E-REVO topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 20 apr 2008.

  1. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Traxxas gaat die revo echt niet meer upgraden. Enige wat ze nog zal doen is een nieuwe paint job geven en 50 euro duurder maken.
    Als ze uberhaupt van plan waren die revo te upgraden. Dan hadden ze dat 6jaar geleden al gedaan toen die eerste brushless versie uit kwam.
     
  2. Jenss

    Jenss

    Lid geworden:
    25 jul 2012
    Berichten:
    600
    Locatie:
    Geel
    Dus jullie denken dat men voorste diff kapot is ?
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Het lijkt erop of de ringgear stuk is, of de as naar het diff stuk is/los zit.
    Dat kun je alleen zien als het los haalt..
     
  4. Jenss

    Jenss

    Lid geworden:
    25 jul 2012
    Berichten:
    600
    Locatie:
    Geel
    en voorste of achterste , en hoe begin ik eraan heb namelijk nog nooit iets met / aan de diffs gedaan ?
     
  5. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Aub gooi je revo maar weer op mp te koop.
    Als je niet eens weet hoe je de manual kan lezen of een beetje inzicht hebt om je auto los te halen. Dan is dit hobby niks voor jou.

    We hebben je al genoeg geholpen, dus help je zelf nu maar eens door te beginnen met loshalen en stoppen met domme vragen stellen.
     
  6. Jenss

    Jenss

    Lid geworden:
    25 jul 2012
    Berichten:
    600
    Locatie:
    Geel
    Oh oke ze sorry voor het vragen , ik dacht dat forums er waren voor je te helpen .
    en als jij mij niet wilt helpen moet je me dan zo afblaffen ?
    En ik heb wel inzicht voor hem los te halen , heb gewoon nog nooit iets met diffs gedaan
     
  7. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    1x vragen is genoeg! Hetzelfde vraag heb je nu dus al 3x gesteld en jij hebt ook al 2-3x een antwoord gekregen.
    Een forum is idd om vragen te stellen, maar niet om hetzelfde vraag achter mekaar te spammen terwijl je al meerdere malen al antwoord hebt gekregen. Zelf eens google of youtube gebruiken kan ook geen kwaad.
    Dan kom je ook niet zo noob over en laat je tenminste ook eens zien dat je zelf wat heeft gedaan, ipv als een vervelende kind die maar constant blijft zeuren dat zijn speelgoed kapot is.
     
  8. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Uiteraard wordt er verwacht dat je wel zelf de manual kan lezen of als je echt niet veel weet van auto's, het op internet opzoekt.
    Begin met het openmaken van het voorste diff

    Tip: print de exploded view even uit. Dan weet je hoe alles in elkaar steekt
     
  9. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Rustig blijven jongens ;)
    Een forum is inderdaad goed om hulp te vragen, je krijgt dan meestal wel wat antwoorden voor oplossingen. Maar... Wij hebben je auto niet voor ons en kunnen dus ook niet 100 procent zeker zijn, we sturen je al wel een richting uit.Aan jou nu om die richting eens te volgen en de auto te demonteren. Lukt dit niet zo, op youtube staan massa's how to filmpjes die je stap voor stap kan volgen. Door te blijven vragen geraakt de auto niet hersteld dus ooit zal je er toch aan moeten beginnen. Desnoods steek je hem binnen bij een winkel en laat je hem herstellen voor de hoofdprijs maar dan nog weet je niks. Dus... Filmpje zoeken en beginnen schroeven zou ik zeggen. Post daarna duidelijke foto's van je diff en we kunnen je verder helpen.Als je wilt leren hoe zo'n auto werkt en in elkaar zit is dit een leuke hobby, anders kan je hem inderdaad beter weg doen. Het is niet altijd maar rijden, onderhoud en herstellingen zijn minstens 50 procent van je tijd.Tot slot wil ik nog even zeggen dat dit alles vast niet persoonlijk bedoeld is, maar je moet begrijpen dat je zowat de 10000000'ste bent met zulke vragen en niets zelf onderzoekt. Dit wordt erg lastig als het forum enkel zulke topics heeft.
     
  10. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Anthem, je begrijpt me toch wel dat het erg vervelend is als er alleen maar luie noobs op de forum komt om hetzelfde vraag achter mekaar te stellen.
    Wtf heeft iemand bijna 600 posts hier en nog heeft die nooit een diff opengemaakt?!
    Pff ik vraag me af hoe die diffs uit zien van zijn huidige autos. Dat zijn die 2de handse autos op mp waar je dus van moet afblijven. Die revo die hij heeft gekocht, komt wss ook van zo eigenaar als hem zelf.
     
  11. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ik begrijp je absoluut Wen.Ik deel zelf ook die gedachte, maar of je je er nu druk om maakt of niet, ze blijven komen ;)
    Zo zie je ook maar dat het aantal Posts op een forum niets zegt over de persoon in kwestie.Maar dat wisten wel allemaal al wel :)
    En voor de TS, sleutelen aan dat ding zeg ik, en anders heb ik wel interesse ;)
     
  12. Jenss

    Jenss

    Lid geworden:
    25 jul 2012
    Berichten:
    600
    Locatie:
    Geel
    Ik zal het wel zien... en tja als het niet stuk gaat ga ik het niet uit een halen he
     
  13. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Als het niet stuk gaat haal je het niet uit elkaar, Hmm best logisch. Tenzij... Je het uit elkaar moet halen om te kijken of het stuk is... Ernaar blijven staren zal hier dus niet helpen, en geloof me nu, je zal moeten schroeven als je er ooit nog mee wilt rijden!!!Ik heb wel een mooi voorstel voor je, breng hem langs met een nieuw diff erbij. Als je 2 werk uren betaald steek ik hem erin ;)
     
  14. Jenss

    Jenss

    Lid geworden:
    25 jul 2012
    Berichten:
    600
    Locatie:
    Geel
    Haha nee bedankt en tuurlijk ga ik het doen maar ik heb gewoon nu geen tijd , ga het in het weekend doen
     
  15. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Typisch traxxas instelling. Ooit gehoord dat een rc auto onderhoud nodig heeft?
     
  16. Jenss

    Jenss

    Lid geworden:
    25 jul 2012
    Berichten:
    600
    Locatie:
    Geel
    onderhoud doe ik wel maar haal de diffs niet open
     
  17. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Dan doe je geen onderhoud.
     
  18. Jenss

    Jenss

    Lid geworden:
    25 jul 2012
    Berichten:
    600
    Locatie:
    Geel
    Alee dan hij reed toch atlijd perfect , heb de diff uiteen gehaald en er zaten alemaal kleine bolletjes in ? ik denk van een lagertje ofz maar heb het terug goed ineen gestoke en het is opgelost nu
     
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Kleine tip als je niet zeker weet of je iets weer in elkaar krijgt, maak tijdens het demonteren wat foto's, dan kun je later zien hoe het zat.
    Samen met de exploded views komt het dan vast goed!

    Maar er zaten balletjes in je diff, die heb je eruit gehaald en toen de auto weer in elkaar gezet zonder onderdelen te vervangen?
    Zoja, dan ben ik bang dat je hem weer uit elkaar moet halen, die balletjes moeten toch uit iets komen, wat nu dus stuk is.
    Als je nu gaat rijden gaat je auto binnenkort weer stuk.
    Heb je wel olie in het diff gedaan?
     
  20. Jenss

    Jenss

    Lid geworden:
    25 jul 2012
    Berichten:
    600
    Locatie:
    Geel
    De vorige eigenaar had de diff open gehaald door een kapotte lager en hij had de diff case niet proper gemaakt , dus alles van die oude lager zat daar nog in.
    dus daarom kwam dat tussen de tandjes maar ze waren nog niet beschadigd dus.
    en ik heb vet gebruikt ?
     

Deel Deze Pagina