E-REVO topic

Bij de Traxxas winkel :-).. Bedoel ik serieus, gewoon partnummer opzoeken en dan vind je leveranciers zat. Lokale hobbyshop zal ze moeten bestellen, maar de meeste online shops en ebay hebben ze ook.

Zo, mn mamba is back en op t eerste contact doet ie mt weer.
Calibreren en dan nog wat met de settings goochelen op de manuele manier.

Dat zien we straks wel weer....:confused:

Al met al toch nog snel gegaan......n week of 3

Eindelijk, we kunnen weer...

Ja, gezien, maar als goed is krijg er een van buurtbewoner.
Maar bij manuele settings staat dat je de pinion moet loskoppelen.

Ik kan toch ook gewoon de motorkabels loslaten, toch? (of met de wielen van de grond)

Ik doe het gewoon met de wielen van de grond, zoals je gezien hebt :-)

Ja, maar dan heb je t over calibreren he. Dat heb ik gezien...of ook nog wat anders? weet ff niet meer

maar bij de rustler deed ik alles met de kabels los...

Ik heb t nu over de settings aanpassen...ik moet nu wel ff, want default staat die op reverse lock....

Nee, was idd alleen calibratie... maar da's denk ik wel de enige stap waar het gevaar bestaat dat ie gas geeft op een onverwachts moment. Moet wel heel eerlijk zeggen, settings deed ik altijd via usb.

Ok, alles werkt, rijd ook achteruit dus vraag me wel af wat nog meer in default staat..

1 Probleempje.

Ik heb de trim knopjes op 0 gezet, gas is ok, maar hij blijft nu naar rechts trekken, ook al draai ik de trim helemaal naar links.

Zie ik iets over het hoofd wat ik verkeerd gedaan heb?
Ik heb even te veel oorlog in mijn hoofd om me goed te kunnen concentreren...

auto aan zetten, trim weer op 0 zetten. boutje aan de onderkant uit de servo draaien, en de wielen recht zetten. dan het armpje weer op de servo drukken en aan draaien. nu zal je wiel afwijking minimaal zijn, wat je dan wel weer met de trim kunt oplossen. :)

kijk ook je toe in/out van de wielen een beetje na. als je zonder middendiff rijdt, zou ik de voorwielen iets toe out geven. en de achterwielen iets toe-in.
rijdt je met een middendiff zou ik voor en achter beide iets toe in geven. (of voor neutraal, vind ik ook erg prettig rijden.) maar zet het niet te extreem, da's niet nodig. :)

Laatst bewerkt:
Tx, klamath,

Heb je al ns n ezel met een revo gezien?

Zelfs na 3 x kijken en ervan overtuigd te zijn dat ik de goede knop had, had ik dus toch de throttle ipv de steering te pakken.

Pfhh, bij de rustler ook al eens gelukt......nix aan de hand, waar is de schaamsmiley:hammer:

Tx, klamath,

Heb je al ns n ezel met een revo gezien?

Zelfs na 3 x kijken en ervan overtuigd te zijn dat ik de goede knop had, had ik dus toch de throttle ipv de steering te pakken.

Pfhh, bij de rustler ook al eens gelukt......nix aan de hand, waar is de schaamsmiley:hammer:

:mrgreen: ach, als het probleem maar opgelost is, toch? :) vind 't al heel wat dat je 't hier ook zo neer zet!

Zal m nog wel eens plaatsen: savox 1256 20kg servo op een e-revo.

Ace is ook zeker goed, en 15kg voldoet prima.
Is zelfs iets sneller als de savox.

Hallo,

Ik heb de savox besteld en geinstsleerd, maar hij is niet zo snel als op jou filmpje,
Sterker nog, hij is te langzaam gewoon te rijden...

Heb jij een andere stuur instelling of gebruik jij iets anders als de standaard mamba monster ESC of langere servo armen ?

Gr onno

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat je dan zelf wat verkeerd gedaan hebt.
Haal alles eens los en laat de servo nog eens los draaien.
En probeer daarna dan eens je wielen los te sturen met de hand, misschien loopt er ergens iets aan.

Rijdt zelf al 2 jaar met zoo'n Savöx 20kg servo in de revo. Op 2 kapotte (orig traxxas) servo armpjes waar de servo de tandjes uit getrokken heeft, nog geen problemen mee gehad. en is net zo vlot als in het filmpje zo te zien.
Kan misschien ook een zender instelling zijn?

Back