E-REVO topic

Haha, ik woon ook thuis hoor;)
Maar ik heb buiten mijn auto ook nog een boot die het nodige vraagt, das pas zuipen!:rolling:
En heb onlangs ook nog een Home-Cinema aangeschaft (Harman/Kardon 5.1 op een Samsung Full HD, aanrader op je slaapkamer:p)

1 op 10 is inderdaad best erg, terwijl het nog een geknepen blok is ook, er zijn 'turbo pakketten' te koop waardoor je makkelijk 350 a 400 pk haalt:p
Ik houdt het voorlopig wel hierbij

Ik wil overigens niet beweren dat ik voor altijd stop met de modelbouw hoor, blijft gewoon leuk spul, maar geen tijd en zin meer he:p

Owjah, en ik wil ook eigenlijk sparen voor een andere auto, Subaru Impreza GT Turbo, 220pk, rijdt 1 op 7, LOVE IT!

Laatst bewerkt:
1 op 10 is inderdaad best erg, terwijl het nog een geknepen blok is ook, er zijn 'turbo pakketten' te koop waardoor je makkelijk 350 a 400 pk haalt:p
Ik houdt het voorlopig wel hierbij

Kun je met vrijwel elk blok doen.. de vraag is alleen hoe lang het heel blijft en hoe fijn het nog rijdt.
Heb al meerdere supercharged en twin turbo vr6's gezien. nikt waar ik een harde plasse van krijg. 't blok rijdt fentastisch as it is, helemaal geen behoefte om dat te verknallen. ;)
Besides, 140pk voor een blok zonder turbo is niet echt geknepen hoor.
Ok, 't is ook neit het max wat je zonder turbo kunt halen, m'n moeder heeft een Golf 2 GTI gehad, met een 1.8l 16v, die had ook 140pk. maar dan zit je toch al wel aardig aan de grens wat je met een atmosferische motor kunt halen.
(anyways, laten we maar niet een discussie starten met hoe snel wat is en waarom. heb ik nare ervaringen mee. ;) )

Zijn er inmiddels betere zippy accu's te koop voor de ERBE dan de 30C 5000mAh's? Ik moet voor dit jaar zekers nog 1 setje accu's er bij halen. de slash en de 4x4 gebruiken dezelfde accu's, dus ik ben te snel door de accu's heen op het moment.

Kun je met vrijwel elk blok doen.. de vraag is alleen hoe lang het heel blijft en hoe fijn het nog rijdt.
Heb al meerdere supercharged en twin turbo vr6's gezien. nikt waar ik een harde plasse van krijg. 't blok rijdt fentastisch as it is, helemaal geen behoefte om dat te verknallen. ;)
Besides, 140pk voor een blok zonder turbo is niet echt geknepen hoor.
Ok, 't is ook neit het max wat je zonder turbo kunt halen, m'n moeder heeft een Golf 2 GTI gehad, met een 1.8l 16v, die had ook 140pk. maar dan zit je toch al wel aardig aan de grens wat je met een atmosferische motor kunt halen.
(anyways, laten we maar niet een discussie starten met hoe snel wat is en waarom. heb ik nare ervaringen mee. ;) )

Zijn er inmiddels betere zippy accu's te koop voor de ERBE dan de 30C 5000mAh's? Ik moet voor dit jaar zekers nog 1 setje accu's er bij halen. de slash en de 4x4 gebruiken dezelfde accu's, dus ik ben te snel door de accu's heen op het moment.

Nu weer ff ontopic? Anders kan ik ook nog wel wat sterke verhalen vertellen over de bolide in mijn avatar :)

ik heb net deze binnen HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5200mAh 2S 30C Hard-Case Car Lipo Pack $23.30 Doen het erg goed in mijn erbe

sorry, vergeten er bij te zeggen, ik gebruikt alleen maar 3s Lipo's. maakt het makkelijk om ze overal in te gebruiken. (alle auto's die ik heb.)

:offtopic: Volvo V40, toch? :)

Deze staan op mijn verlanglijstje op mijn verjaardag begin Juni! Ik heb een review gelezen waarin gesteld word dat de case (behuizing) erg dun is en beschadigd raakt. In de E-Revo lijkt mij dat toch geen probleem aangezien daar speciale compartimenetn voor zijn welke je desnoods nog kan opvullen met schuimblokjes. Hoe bevallen deze Turnigy's bij jou?
Zij de cellen gelijk qua spanning, ook hier lees ik dat bij Turnigy nogwel eens afwijkingen zijn?

Deze staan op mijn verlanglijstje op mijn verjaardag begin Juni! Ik heb een review gelezen waarin gesteld word dat de case (behuizing) erg dun is en beschadigd raakt. In de E-Revo lijkt mij dat toch geen probleem aangezien daar speciale compartimenetn voor zijn welke je desnoods nog kan opvullen met schuimblokjes. Hoe bevallen deze Turnigy's bij jou?
Zij de cellen gelijk qua spanning, ook hier lees ik dat bij Turnigy nogwel eens afwijkingen zijn?

Case lijkt me stevig genoeg. En inderdaad. De accuruimte van de REvo biedt voldoende bescherming. Wbt spanning e.d. geen idee. Ik rij ze leeg en hang ze aan de lader en dat zo vaak als maar mogelijk is :)

nieuwe kap ( rulux zitten nu ff aan 1 kant voor de foto )
SAM_0479.jpg

SAM_0480.jpg

Turnigy's zijn prima accu's Pinky is bezig om een vergelijk te trekken met zijn hyperion accu's en de eerste reactie vanuit het lab zijn laaiend enthousiast (40C versie). Voltage verschillen tussen de cellen is bij mijn 4 turnigy's verwaarloosbaar (imo)
En ze zitten prima verpakt in de revo. Enige minpuntje vind ik dat de accudraden iets uit de zijkant steken. Betekent dat je en klein stukje van het klepje moet wegvijlen, of net als ik, de draden los moet solderen en ze 180 graden draaien.

@ westcoast, mooie kap, ziet er leuk uit. welke is het?
Ben zeer benieuwd of je de achtervleugel kunt missen in de praktijk

Laatst bewerkt:
Mannen, even een vraagje over mijn ERBE.
Ik heb hem nog niet zo heel lang(4mnd)
Maar nu heb ik mijn axel carrier moeten vervangen door schade, echter het originele lager past er niet meer in. Normaal zit hier 6x13 in maar moet nu een 6x12 daarvoor gebruiken.
Nu is dat niet zo'n heel groot probleem als je alles al op voorraad hebt liggen, maar ik vindt dit toch knap lastig.Is dit normaal, of krijg ik de volgende keer weer een paar waar 6x13 in moet.
Ook op de detail tekening zetten ze het artikel nummer van de 6x13 erbij.
Iemand hier ervaring mee?

Je hebt waarschijnlijk een paar "oude"carriers gekregen van de brandstof revo. Die had andere lagers. Maar dat moet je uit het bestelnummer kunnen halen.

Moet je niet de 5334R axle carriers hebben? Zijn dat niet de nieuwe met grotere lagers en metalen (bijna niet te zien, maar ze zijn echt metaal) uiteinden waar die "pivot balls" in zitten.

Laatst bewerkt:
Zou idd kunnen, ga eens een setje mee laten komen. Dacht in eerst instantie dat deze dezelfde zijn, alleen wat extra onderdelen erbij.
Ga eens mailen met rc-racing om navraag te doen.

welke alluminium chassis bestaan er allemaal.weet iemand dit.
ik kan juist de gorrila terugvinden.iemand tips waar ik er nog terugvind

greetz

Laatst bewerkt:
k.t, denk ik een mooie deftige zware servo te monteren, is het asje 0,2 mm kleiner in diameter. Je ziet het niet, maar het servo heveltje slipt wel. Bijgeleverde heveltjes zien er niet vertrouwenwekkend uit. Iemand suggestie voor een goede servo hevel voor een asje van 5,7 mm (ipv. 5,9)
Het betreft een Hobico cs170 18kg servo

Back