E-REVO topic

Weet iemand het juiste borgmiddel voor het borgen van de wielen Traxxas E-Revo brushless?
Zelf denk ik aan nagellak maar misschien hebben jullie iets anders?
Thanks!!!

Anders gewoon een druppeltje CA.
Ikzelf gebruik niks en draai gewoon die moeren goed aan. (zijn zelfborgende moeren)
Posted via Mobile Device

ERBE

Hallo mensen,

Ben nieuw hier mijn naam is Andries, aangenaam

Heb mijn ERBE vorige week gekregen.
Heb er 500 euro voor betaald (e-bay binnen een week thuis) 60 euro verzenkosten.
En de beste man waar ik hem van heb gekocht heeft netjes 50 dollar op de doos gezet, dus dan weten jullie genoeg.
Heb hem gelijk omgebouwd naar rpm, is echt een killer conversion.:)
Geen geouwehoer met je toe achter, standaard 1,5 graden dus totaal 3graden ideaal voor een truggy, camber was in een fluitje van een cent ingesteld.
Heb er nog 23mm meenemers van proline bij gekocht, voor dikke 40 serie wielen en banden, maar laat dat eerst nog even liggen.
En heeft iemand al dikkere olie geprobeerd in de difs? schijnt beter te zijn.
Heb de summit assen besteld en komen er binnenkort op.
Ik gebruik op dit moment 2* ir racepack 2s 5000mah lipo's 25c constant 30c burst.
En ga deze erbij halen:
MaxAmps Lipo 6500 7.4V E-Revo Pair, E-Revo Lipo Packs | MaxAmps.com
Lijkt me wel wat 30c constant en 60c burst. (monster lipo's):D
En heeft iemand ervaring met integy piggyback vering? Ik vind ze er zo vet uitzien, maar dat zegt niks over kwaliteit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat vraagt om pics/filmpjes Plancore ;) !! Pics or it ain't real (zeggen ze op Traxxas forum wel vaker, lol.

Wat heb je allemaal naar RPM geupgrade? Arms, casters en hubs?

Ik zou voor Zippy LiPo's gaan, stukken goedkoper en doen zeker niet onder voor de MaxAmps.

ps. Heb je zwarte RPM onderdelen? (ik zie zo veel babyblauwe vind het persoonlijk niet recht doen aan de looks van de ERBE, agja smaken verschillen)

En heeft iemand ervaring met integy piggyback vering? Ik vind ze er zo vet uitzien, maar dat zegt niks over kwaliteit.

Ik heb een setje van die Piggybacks liggen hier. voelen zich op zich niet verkeerd aan. alleen moet er super dikke olie in, den die kan ik nergens vinden. (dus heb de oude shocks maar weer op m'n Revo geschroefd.)

Die integy shocks hebben 2 o-ringen om de as zitten, en bij alle dopjes zit ook een o-ring. al met al lijkten ze kwalitatief toch wel goed te zijn.

Foto's ERBE

Hier zijn wat foto's.

ERBE - Windows Live

Foto's zijn niet scherp vanwege gebrek aan daglicht.

Filmpjes komen wel, eerste goeie camera.

Integy staat met haar alu onderdelen (shocktower, casters en carriers) niet bekend als kwalitatief goed spul. Hoe het met piggybacks (wat het ook mag zijn) zit weet ik niet.

EDIT: Damn die wagen ziet er toch wel echt stoer uit ....

als je interesse hebt, ik kan ze wel missen. (je hebt alleen nog wel 90w en 110w olie van Intagy nodig. of in ieder geval erg dikke schokbreker olie. )

Ik zelf vind de blauwe RPM delen niet zo mooi. (ga zelf eerst kijken hoe lang de standaard armen het volhouden.) zijn er ook draagarmen voor een langere wielbasis van RPM? (achter draagarmen waardoor de achterwielen verder naar achteren komen te staan)

Laatst bewerkt:
Nee ze hebben 1 set voor de hele revo serie in het blauw, wit en zwart.
Waarom wil je dat?
Hoe korter de wielbasis hoe beter ie rijd ofroad.

hoe langer de wielbasis, hoe stabieler de auto is. (is ook de reden dat de Revo 3.3 langer is dan de Revo 2.5. en de E-Revo weer langer is als de Revo 3.3 :) ) maar daar get het mij niet zozeer om. ik wil het juist om wheelies te voorkomen.

ps, pbtje is onderweg. :)

Laatst bewerkt:
Mee eens heb gisteravond nog gereden met de swaybars erop gaat inderdaad iets beter maar sturen tijdens acceleratie is onmogelijk omdat je te weinig druk op de voorwielen hebt.
Enige oplossing is of langere wielbasis of gewicht meer naar voren brengen / achter hoger zetten waardoor je misschien wat meer druk op de voorkant krijgt.

Tsja, met de voorwielen in de lucht valt er inderdaad weinig te sturen. Maar er zit ook zoveel vermogen in de auto, dat vraagt ook om een beetje beheersing van de "throttle finger". Ik heb mijn accu's wel zoveel mogelijk naar voren geschoven, en de vering rondom een maatje zwaarder gezet. De veren van de achterkant naar voren, en de achter veren zijn geloof ik wit (of groen).
het is even spelen met het gas, maar hij gaat vrij aardig de hoek om! (vind ik)

tja.. een beetje beheersing met het 'gas' is het toch altijd.. anders ros je de kunstoffen assen er ook zo onderweg. maar toch, die draagarmen leeken mij iig de moeite waard om te proberen. (jammer genoeg moet ik iig tot Mei wachten voordaat ik de auto binnen heb. :( ach ja, zolang maar met de nitro Revo blijven rijden :) en all andere auto's :p

nee. Traxxas had ze neit op voorraad (het nadeel als je een specifieke kleur wilt hebben... I guess :( ) In amerika verwachten ze hem weer in de 1e week van Mei. dan heb ik hem hier een week later denk/hoop ik.

iig heb ik de Swaybars en de draagarmen al klaarliggen dan voor die auto. en als het goed is ook een setje Pro-Line Bow-Ties (op LRP velgen). :) (heb ook nog een setje Truggy wielen van een Hong Nor Truggy liggen, die kan ik ook uitproberen. )
En als het goed is komen de 2 3s Lipo's vandaag al binnen, dus heb ik die ook klaar liggen. (schijnt alleen zo te zijn dt als je de TRX connectoren van de MMM af haalt je garantie vervalt... dus moet ik die connectoren maar aan de accu zetten. :( )

van de andere kant,.. de garantie is toch maar 3 maand voor zover ik weet.. dus ik weet neit of dat wel zo heel erg zou zijn. ach ja.. kww.

De traxxas connectoren zijn wel erg goed hoor ook met de hoge stromen kunnen ze goed omgaan (Zitten laten dus)
Puntje van aandacht is de lipo's die je besteld heb bij mij paste ze niet d.w.z. het pakket was te hoog nu terug naar 7.4 v 8000mah deze passen wel en gaat hard zat.
De standaard vering is oranje voor en goud achter misschien is achter zwaarder beter voor de vooras druk.

Bij de 3s Lipo's die ik besteld/gekocht heb staan genoeg reviews van mensen die ze in de ERBE gebruiken, dat zit wel goed denk ik. Ik heb zelf aan m'n lader, en balancer 4mm goudcontacten zitten. (voor al m'n electro auto's gebruik ik die. ) vind het een beetje jammer als ik alleen voor 1 auto nu een helemaal ander systeem moet gebruiken.
ach ja,.. ik heb al adapter kabeltjes gefabriceerd... Ik zal eerst eens kijken als ik de auto heb hoe en wat ik ermee ga doen.

nog 2 weken wachten :( not funny!

Back