E-REVO topic

Ok, dan zie ik het volgende week wel.

Ander vraagje, ik heb net een kwartiertje in de tuin gereden maar de goudcontacten op de esc worden best warm. Dusdanig dat het niet prettig is om je vingers erop te houden.

Verder staat de afstelling van de slipperclutch zo dat deze iets maar dan 1/4 slag terug is gedraaid. Toch loopt hij erg stroef. Als je het tandwiel laat slippen staan de tanden in je vingers. Is dat goed?

rij je niet op lipo's misschien? want bij mij (in mijn savage flux) voel je zelf niet aan de batterijen dat ze gereden hebben... en ik geef toch ook goed gas :D maar bij mij zijn dat dean's plugs misschien dat dat beter is ?

even goed nakijken of er vuil in de contacten zit, of een drupje soldeer tin. de contacten maken nu geen goede verbinding, dus een te grote weerstand.

Dank voor het meedenken. Ik denk dat ik gewoon Zwitsal-vingertjes heb die wat gevoelig zijn. Ik moet erbij zeggen dat ik bijna een halfuur in een tuin van 10x7 meter met schommel als hindernis rondjes heb zitten rijden voornamelijk om de slipperclutch in te rijden maar ik weet nog steeds niet hoe stroef die moet staan. HELP?!?! ;-)

Ik rij met 18 / 54 dus voor zulke lage snelheden (20km/h maximaal) is die vrij zwaar op gras.

Daarna de lipo's opgeladen en er ging in de eerste 1348 mah en in de andere 1351 mah! super, ten eerste gaan ze mooi gelijk leeg, ten tweede verbruik ik maar heel weinig en ten derde weet ik nu even niet. :rolling:

Desalniettemin (scrabble!) heb ik in mijn truckendoos gekeken en twee helemooie speltjes opgesnord.
Alleen nog even kijken waar ze gemonteerd kunnen worden

16kdqg8.jpg

Verder nog even wezen knutselen om de draagarmen vóór en de aandrijflijn te beschermen.
Even lekker pielen, passen en meten gaf het volgende resultaat waar ik erg blij mee ben omdat het alles goed afschermt en niet vervormt als je in-, of uitvert.
De beschermers bestaan uit een Leitz Showmap waarvan ik de kunststof flexibele kaft heb gebruikt. Kun je kuezen uit Blauw (buitenkant) of Zwart (binnenkant).

De montage bestaat uit 4 tywraps en het gebruik van één schroef die er al zit.
Dit is het resultaat:

30wy2ox.jpg

2cpc9p0.jpg

os7cw4.jpg

2zsd01h.jpg

23s6eqc.jpg

m8ptus.jpg

69gldi.jpg

fp1jwi.jpg

5yyc1y.jpg

Voorzijde hoef je de aandrijflijn niet te beschermen. Achterzijde zou zinvoller zijn, omdat daar heel veel rommel van de voorwielen tegen aan gegooid wordt.

Voorwat betreft het schoonmaken met water, hoef je niet zo kinderachtig te doen hoor. De brushed revo is helemaal water dicht, en kan prima onder de tuinslang gezet worden. Het enige verschil met de brushless is eigenlijk de regelaar. Die is niet waterproof, maar splashproof. Kan ook beste een druppeltje water hebben. De ventilator is het zwakste onderdeel, die kan je beter droog houden. Ik zet regelmatig de tuinslag op het geheel, zorg alleen dat ik niet op de esc spuit. Daarna een beetje WD 40 op de metalen delen, anders komt er een roest laagje op. Het is een REVO!

hoe meer rotzooi je er op spuit hoe slechter het voor het materiaal
het heeft bij mij nooit gewerkt.
als ik met de auto klaar was pakte ik de compressor en spoot hem schoon.
dat is veel beter voor de auto.
dat hebben ze mij ook gezegt om dat met een marder te doen.

Ook met een compressor moet je met beleid aan de gang, anders blaas je de afdichtingen in je lagers en andere afdichtingen stuk.

M`n erbe is als nieuw, vanmiddag de motor, esc, en de ontvanger gedemonteerd, auto met water afgesproeid, laten drogen in de zon, met lucht schoongeblazen en toen wd40 gebruikt.

Is weer als nieuw:mrgreen:

Voorzijde hoef je de aandrijflijn niet te beschermen. Achterzijde zou zinvoller zijn, omdat daar heel veel rommel van de voorwielen tegen aan gegooid wordt.

De achterkant komt natuurlijk ook nog; ik heb niet alle tijd van de wereld helaas. ;-) De voorkant ben ik niet geheel met je eens. Mijn ervaring met de Savages die ik heb gehad is dat de draagarmen vóór wel degelijk het nodige te verduren hebben en dat daar dus krassen en putten in komen en dat wil ik hiermee voorkomen. Blijft natuurlijk staan dat de draagarmen achter met aandrijflijn aldaar het een stuk zwaarder te verduren hebben :yes:

Vandaag mijn eerste echte maiden gehad. De Revo rijdt prima met de 18-54 vertanding en heeft vermogen zat. Met de 5000Mah heb ik (op asfalt) een half uur kunnen rijden.
Wat mij wel opvalt is dat de standaard banden niet of zelfs geheel niet in balans zijn. Als je voluit rijdt, dan zit er hierdoor een behoorlijke trilling in waardoor de kap en spooiler hoorbaar resoneren.
Is het aan te raden om de banden los te halen en in te tapen en zo ja kan dit het beste met koken? ik wil het chroom van de velgen namelijk sparen. Wie heeft hier ervaring mee?

Verder moet ik even terug komen op het middesn differentieel. Werkt super, auto is super wendbaar zonder dat ik aanpassingen heb gedaan aan de servo arm instellingen. Enig nadeel is dat je als je circa 50 rijdt en dan vol gas geeft, je beide voorwielen kortstondig in racefietsbanden ziet veranderen en je ze flink hoort slippen als ze weer contact krijgen met de weg. ;-)

Het remmen daaren tegen is wel super. Als je dit hard doet, zie je de achterwielen van de grond komen en dan gaan ze in tegengestelde richting draaien :rolling:

Ik heb nog een fles 1000K dif olie staan van mijn Baja. Die is dus weer twee keer zo dik. Ik hoop dat dat helpt, volgende week kom ik er op terug.

ik heb vandaag een E-revo bestelt.
Niet de brushless edition, want die was in heel europa niet meer leverbaar.

Ik heb de normale gekocht.
Ik ga hem langzamerhand ombouwen naar een brushless edition
De brushless onderdelen zijn gewoon nog te verkrijgen.
Ik kan de auto dinsdag afhalen in enschede bij RC tuning.
Die jongens zijn er helemaal in gespecialiceert.

De standaard banden moeten eigenlijk getaped worden. Je kan je echter afvragen of het zinvol is zoveel energie is deze wielen te steken, of meteen voor betere banden en wielen te gaan.

Koken gaat goed, maar kost je inderdaad je chroom. Alternatief is "bakken". Oven op 200-230 graden zetten, wielen in aluminium folie inpakken. Als de oven heet is de banden erin zetten, en dan de oven uit doen. Als de oven is afgekoeld kan je de banden eruit halen en ze lospeuteren.

ik heb vandaag een E-revo bestelt.
Niet de brushless edition, want die was in heel europa niet meer leverbaar.

Ik heb de normale gekocht.
Ik ga hem langzamerhand ombouwen naar een brushless edition
De brushless onderdelen zijn gewoon nog te verkrijgen.
Ik kan de auto dinsdag afhalen in enschede bij RC tuning.
Die jongens zijn er helemaal in gespecialiceert.

langzaam ombouwen ?
Je hebt toch alleen een brushless combo setje nodig toch ?
Tenminste daar ben ik vanuit gegaan, of zit ik dalijk met me brushless setje en ik kan hem niet erin zetten omdat het niet past ?

Ik heb namelijk gelezen op een ander forum dat je de brushless motor ook gewoon kwijt komt in de standaard motormount. Dit schijnt gewoon te werken.

Laatst bewerkt:
De 'gewone' E-Revo is brushless voorbereid. Het verschil met brushless is:
- brushless motor en esc ;-)
- motorplaat en afdekkap
- 17mm hex velgen
- digitale zender

@ bricks: ik vind de banden er wel mooi uitzien voor allround gebruik. Zijn er hier veel rijders met andere banden en wat is dan de eventuele ultieme set?

Back