E-REVO topic

Na wat heen en weer mailen met Castle Creations wordt er nu een nieuwe ventilator opgestuurd. En aangezien ik toch met ventilatortjes bezig was heb ik meteen ook maar een CC motorventilator TowerHobbies.com | Castle Creations CC Blower Monstr Mtr Cool Fan & Shroud bij Tower besteld. Prijs viel me nog mee 18 dollar inclusief verzendkosten

Denk dat ik er ook maar 2 bestel, zullen we van de zomer nodig hebben :cool:
hoop ik .......Wat een pokkeweer telkens, je zou bijna zo,n VXL aanschaffen en een Sporthal afhuren mmmm idee ?
Die slash 4x4 is ook een strak ding, ook voor binnen, is net ffe groter dan een VXL
en toch makkelijk in de wagen te smijten.

ps Is natuurlijk wel kapitaal vernietiging als we allemaal apart onze spullen bestellen, met die verzendkosten en zo....

Laatst bewerkt:
Tjsa, maar 10 bestellen en hier te koop aan bieden gaat ook weer niet. Dan ben je al snel een "handelaar".
En wie wil er al dat geregel en geritsel op z'n nek nemen, geld voorschieten etc., met het risico dat je nog moet gaan leuren met de spullen van iemand die op het laatste moment alsnog afhaakt. Is pas nog gebeurt bij een inkoop actie voor de Mamba pro als ik de marktplaats ad mag geloven

Goede avond, vorige week een dif spool, trx 5381x gemonteerd in mijn achterdif om eens lekker te crossen in het losse zand, was de pret na 25 min afgelopen, doordat ie bij de aandrijfas compleet afbrak?? is zoiets een constructiefoutje, of is zoiets niet bestand tegen 4s lipo geweld?? heeft iemand van jullie wel goede ervaring met zo'n dif??

aandrijfas

ja das rotzooi zou je zeggen maar het gaat allemaal een keer kapot, het slijt nu eenmaal... stel je eens voor om mee te rijden in de ERevo Brushless, als passagier, dan kom je erachter dat er behoorlijk wat geweld plaatsvind tijdens het crossen...
neem anders de stalen versie van de aandrijfassen voor de 3.3 versie van Traxxas:cool:

mvb baan

hmmmm,... Op de baan van de MVB wil ik ook wel een keer rijden. lijkt me alleen een beetje krap op sommige plaatsen voor 1:8, of lijkt dat maar zo?

E-Revo, E-Slayer, Slash en Muggy uitlaten, haha. :)

De Mvb baan zou ik niet vanaf Westerhaar opzoeken, is veel te smal en te prutserig, ik woon ervlak bij en heb en revo brushless 4 s 5000 35 c, dan weet je t wel...

suc 6 ermee

Wat brak er precies af? Was dat de diff spool, of de aandrijfas zelf. Een aandrijfas heeft niet het eeuwige leven. Een voordeel van kunststof is dat je voor 15 euro twee nieuwe aandrijfassen op de kop kunt tikken.
Ik ben zelf niet zo enthousiast over de stalen aandrijfassen, die willen nogal eens uit de drive cups springen. Kan beperkt worden door de pivot balls maximaal in te draaien, maar dat beperkt de uitlijn mogelijkheden weer.

Gebruik zelf al geruime tijd de stalen assen op de Revo. tot nu toe is mij nog maar 1 keer een as uit de cup geschoten, en dat was na een aanrijding met een bigscale.
bij een crash kunnen de draagarmen zover buigen dat de assen er uit kunnen schieten, maar tot nu toe zijn ze bij mij er altijd goed in gebleven. :)

morge, probeer d'r foto's bij te doen, maar krijg het nog niet voor mekaar. was trouwens het dif zelf, is diegene zodat je een starre verbinding hebt.

da's inderdaad niet de bedoelling dat de spool zelf afbreekt. (vind het ook vreemd moet ik eerlijk zeggen, je zou toch denken dat een spool sterker is dan een diff.

wel jammer dat ie zo snel afbrak, duur geintje, zo'n 25 euries voor 25 min rijden, want ook het gedeelte van de aandrijfas kan ik weggooien, krijg dat stukje d'r niet meer uit. nu neem ik maar een gewoon dif en vul hem met vet of dikke siliconenolie, krijg ik denk bijna hetzelfde effect.

als ik gaten in mijn banden maak en de gaatjes in mijn velgen dicht zodat ik geen last meer heb van heel veel zand in mijn banden:mad: :mad:

Hoe groot moeten die gaatjes dan zijn en hoeveel 2 of 4 per band??

ik heb ze ook getaped!!

van af 1.30 min

Laatst bewerkt door een moderator:
Mij lijkt het verhaal een beetje dat het gaatje in de band het gaatje in velg vervangt, dus 1 gaatje dicht in de velg, 1 gaatje in de band er voor in de plaats? Ergens moet de lucht er dan uit.

Wat ik alleen niet echt begrijp is dat ie het gaatje in de velg dichtmaakt om te voorkomen dat er zand in de binnenkant komt, maar er komt dan geen zand door het gaatje in de band naar binnen??

Doordat als je rijdt je band snel ronddraait en het zand (mocht dat er in zitten) er juist uit geslingerd wordt.

Het gaatje aan de binnenkant van de velg zorgt er juist voor dat het zand de band in gedrukt wordt. Heb het zelf al geprobeerd. Met alleen het gaatje in de velg, een band vol met zand.
Na het maken van gaatjes in de band ging dit er al weer snel uit.

Back