E-REVO topic

Mannen, vergeet 16 mei niet in de agenda te zetten. "traxxas days" in Purmerend, aparte klasse voor de revo en emaxx. Er is nog maar één revo ingeschreven (ik natuurlijk)

Heb gisteren nog even een filmpje van je erbe geschoten (in gevecht met 2 slashes):

Laatst bewerkt door een moderator:
revo waterschade

goededag ik had een vraagje ben met mijn brushless revo
het water in gereden :( nou in mijn esc uitgefikt en een lipo
over de emmer mijn vraag is eigelijk wat is nou een betere esc
want de lipo cutoff van de orgineele is kut.
mvg eric

???

Ik zie het verband tussen lipo cut-off en een kapotte esc door water niet helemaal...
Maar goed.

De lipo cut-off van de brushless e-revo doet het prima. Je moet alleen de laatste update installeren. Dan kun je via de pc (met castle link) als je dat hebt het juiste voltage instellen.
2r5xo5v.jpg

Welke esc ook de motor van de erbe aan kan weet ik niet. Wel gehoord dat de tekin rx8 veel gebruikt wordt, maar dat is een set van motor met esc.

Ik zou proberen of je een nieuwe esc via garantie kunt krijgen. Alles goed droog maken en versturen. Als het garantie is, dan krijg je een nieuwe. Geven ze jou de schuld, dan kost het je 70 dollar en krijg je alsnog een nieuwe. Dat is een koopje voor zo'n esc.

tip

bedankt das nog is een goede tip ga um droog maken
en stuur hem op dank u
mvg eric

Er zit al hele dikke olie in het middendiff.
Het is ook mijn ervaring dat de acceleratie minder wordt, zeker op ondergrond met veel grip. Maar iets gedoseerd op het gas, scheelt al een hoop. Ik vind de auto (op de baan) er veel prettiger mee rijden

Heb vorige week op de baan in Purmerend gereden. Dan is het middendiff inderdaad een verbetering. De auto blijft bij acceleren veel beter bestuurbaar. Nadeel lijkt de iets lagere acceleratie. Ook breekt de auto aan de achterkant iets sneller uit bij remmen in de bocht. (maar ja, je hoort ook niet te remmen in een bocht :)) In het terrein vind ik het toch wel echt veel minder fun. Ben op wat onderzoek uitgegaan over de diff olie. Bij aflevering zit er 100K olie in. Dat is al erg dik. Er is ook nog 200K en 300K te krijgen. Iemand daar ervaring mee. Of zou daar de werking van het diff weer helemaal mee worden uitgeschakeld?

Ik wil zelf ook nog eens de 200k proberen. lijkt me dat het dan eeen heel eind beter moet zijn.
Ik vind zelf de olie vrij dun voor het middendiff om eerlijk te zijn.

Met andere intern overbrenging verhoudingen
De auto's zijn absoluut niet te vergelijken
de revo heeft een front/rear diff ratio van 2.85
een D8 heeft een front/rear diff ratio van 4.3
bron: R/C Calculations
Front/Rear Differential Ratio
This is the ratio from dividing the differential ring gear by the differential pinion gear. The result should be a number larger than 1.

K=1000. Pinky gebruikte geen K
Standaard zit er in een revo midden diff olie met een viscositeitswaarde van 100.000
In een truggy zit olie met een viscositeit van 15.000.
De eenheid die bij de viscositeitswaard hoort is overigens redelijk merk afhankelijk, net als met shock olie

K= kilo = 1000. Heb de vraag gesteld op het Traxxas forum. Daar wordt geadviseerd 500K !! te gebruiken. Traxxas levert deze olie onder nummer 5039. Heb die besteld, ben wel benieuwd naar het effect. Die olie zou dan 5 x zo dik moeten zijn als de standaard 100K olie.

Laatst bewerkt:
Back