E-REVO topic

hoi, ik heb sinds kort een revo, daar zitten 2 graupner des 708 bb mg servo's in. ik wilde graag weten of de BEC van de mamba monster dat zonder problemen aan kan. en zo niet welke BEC raden jullie aan?

Als ze er al inzitten zal dat wel goed zitten dan.
En anders zou ik lekker overstappen naar een enkele servo die sterk genoeg is ( 15kg ofzo )

ze zitten er al in, de spec's per servo zeggen 10 kilo duw kracht en 20 kilo kan hij op zijn plek houden... wat ik me dus af vraag is, hoeveel amphere kan de bec van de mmm leveren en wat gebeurd er als er meer gevraagd word?

Specification
Dimensions (LxWxH)40 x 19,5 x 39 mm
Operating voltage 4,8 ... 6,0 V
Angular travel incl. trim, approx. 2 x 45 °
Replacement gearbox7946.2
Gear unitGetriebe mg All-up weight, approx.54 g
Holding torque 4.8V, approx.186 N/cm
Holding torque 6.0V, approx.215 N/cm
BearingsLager bb2x
No-load current drain, approx. 8 mA
Torque at 4.8V, approx.88 N/cm
Torque at 6.0V, approx.105 N/cm
Transit speed at 4.8V, approx. 0,11 Sek/40°
Transit speed at 6.0 V, approx. 0,09 Sek/40°
Charging rate at 4.8V approx.1630 mA
Charging rate at 6.0V approx.1845 mA

Laatst bewerkt door een moderator:
De bec's van Castle staan bekend als bagger , met 2 van die servo's zou ik sowieso voor een 5A bec'je gaan. Ebay of anders Hobbyking heb je zo'n ding voor een paar euro.

Waar je last van kan krijgen is dat je ontvanger reset omdat het voltage te laag wordt of gewoon slecht sturen omdat ze niet voldoende kracht kunnen leveren.

ik heb nog een beginners vraagje, maar ik kon het antwoord zo snel niet vinden...

ik las dat de fan van de regelaar pas aan gaan bij 65 graden. echter heb ik vannacht eens goed gereden en het viel me op dat hij helemaal niet aan slaat... hoe kan ik zien of hij het wel doet? hij doet niets als ik de accu er in steek.. de motor was rond de 50 graden max, ik kon mijn vinger er op houden zonder te vergaan van de pijn, maar wel heet..

rond de 50 graden max, heb jij een temp meter in je vinger? ;-)
Als 1e dan maar eens een metertje kopen bij HK ofzo.

De fan zou moeten aanslaan bij het aansluiten van de accu/schakelaar.
Zo niet kan er zand of ander vuil bij de ventilator zitten.
Even schoonmaken en dan zou hij het weer moeten doen.

hallo, ik ben hier nieuw en ben al 10 jaar bezig met rc autos dus ik dacht ik zal eens op het forum gaan :D

ik begon met een kyosho, 5 jaar geleden heb ik een een tamiya dark impact met 2.4 ghz zender en een mooie esc / motor set gekocht! die buggy loopt over de 60 nu :eek:

ondertussen al 2 jaar niet meer aan zulk spul gezeten. toen ineens wat filmpjes over een traxxas monstertruck die over de 100 ging en ik dacht maar 1 ding hebbe hebbe hebbe :eek:

ondertussen nu al 3 x de batterijen leeg geknalt van mijn traxxas e revo brushless met 4 x 3s 5000 mah batterijen :D gaat als een idioot.. net een grasmaaier :cool:

mijn vraag: ze zeggen dat ie waterdicht is en andere niet, wat is het nou? en hoe erg gevoelig is ie voor vocht? plassen sneeuw enz... en op het strand rijden ja of nee?

Laten we zeggen dat ze net zo gevoelig zijn als je 1:1 wagen door het zand rijden en water ( ervanuit gaande dat je niet met een jeep rijdt oid wat hoog op z'n wielen staat )
Zand gaat overal zitten en slijt daardoor harder.
Wielen gaan volzitten met zand als je de gaten niet dichtmaakt ( zelfde geldt voor water )
Traxxas zegt dat t waterdicht is, maar waarom risico nemen?
Koop dan een boot ;-)

Als je dan later niet komt met: mijn revo doet t niet meer, wat nu? ;-)
Zou dan nog eerder t strand pakken dan de sneeuw.
Zand kun je uiteraard wel rijden, alleen is er meer onderhoud nodig. ( dan bv op gras )
Als je dan toch de sneeuw ingaat of van plan bent door veel plassen te gaan rijden, zorgen dat je bescherming hebt tegen het water. Hoor sommige over een badmuts over het chassis heentrekken oid.

Vocht en metaal = roestvorming ;-)

oke dan zal ik wel al het vocht vermijden, vocht en electronica gaan nooit goed samen ;) tenzij het een boot is, en dan is water nog een probleem.

ik ga over 2 weken naar spanje, zal rond de 35 graden zijn overdag, nog tips voor de auto? goed opletten dat ie niet oververhit raakt en je lipos af laten koelen en bewaren in de koelkast..... nog meer? :D

ik rijd op de standaard vertanding, ik heb er nikt aangepast behalve de slipper clutch, wand die stond veelste los. weten jullie mischien waar je goede goedkope assen kan kopen? wil wel stalen maar voor 80 euro?? vind ik wel erg veel geld :( das bijna 1/10 de van heel de auto !!

Deze hobby is nou eenmaal niet goedkoop, als je over alles gaat denken (80 euro 1/10 van de hele auto) kon je beter niet beginnen aan deze hobby...Ik zou gewoon die assen uit het buitenland halen scheelt je weer wat (5451R | eBay) Kost daar iets van 40 euro inclusief verzenden...

Ga iig nooit voor het merk integy;-)
Wat bedoel met standaard vertanding? Want je krijgt er div spurs bij volgens mij.
Op 6s is 19/54 aan te raden, word nauwelijks warm en leuke snelheid.
En misschien een setje 2s accu's erbij, want op zn max rijden is vragen om hogere onderhoudskosten.

top! 40 euro is dan niet zoveel meer, vanavond maar even bestellen. ik rijd met de vertanding die er op zit als je de auto uit de doos haalt, 19/65. dus met die 54t die er bij zit gaat ie nog harder :eek::eek: ook nog even een wheellie bar erbij bestellen wand er zitten al wat krasjes op de spoiler :(

ik vind het gas geven van de auto meer iets als 2 standen, half of vol gas. komt dit door de zender of is de motor gewoon zo sterk :D ik heb nog een spectrum dx3.0 zou die beter zijn? daar kan ik wel veel beter het gas doseren met mijn tamiya buggy.

Back