E-REVO topic

Imo vind ik aceton niks.... Het is redelijk een dure methode en bij werkte het niet eens. 40min koken, dan wel een natte koude doek over je band gooien en dan moet het pijnloos gaan :).

Verstuurd van mijn GT-I9300
Stinkt alleen als de hel, maar werkt goed. En je inserts blijven heel. Met aceton zijn de inserts ook mooi opgelost.
Andere optie is nog met een scherp mes lossnijden, maar ik vond koken ook een goede manier. Enige nadeel is dat het chrome van je velgen gaat, en je kans hebt dat je plastic verkleurd

Bedankt voor de reacties, kleine update:

Na 1 uur koken heb ik het opgegeven, matig resultaat en niet bepaald veilig en/of rendabel.

Way to go is zonder twijfel het afbakken. 35-40 minuutjes in de heteluchtoven op 150°. Elke 10 minuutjes heb ik ze even omgedraaid.
Uithalen en ovenlapjes erover en je hoort ze loskomen bij het duwen. Ook de lijm is zo goed als opgelost zonder restanten. De Inserts zijn niet doorzopen met water dus je kunt vrijwel direkt aan de slag.
Het ging zo goed dat ik gelijk alle 4 de wielen heb losgemaakt en getaped.
De gescheurde Trencher heb ik van binnenuit gefixed met een rubber uit de fietsreparatieset en wonder boven wonder doet de band het super!
Morgen vrije dag dus spelen in het park.

e-Revo 2 die nog steeds in reparatie was wort deze week ook verwacht!:p

Voor de batterijen:
Turnigy nano-tech 7600mah 2S 40~80C Lipo Pack (TRA2869 Summit/E-Revo/E-Maxx)
Ik gebruik deze. Als je 2s wil rijden zou ik niet twijfelen.

Ik heb ook de maxxtrax 4000mAh 2S die bijna dubbel zoveel kosten maar die gebruik ik zelfs niet meer...

Greetz!

Hoe waterdicht is de ERBE eigenlijk? Alles is waterproof behalve the esc heb ik gehoord? Is dat juist, of een fabeltje? En hoe waterdicht is waterdicht eigenlijk?

Even off topic vraagje...
Kent er iemand de Belgische wetgeving over RC auto's? Of heeft iemand een duidelijke link? Ik vind eigenlijk alleen maar dingen terug over vliegtuigen en Heli's.
Vandaag weer jackpot in het locale parkje. Geen kat te zien behalve de hond van madam die er vandoor gegaan is. Ze was razend op mij en verweet me een klein kind te zijn.:D En ze wist zeker dat ik geen lawaai mocht maken met mijn speelgoed en dat ze de 'polies' zal bellen.
Ik zei dat ze dat moest doen en ineens uitleggen waarom haar hond niet aan de leiband liep... Ze is boos weggegaan en heeft uiteindelijk de hond kunnen recoveren. Niet echt eerlijke strijd overigens, een border collie tegen moeke van 60:rolleyes:.
Bij het 2e batterijpack ging ik even verder door, echt het bos is om een beetje te spelen. Stond ze ineens weer voor mij en zei ze boos: Volg je mij nu al?!! Ik zei dat ze daar zeker 40 jaar te oud voor was...

Maar ja, leuk vond ik het ook niet echt natuurlijk, daarom dat ik best wat info wil inwinnen voor het volgende 'incident' zich weer voordoet. Op het bord in het park staat in alle geval niets in die richting, tenzij gemotoriseerde voertuigen verboden zijn, maar dan mag de Elektische fiets er ook niet in denk ik..

Ik hoor het graag!

Bart

Even off topic vraagje...
Kent er iemand de Belgische wetgeving over RC auto's? Of heeft iemand een duidelijke link? Ik vind eigenlijk alleen maar dingen terug over vliegtuigen en Heli's.
Vandaag weer jackpot in het locale parkje. Geen kat te zien behalve de hond van madam die er vandoor gegaan is. Ze was razend op mij en verweet me een klein kind te zijn.:D En ze wist zeker dat ik geen lawaai mocht maken met mijn speelgoed en dat ze de 'polies' zal bellen.
Ik zei dat ze dat moest doen en ineens uitleggen waarom haar hond niet aan de leiband liep... Ze is boos weggegaan en heeft uiteindelijk de hond kunnen recoveren. Niet echt eerlijke strijd overigens, een border collie tegen moeke van 60:rolleyes:.
Bij het 2e batterijpack ging ik even verder door, echt het bos is om een beetje te spelen. Stond ze ineens weer voor mij en zei ze boos: Volg je mij nu al?!! Ik zei dat ze daar zeker 40 jaar te oud voor was...

Maar ja, leuk vond ik het ook niet echt natuurlijk, daarom dat ik best wat info wil inwinnen voor het volgende 'incident' zich weer voordoet. Op het bord in het park staat in alle geval niets in die richting, tenzij gemotoriseerde voertuigen verboden zijn, maar dan mag de Elektische fiets er ook niet in denk ik..

Ik hoor het graag!

Bart

Bij ons is het vaak in een Gemeentelijke Verordening opgenomen dat het gebruik van radiografische bestuurde (telegeleide) voertuigen verboden is, met uitzondering van met name genoemde gebieden

hardcase is idd niet nodig. Alleen even de plastic batterij stop weghalen en een stukje schuim achter je lipo doen.

Verstuurd van mijn GT-I9300

Hey, iemand interesse in nog nieuw in verpakking proline badlands 3.8 (4st) + en 4ook kog nieuw in verpakking traxxas chrome velgen. Mooie combinatie.
Moeten weg omdat ik mijn e-Revo al verkocht heb en deze waren erna maar toegekomen.
Grtz

heeft iemand de as waar de slipper op zit nog liggen, hij is uitverkocht en ik wil liever geen twee weken wachten. ik ben bezig aan een bouwproject en dit onderdeel mis ik nog. (zie bouw verslagen)

het onderdeel nummer is TRX3992

niet veel in het leven is gratis :D

Had ze besteld maar de bestelling is nooit afgeleverd geweest.
Na lang discussiëren nieuwe levering gehad maar dat was dan al 3maanden later.
Ondertussen Revo verkocht. Daarmee dat ze wegmoeten.

Back