E-REVO topic

@ jeroen,

Geef je via het MVW forum door wanneer je er heen gaat? Ik probeer volgende week zondag ochtend vrij te maken. (komende zondag is het er druk met de "caravan race")

Helaas, zondagochtend gaat niet lukken. Ik kan wel halverwege de middag. Ik zie nog maar weinig (0) aanmeldingen om te gaan rijden!

Wat kost deze brushed en brushless versie in België?
En is hij niet meer Truggy als Monster Truck?

@jeroen

Zondag middag kan ook hoor, vanaf hoe laat?. Op zondag zijn er meestal ook wel crawler/trein mensen aanwezig.

@Sjimmy,
Ben je er al uit met je regelaar? Als het niet lukt, ik woon vlakbij Uithoorn, kan ik eens met je meekijken.

Klein vraagje:

Waar halen jullie de e-revo onderdelen?
Ben namelijk op zoek naar een goedkope leverancier voor de volgende traxxas onderdelen:

Part #5451R Driveshafts, Revo/ Maxx (steel constant-velocity)
Part #5650R Driveshafts, center E-Revo (steel constant-velocity)

En dan nog de tekno sway bar kit
Part #TKR1013

Die ken ik nog niet, wel prima prijzen! Kan alleen niks vinden over verzendkosten.

Ik ben op zoek naar een set andere banden. De stock Talons balloonen (schrijf je dat zo?) verschrikkelijk en hebben na 2 keer rijden enorme onbalans. Heb ze daarnet gekookt en de banden van de velgen afgehaald. Dat valt nog niet mee. Hoe lang moet je koken? Daarna eerst afkoelen of als ze nog heet/warm zijn. Er zat behoorlijk veel zand in, dat verklaard waarschijnlijk de onbalans.

Welke banden en velgen adviseren jullie ter vervanging van de Talons? (Geschikt om te rijden in het terrein) Ook ben ik zoek naar een set banden die geschikt zijn voor kunstgras. Vanmiddag heb ik op Purmerend gereden en daar hadden de Talons véél teveel grip.

Veel vragen zie ik, dus maar even op een rijtje:
- Hoe lang wielen koken?
- Warm of koud de banden eraf halen?
- Welke banden en velgen ter vervanging van de stock Talons?
- Welke banden en velgen voor minder grip?

Alvast bedankt voor de reactie(s)!

Die ken ik nog niet, wel prima prijzen! Kan alleen niks vinden over verzendkosten.

Check de homepage bij ieder willekeurig item.

No bullshit shipping:
Zero surprises. Your entire order ships for 99 cents. No service fee, no handling charge, no insurance fee. Nothing. Just a straight 99 cents.

En t maakt niet ui hoeveel je besteld

Check de homepage bij ieder willekeurig item.

No bullshit shipping:
Zero surprises. Your entire order ships for 99 cents. No service fee, no handling charge, no insurance fee. Nothing. Just a straight 99 cents.

En t maakt niet ui hoeveel je besteld

Ja dat had ik wel gezien, maar je gaat met toch niet vertellen dat als ik een doos met spullen bij die jongens ga bestellen me dat maar 99 cent verzendkosten kost? Naar Nederland ?!?!?

Koken, tijd varieert. Koste me bij de laatste set wel een kwartier, voordat alles los liet. Je kunt de band af laten koelen (als je voldoende geduld hebt).

En ja zeker, alles voor 99 cent. (tijdelijke zelfs voor -1 cent) Heb pas voor een paar dollar besteld. De postzegel was duurder dan de waarde van de verzending.

Banden varieert, en is naar voorkeur, en afhankelijk van waar je rijdt. Ik zoek eigenlijk vooral naar een interresant prijsje. Je hbet op de ERBE in ieder gaval al 17 mm meenemers, dat verruimt de keuze. Ik zou Marktplaats/ebay in de gaten houden voor truggy banden. (geen buggy, die zijn te klein)

Ja dat had ik wel gezien, maar je gaat met toch niet vertellen dat als ik een doos met spullen bij die jongens ga bestellen me dat maar 99 cent verzendkosten kost? Naar Nederland ?!?!?

Het is nu nog leuker de verzendkosten zijn -0,02 cent dus ze geven je ook nog eens geld toe als je daar besteld + nog eens -5% korting op alles als je de actie code weet...

Maar garantie leveren ze niet, daarvoor moet je direct contact opnemen met de fabrikant. Betekent in de praktijk vaak dat je de garantie inlevert.

Maar garantie leveren ze niet, daarvoor moet je direct contact opnemen met de fabrikant. Betekent in de praktijk vaak dat je de garantie inlevert.

Ja, dat had ik ook gezien, maar dat maakt bij veel spullen niet zoveel uit. Als het wel belangrijk is koop ik het bij de lokale hobbyshop.

Heb inmiddels alle banden eraf. Schat dat er een kilo zand (oke beetje overdreven) in de inserts zat. Heb beide keren in mul zand gereden, dus dat kan kloppen. Is dit te voorkomen? Banden waren goed gelijmd dus ik denk dat het zand alleen door de gaatjes in de velgen kan komen. En die afdichten zal wel niet werken want dan kan de lucht er ook niet meer uit.

Jeroen,

Je moet de openingen in de velg dicht lijmen of afdichten met een druppeltje kit. Ook moet je de banden tapen met ductape of dat zilveren tape van Tessa wat elke bouwmarkt heeft.
Vouw de band eerst binnenstebuiten en ontvet de oorspronkelijke binnenkant. Hierna het tape netjes aanbrengen en het atpe in de rolrichting aanbrengen. Ik zorg ervoor dat de tape 1/2 centimeter over het begin valt zodat de hele binnenkant bdekt is. Fanatiekelingen tapen twee omwentelingen en snijden hem dan precies af waar ze begonnen zijn omdat hij dan beter in balans zou zijn. Ach....

Hierna ben je van het zandprobleem af en van het balooning effect.

Als je banden prima zijn hierna dan kun je dit zo houden, zelf heb ik mijn originele banden en velgen verkocht en ben ik overgegaan op beadlocks van Maximizer. Hierbij wordt de band ingeklemd en heb je geen lijm nodig. Erg prettig als je hem nog eens los wilt halen of de band wilt vervangen.
Ik gebruik nu voor de weg en gewoon offroad de Dirt Clwas van HPI en specifiek voor het zand de Badlands van Pro-Line. Succes in ieder geval!

Vandaag kreeg ik op de baan terugkoppeling van een ervaren rijder. Hij vond dat de voorkant zo omhoog komt. (daar is een naam voor squat oid). Dat ziet er erg onrustig uit, maar het komt ook het rijgedrag niet ten goede. Hij wordt er denik ik wat onrustiger van.
De brandstof truggy's kunnen dat instellen. Eigenlijk een beperking voor de veerweg omhoog instellen. Zijn er rijders die dit op de een of andere manier opgelost hebben?
De simpelste oplossing zou een paar ringen over de zuigerstang van de demper schuiven (onder de zuiger) wat de uitgaande slag limiteerd. Maar daar kan je niet zo eenvoudig een instelling aan veranderen. (en de dempers moeten uitelkaar gehaald worden) Liefst met een fotootje.

Jeroen,

Je moet de openingen in de velg dicht lijmen of afdichten met een druppeltje kit. Ook moet je de banden tapen met ductape of dat zilveren tape van Tessa wat elke bouwmarkt heeft.
Vouw de band eerst binnenstebuiten en ontvet de oorspronkelijke binnenkant. Hierna het tape netjes aanbrengen en het atpe in de rolrichting aanbrengen. Ik zorg ervoor dat de tape 1/2 centimeter over het begin valt zodat de hele binnenkant bdekt is. Fanatiekelingen tapen twee omwentelingen en snijden hem dan precies af waar ze begonnen zijn omdat hij dan beter in balans zou zijn. Ach....

Hierna ben je van het zandprobleem af en van het balooning effect.

Als je banden prima zijn hierna dan kun je dit zo houden, zelf heb ik mijn originele banden en velgen verkocht en ben ik overgegaan op beadlocks van Maximizer. Hierbij wordt de band ingeklemd en heb je geen lijm nodig. Erg prettig als je hem nog eens los wilt halen of de band wilt vervangen.
Ik gebruik nu voor de weg en gewoon offroad de Dirt Clwas van HPI en specifiek voor het zand de Badlands van Pro-Line. Succes in ieder geval!

Erg bedankt voor de uitgebreide reactie, daar kan ik wat mee!

Ben op zoek gegaan naar de beadlocks en banden. Heb deze gevonden beadlocks gevonden
TowerHobbies.com | Maximizer Zero Offset 12-Spoke Beadlocks Black 17mm
En deze banden TowerHobbies.com | HPI Dirt Claws Tire (2)
Wat mij opvalt is dat de specs niet lijken aan te sluiten
Specs beadlocks
Outside Diameter: 3.82" (97mm)
Inside Diameter: 3.04" (77mm)
Width: 2.17" (55mm)
Hex: 17mm

Specs banden
SPECS: Outer Diameter: 5.7" (145mm)
Inner Diameter: 2.9" (73mm)
Width: 3.3" (84mm)
Ik heb hier niet zoveel ervaring mee, maar zou zeggen dat de outside diameter van de beadlocks 97mm (ongeveer) hetzelfde moet zijn als de inner diameter van de banden, 73 mm. Dat is niet het geval. Terwijl uit de beschrijving van beide blijkt dat het moet passen. Enig idee waar het mis gaat?

Back