nog een vraagje... de rubber afdichtingen voor de pivot balls en de aandrijfassen.. ik zie die vaak uitdrogen. wat kan ik er op smeren om dat te voorkomen?
Wd40 vind rubber wel lekker. Gebruik het ook eens in de zoveel tijd op mn banden om ze soepel en mooi glimmend te houden.
Ook hier mijn E-Revo maar eens laten zien. Samen met mijn Pa aangeschaft in begin 2013 en inmiddels al wat accupacks op leeggereden. Enkel 4S tot nu toe maar bevalt prima . Enige "upgrades" hier zijn de Pro-Line desperados 1/2 offset + badlands. Banden zijn getaped met gorilla tape en balloonen op 4S zo goed als niet. Verder kun je daar HPP hubs zien, om spelling op de velgen tegen te gaan. Bevalt erg goed . Verder T-Bone midplate en achter bumper, voorbumper nog niet. Wat actie foto's: Laatste "mod": Belettering wit gemaakt, ziet er wel leuk uit vind ik zelf, en blijft ook goed zitten na een aantal runs al! Binnenkort even wat dikkere olie in de veren en variabele demping monteren, zou al wel wat uit moeten maken in handling. Front diff is wel weer lek zag ik, dus die kan ook weer opnieuw gemaakt worden dan. Ook heb ik momenteel sway bars en aluminium pushrods/turnbuckles onderweg vanuit de VS. Zou de handling weer wat beter moeten maken. Binnenkort weer meer dus .
In dat gedeelte was de spelling bij mij in ieder geval zo goed als weg. Dat was met de stock wielmeenemers wel anders. Enigste wat ik nu nog aan spelling heb is in de knuckles bij de pivot balls, en je ziet dat de band hier en daar er net wat naast gelijmd zit, was namelijk mijn 1e keer lijmen. Maar ook als ik kijk naar de balans is dit echt vele malen beter met mijn nieuwe velgen/wielen + HPP hubs. Als ik met stock wielen de revo ergens op zette met de wielen vrij en de wielen liet draaien ging de hele ophangen trillen door de vering heen bij sommige wielen. Nu heb ik een lichte trilling bij 1 van de wielen, maar blijft mijn ophangen gewoon stil staan. Was de moeite wel waard dus . Gisteren ook al weer de andere upgrades binnen gehad, ging erg snel deze keer . Kan ik mijn diff weer herbouwen en de pushrods eindelijk eens vervangen. Reed je wel erg snel krom nu. Ook eens spelen met verschillende veren en swaybars
Hier ook een ratelend achterdiff, Na aanschaf alleen maar 4s gereden ivm Kapotte onderdrlen op 6s zoals hier werd verteld. Nu n band kapot, en n diff. Dis wel de laatste x dat ik de revo opboue Anders komt er n wedstrijd truggy en mag de revo Weg. Nieuw diff uitshimmen?
Stock banden zijn waardeloos, kort samengevat. Balloonen enorm en scheuren met een beetje pech zo uit elkaar op 4S. Bij mij scheurde er 1 de 4-5e run. Maar kan je wel gewoon weer teruglijmen . Beter nog is gewoon nieuwe banden, beste aankoop tot nu toe geweest. Je nieuwe diff kun je het beste even 1-2 runs rustig in laten lopen, en daarna shimmen. Verlengd de levensduur aanzienlijk. Verder is het erg verstandig om met een castle link je punch control op 30-40% te zetten. En het is natuurlijk ook gedeeltelijk rijstijl, niet met vol gas uit een jump op de grond terecht komen bijvoorbeeld .
Een goed afgestelde Slipper zal ook helpen met het beschermen van de diffs, maar shimmen is inderdaad een betere oplossing. De combinatie ( shimmen en een goede slipper ) is natuurlijk het best, en makkelijk te doen.
Inderdaad, 1/4 tot 1/2 vanuit volledig vast heb ik zelf. En anders LST2 diffs erin he . Op het traxxas forum zijn ze nu bezig om de front en rear bulkhead uit Garrolite te gaan maken, en dan geschikt voor 1/8 diffs. Mocht daar iets moois uit komen dan heb je dus een bulletproof bulkheads, en 1/8 diffs. Dan is zo'n revo toch aardig onverwoestbaar.
Zijn inderdaad bulletproof diffs. Ik ga denk binnenkort maar eens een aantal LST2 diff housings kopen en die op maat draaien zodat de bulkheads amper aangepast hoeven te worden. Zijn we gelijk van dat probleem af . 6S is toch net wat leuker
Heel veel mensen denken verkeerd, als je minder krachtig wilt optrekken, dan moet je je punch juiat hoger zetten. CASTLE LINK GUIDE
Uiteraard, is wel het vermelden waard. 0% is volledig uit, en dus volledig koppel bij optrekken, en bij 100% wordt het beperkt. 30-40% vind ik zelf het fijnst, dan kun je nog een wheelie trekken wanneer je dat wilt. Is nog wat wat belasting op het diff, maar in ieder geval al minder dan met 0% punch.
Diff opengehaald en inderdaad ik mis een paar tandjes. Voor nu een nieuwe plaatsen. Echter kan je hem niet gelijk shimmen en inbouwen of moet je echt eerst 2 runs inlopen en dan weer uitbouwen? Ook ga ik een 1/8 diff lst2 diff bestellen voor de achterzijde en die passend maken.
Een soort van inlopen is wel aan te raden. Wat sommige ook doen is gewoon de accutol op de aandrijfas zetten, is het ook soort van ingelopen. Ik heb de LST2 diff cases nu ook besteld, ga deze op maat draaien/frezen zodat er minimaal bewerkt hoeft te worden aan de bulkhead. De bulkhead kan niet stevig genoeg zijn, daar haal ik liever niet te veel weg. Gisteren en vandaag weer lekker bezig geweest: Aluminium turnbuckles en pushrods, scheelt 50 gram met de stalen variant (100 tegen 150gram) Moet hier nog wel afgesteld worden zoals je kunt zien. Sway bars voor Worden waarschijnlijk wel vervangen door Tekno swaybars, de sway bars zelf en de mountig in in ieder geval wel. De traxxas bars kan je niet helemaal lekker afstellen omdat ie dan tegen je transmissie aankomt, en mijn outerwears past er maar net omheen, zit veelte strak dan. Ook is het risico zo nogal groot dat je een gat in je outerwears prikt. En achter Ook vandaag de variabele demping kit gemonteerd met zwaardere olie: Shocks eraf Helemaal uit elkaar Variabele demping pistons erop, de 1e is al gedaan. Dit zijn #2 pistons. Weer even vullen en luchtbellen eruit laten komen en weer dichtdraaien Morgen overdag eens de boel testen, zou een stuk beter moeten rijden zo.
Ziet er goed uit! Wbt het inlopen van de tandwielen ik zet als ik de auto helemaal uit elkaar heb gehad, de auto altijd op een paar blokjes hout, en dan langzaam dmv de trims op de zender laten draaien, ongeveer een kwartiertje. Dan merk je vaak al dat alles wat harder gaat draaien, dus word alles wat soepeler. En dan kun je er gewoon weer mee bashen
Ik heb toevallig precies het zelfde gedaan met mijn schokbrekers. die variabele demping werkt echt super! ik heb er nog 1 kleine toevoeging bij gedaan om de schokbrekers langer heel te houden. beschermhoesjes. van de jato. ik heb die van mij wel zwart gemaakt.
Zoiets moet ik inderdaad ook nog hebben. Maar wel in een ander kleur, of in ieder geval even dyen ja. Ik zat eigenlijk te denken aan van die bad horsie shock covers, net als de outerwears, of van outerwears zelf de shockwears. Maar beide zijn absurd duur eigenlijk, bij bad horsie komt bijvoorbeeld 40$ shipping. Wat kost zo'n setje van 4 jato covers?