E-REVO topic

Lijkt me sterk dat 2x achter elkaar het zelfde probleem voor doet bij 2 verschillende controllers..

Misschien een mailtje naar CC sturen, denk dat zij er meer van af weten dan een importeur.

heb ik net gedaan, krijg ik mailtje terug dat het ongeveer 3 a 4 dagen kan duren, eer ik antwoord krijg, hebben het druk en veel zieken, en daarbij stuurde ze ook nog 2 linkjes naar Amerikaanse Forums, maar daar zat niks tussen wat ik kon gebruiken. dinsdag maar weer terug naar de winkel, zijn op maandag dicht.

Tja.. wel vervelend. Als je hem weer terug krijgt en het probleem doet zich weer voor dan zou ik gewoon een vervangende controller vragen...

Een controller die steeds gereset moet worden om weer aan de praat te krijgen is tenslotte ook niet bepaald een werkende controller...

99% van de gevallen je schakelaar. Die is helaas berucht bij dit combootje. Een zandkorrel op de verkeerde plaats en hij doet niet meer wat ie moet doen. Draadjes doorknippen en hot-wiren.
In de praktijk mis je m echt niet.
Schakelaar......jij bent de zwakste schakel !;)

Morge Heren, bedankt voor de tip, was inderdaad het schakelaartje. dus het geeft verder geen problemen, als ik het schakelaartje er tussen uit haal???

Nee, alleen zelf heb ik altijd dat er allemaal vonken van de stekkertjes afkomen zodra ik die aansluit met de schakelaar op aan...

Je kan ook de schakelaar er uit halen en vervangen voor een degelijker type.

Nee, alleen zelf heb ik altijd dat er allemaal vonken van de stekkertjes afkomen zodra ik die aansluit met de schakelaar op aan...

Je kan ook de schakelaar er uit halen en vervangen voor een degelijker type.
Die vonken komen er bij mij ook vanaf als de schakelaar uit staat. Heeft iets met de capacitors (condensators) te maken geloof ik.

Yep, hoort er allemaal bij, die condensators laden op en trekken dikke vonken. Met 6S lipo,s is ,t nog erger, maar da,s allemaal normaal.

Even een tip nog,
als je klaar bent met rijden, ALTIJD de accu,s LOSKOPPELEN voodat je de wagen opbergt......OOK AL STAAT DE SCHAKELAAR OFF !!

Dit kost je anders de BEC in de regelaar....kan ie dus naar Castle in Kansas, dus min 2 weken niet rijden,

Wat waarschijnlijk het probleem is, is dat het glijlager van je ventilator een beschadigingetje heeft opgelopen.

Ik rijd al het hele jaar met de ERBE, en de ventilator doet het nog gewoon goed. :)
Ik zou gewoon CC een mailtje sturen hierover, wellicht sturen ze je een nieuwe ventilator toe.

Na wat heen en weer mailen met Castle Creations wordt er nu een nieuwe ventilator opgestuurd. En aangezien ik toch met ventilatortjes bezig was heb ik meteen ook maar een CC motorventilator http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXYVB4&P=0 bij Tower besteld. Prijs viel me nog mee 18 dollar inclusief verzendkosten

Back