c niet voldoende of niet hoog genoeg is?

de lipo's kunnen kapot gaan, jammer genoeg. (bol gaan staan.)

als je echter de vertanding voor NiMh aan zult houden met de 4s lipo er in, verwacht ik dat je geen problemen zult hebben.

Laatst bewerkt:
160 dollar !!!!, en dan passen ze alleen op de 14mm meenemers.

Ziet er wel strak uit, maar dan alleen voor tentoonstellingen. Niet om te rijden.

de lipo's kunnen kapot gaan, jammer genoeg. (bol gaan staan.)

als je echter de vertanding voor NiMh aan zult houden met de 4s lipo er in, verwacht ik dat je geen problemen zult hebben.

dus als ik met 2x2 s lipo's rij moet ik niet vertanden

dus als ik met 2x2 s lipo's rij moet ik niet vertanden

als je die lipo's gaat gebruiken die maar 100A kunnen leveren, zou ik zeker weten neit vertanden.
als je lipo's gaat gebruiken die de benodigde 125 ampere kunnen leveren (liefst zelfs 150, gezien deze dan nog koeler zullen blijven) zou ik hem naar 18/54 vertanden.

als je die lipo's gaat gebruiken die maar 100A kunnen leveren, zou ik zeker weten neit vertanden.
als je lipo's gaat gebruiken die de benodigde 125 ampere kunnen leveren (liefst zelfs 150, gezien deze dan nog koeler zullen blijven) zou ik hem naar 18/54 vertanden.

het zijn andere dat ik heb gekocht winforce 30c 5000mah die kunnen tot 150 amp,

dan moet ik vertanden denk ik,maar ik weet niet hoe! of waar, ik heb a eens youtube afgezocht maar nergens een video of info te vinden hoe je dit moet doen,
geeft er iemand hier wat meer info of vidio over hoe ik dat moet doen?

Back