E-REVO topic

Ahhh oki dan ga ik hem vast draaien en een 1/2 toer terug...

Dan stond hij standaard erg los amai... Je hoorde ook dat wanneer je vanuit stilstand vertrok de slipper het bekende huilende geluid maakte haha

Wheelies waren er ook niet :D

@erevobe heb je ook instellingen in de ESC veranderd bij de Revo?

Even een voorstelling van mijn collectie vlug met de Iphone getrokken :D

rc2e.jpg

knappe collectie,

ik heb enkel in de ESC de lipo-cut off naar 3.3v per cel gezet, anders niets aan de instellingen gedaan

Ahhh moet ik hem straks eens aan de laptop hangen en ook de LVC naar 3.3V brengen... Dat heb ik gisteren niet gedaan...

Merci voor het compliment :) is zowat een verzameling van verschillende types en wagens eh ... Zou nog alleen een 1/8 onroad erbij willen :D Maar dat ziet madam niet zitten haha ...

Ahhh moet ik hem straks eens aan de laptop hangen en ook de LVC naar 3.3V brengen... Dat heb ik gisteren niet gedaan...

Merci voor het compliment :) is zowat een verzameling van verschillende types en wagens eh ... Zou nog alleen een 1/8 onroad erbij willen :D Maar dat ziet madam niet zitten haha ...

t'is natuurlijk te zien , hoeveel je ermee rijd he,

ik rij nu met dit weer dagelijks, 1ne dag met de e revo (2setjes van 5000mah) en de andere met de e maxx , ook 2 setjes ,zo moet ik ook maar 1 per dag kuisen en eventueel herstellen, nu zit ik wat met grotere herstelling aan mijn revo, heb een klappeke gedaan :)
achterkant weggeschoven tegen de borduur op zogoed als vol speed :) hoorde een kwak en hij stond een beetje uit de haak , de 1ne kant stond 5cm hoger dan de andere kant haha,

1/8 on-road zou ik ook wel overwegen , maar daar heb ik de ballen verstand van, maar als jij daar meer van weet hoor ik het graag, via pm ofzo,dat we het e- revo topic niet besmeuren :)

Ik rij niet dagelijks, maar wel regelmatig... En durf nogal afwisselen :D

Zonet nog even zitten proberen met de Revo in de tuin, slipper strakker gezet (vastdraaien en dan 1/2 open), de instellingen in de ESC wat veranderd (LVC 3.3V, brake 30%, punch 30%)...

Nu als je vol gas vertrekt hoor je hem nog een wagenlengte beetje slippen en dan is het over, zo zou het moeten zijn volgens enkele tutorials online. Klopt dit? Wheelies a volenté op dit moment ... En dat op de lichtste 4000mAh 30C lipo's :)

Hoewel de Revo en de Vorza dezelfde motor hebben, is de Revo vele indrukwekkender om mee te rijden... Het is nog geen bigscale, maar heeft er wel wat van weg haha... Ook lijkt hij heviger als in de Vorza...

Erevobe je hebt ook van die lipo's met topaansluitingen (je graupners geloof ik) hoe krijg je deze goed in de Revo? Moet je dan het koelingsstukje stukjes van weg snijden of?

Ik heb zelf ook lipo's met topaansluiting, Turnigy's.
Deze passen echt precies en zijn ideaal voor de revo, draden kunnen aan de achterkant gewoon eruit.

SAM_1261.jpg

SAM_1262.jpg

Ahhh ik denk dat je mij misbegrijpt...
zojuist had ik hem getest met lipo's die dezelfde uitgang hebben zoals jij ze hebt, dit past inderdaad perfect... ook door de originele opening.

Echter met topaansluiting bedoel ik zoiets:

Bionic-40C-5000-Car.jpg

Ik heb zo 3 setjes thuis liggen die ik gebruik in de Vorza, en zou zonde zijn moesten ze niet passen in de Revo...
Ik heb wel aansluitingen met een heel platte kop waar de kabel 90° op zit gesoldeerd.

Aaarghhhhhhhhhh... Net dat 1 tje gemist.... :hammer:

Zie nu ook dat het plugje anders wel heeeeeel erg groot is...

Zijn er nog andere opties behalve die van castle zelf of het monteren van een pc fan?

Laatst bewerkt:
Ik rij niet dagelijks, maar wel regelmatig... En durf nogal afwisselen :D

Zonet nog even zitten proberen met de Revo in de tuin, slipper strakker gezet (vastdraaien en dan 1/2 open), de instellingen in de ESC wat veranderd (LVC 3.3V, brake 30%, punch 30%)...

Nu als je vol gas vertrekt hoor je hem nog een wagenlengte beetje slippen en dan is het over, zo zou het moeten zijn volgens enkele tutorials online. Klopt dit? Wheelies a volenté op dit moment ... En dat op de lichtste 4000mAh 30C lipo's :)

Hoewel de Revo en de Vorza dezelfde motor hebben, is de Revo vele indrukwekkender om mee te rijden... Het is nog geen bigscale, maar heeft er wel wat van weg haha... Ook lijkt hij heviger als in de Vorza...

Erevobe je hebt ook van die lipo's met topaansluitingen (je graupners geloof ik) hoe krijg je deze goed in de Revo? Moet je dan het koelingsstukje stukjes van weg snijden of?

hallo kurtje
bij het optrekken mag je de slipper niet horen, mss iets , dan staat hij te los volgens mijn, beste tip die ik hier heb gehoord op het foum om hem te testen is,

ofwel vraag je vrouw een handje te helpen,

je druk de volledige wagen tegen de grond goed vast houden, dan geef je wat gas, dan moet de sliper werken,

tip2) je zet hem tegen de muur , met een handoek tussen, voet erop en gas geven, dan moet de slipper werken, maar als hij al werk bij het optrekken, staat hij voor mij te los en gaat hij te warm worden , en beschadigen,

wat de motor betreft klopt gedeeltelijk,

de blok is idd het zelfde, maar dan gaat de 1ne motor naar de tuners van HPI en de andere naar de turner van traxxas, en B.V de wagens verschillende dingen doe, aqa snelheid en prestatie's,

je koop een renault en een citroen 2 dezefde motors, de ene zal veel beter presteen dan de andere, reden omdat 1 van de 2 turner ( beter of andee kant opwil met dezefde motor,

zo gaat dat ook met deze brushless motor ,

en de motor zijn echt niet meer te vergelijken

simple testje steek een je flux motor in je revo, dan zie je het meteen,

over die graupner lipo's, idd je haalt die 3 stokjes uit die luchthapper, je steekt eerst je +- in en he buwe kabeltje, je aandruk mouse aan de andere kant, dan steek je eerst je connector door die opening, je draait de lipo wat,, dat je met het achterste tegen die drukmouse zit, drukken tegen die mouse en gaat erzo in, voor veilingheid ( tegen kantelen of , heb ik nog een fijn mousje in het deurtje gelegd, + dat ik ook nog 3 elastiekjes rond de lipo hang, voor de schokken wat op te vangen en dat spaart ook een beetje je lipo tegen krassen,

hoop je hiermee heb kunnen helpen

gretz steven

Thanks Erevobe

Straks de slipper nog ietske strakker zetten dan...

Qua power doet de Vorza niet onder hoor, het is gewoon een heel ander type wagen ...

Thanks Erevobe

Straks de slipper nog ietske strakker zetten dan...

Qua power doet de Vorza niet onder hoor, het is gewoon een heel ander type wagen ...

nee hij doet zeker niet onder, in deze wagen is hij top!!
je begrijpt toch wat ik bedoel?

heb nog een vraagje,

ik heb een paar (4) e maxx be wielen (standaard) op de kop kunnen tikken,
zou dat kwaad kunnen als ik deze op de e-revo leg?
de e-revo maat is denk ik 3.2" inch en deze van de maxx zijn geloof ik 3"8 inch,

zou ik met deze grotere wielen op de revo iets fout kunnen doen,

of beter kan dit op 1 of andere manier gevolgen hebben, b.v warmer worden ofzo...

ik hoor het graag!!

Heb je dit al eens geprobeerd?
Volgens mij is het namelijk onzin, en zul je nauwelijks verschil merken.

ok dan ,zelf heb ik er geen ervaring mee, het is van horen zegge, vraag maar eens aan de rc vriend van forumlid dafke , die kan je dit uitgebreid uitleggen en geeft tonnen ervaring,

ik zeg niet dat ze niet goed ofzo zijn, in tegendeel ,maar ze zijn wel op een andere manier getuned , het komt er gewoon op neer dat het 2 dezelfde, maar ook tegelijk 2 verschillende motoren zijn!

gewoon effe proberen zou ik zeggen.ik heb maanden met Emaxx banden op de revo gereden.het was mijn eerste set wielen erop.

heb nog een vraagje,

ik heb een paar (4) e maxx be wielen (standaard) op de kop kunnen tikken,
zou dat kwaad kunnen als ik deze op de e-revo leg?
de e-revo maat is denk ik 3.2" inch en deze van de maxx zijn geloof ik 3"8 inch,

zou ik met deze grotere wielen op de revo iets fout kunnen doen,

of beter kan dit op 1 of andere manier gevolgen hebben, b.v warmer worden ofzo...

ik hoor het graag!!

OOPS deels heb je gelijk evevobe. het is niet de motor dat anders reageerd.het is de flux regelaar die volledig anders geinstalleerd is.

de 2200kv flux van dirk zit momenteel al 2 weken op mijn losi wel met mamba regelaar.en inderdaad met de zelfste instellingen in de regelaar gaat hij met mambasoftware veel agressiever zijn dan met de fluxsoftware op de regelaar.uit eigen ervaring geleerd.en het verschil is mooi te zien.

het is wel zo dat we eerst dachten dat het de motor was die minder is!

ok dan ,zelf heb ik er geen ervaring mee, het is van horen zegge, vraag maar eens aan de rc vriend van forumlid dafke , die kan je dit uitgebreid uitleggen en geeft tonnen ervaring,

ik zeg niet dat ze niet goed ofzo zijn, in tegendeel ,maar ze zijn wel op een andere manier getuned , het komt er gewoon op neer dat het 2 dezelfde, maar ook tegelijk 2 verschillende motoren zijn!

Laatst bewerkt:
Back