E-REVO topic

Die Harakiri banden zijn ook van LRP. Arno heeft er al meermaals de no nitro cup mee gewonnen :p Slijt zal wel ongeveer hetzelfde zijn die andere LRP. Heb zelf ook de Harakiri's voor m'n buggy maar nog niet getest op astro. Voor mij werken ze erg goed op lossere ondergrond. Rij liever met fijna pinnetjes op astro voor de buggy.
De harakiri's hebben problemen met de inserts, deze breken door midden, waardoor er niet meer goed mee te rijden valt. Geen preglued kopen dus, en meteen goede insert aanschaffen

Wat? De Harakiri's ook al? Laat ik die nou net gekocht hebben. Maar die ga ik zelf lijmen, dus zal wel eens kijken hoe die inserts eruit zien.
Bij twee van mijn pre-glued crimefighters waren wel de inserts kapot gegaan.

Laatst bewerkt:
Nope inderdaad, maar dan ga ik nog truggy banden nodig hebben als de Revo weg is ;)

Ik zou hem graag willen houden, maar om hem in een echte truggy te veranderen om te gaan tracken is zoveel werk eraan en gaat het prijskaartje ook aardig oplopen...
En dan is het nog niet echt...

ach... als je de 'kenners' hebt, die zeggen toch dat het niet uitmaakt hoeveel moeite je er voor doet, het zal toch nooit zo goed als een Truggy worden. (ben ik het niet mee eens, maargoed. tuurlijk, een Mugen met een dubbel zo hoog prijskaartje zal beter zijn. maar een Truggy met hetzelfde prijskaartje als de Revo.. )

Met alleen de Swaybars kom je iig al een heel eind. verer is het meeste werk de vering ffkes goed afstellen. middendiff helpt erg veel, maar niet per-se nodig.

valt allemaal nog wel mee hoor. :)

Als ik de lagers van m'n Neu motor vervangen heb wil ik toch eens naar Mol gaan. baan lijkt me supergaaf. ( zal wel de 1e week van augustus worden)

als je de Revo dan nog hebt kunnen we mischien eens afspreken. :) Kun je ook eens rijden met een E-Revo die al iets meer aangepast is.

ahhh als ik hem dan nog heb zou het heel tof zijn, moest ik hem niet hebben kom ik ook wel met de Vorza of Ishima dan... Of beiden...

Ja het is moeilijk om te kiezen, hem trackwaardig maken of voor een andere gaan...

Ja Mol lijkt mij een denderend parcours, ga er zaterdag wat zwaar werk verrichten om de baan nog net beter te maken en dan ga ik mijn eerste meters ook proberen te maken... Zal wel meevallen, en hebben ze er een nieuw lid bij ;)

ik zou de het eens proberen met de revo, zeker de sway bars kopen en noppen banden.
koop eens die 2 dingen en da nkun je nog veranderen, sway bars kosten 20euro in de us en die banden kun je nog voor iets anders gebruiken ook he

Kan je iig verzekeren dat de auto met swaybars en 1/2 offset wielen al een totaal ander beestje is. :) (bovendien is de wagen met truggy banden in de lucht veel makkelijker te corrigeren. )

Kan je een Revo dan zo krijgen dat hij die vervelende overhellingen niet meer gaat doen bij het draaien? Dat hij lekker strak blijft zoals je de meeste truggy's ziet door een bocht gaan?

@Bricks kort en krachtig haha :D

Dus de Sway bars gaan het overhellen tegen? en het duiken en liften van de neus bij acceleratie en remmen?

Inderdaad.
Laag leggen (middelste gaatje of zelfs buitenste gaatje van je rods). Ik heb aan de voorkant het buitenste gaatje genomen. Dit zorgt ervoor dat de neus ook niet zo heel ver omhoog komt bij het acceleren. Achter heb ik het middelste gaatje genomen. Dit zorgt ervoor dat de rocker in een wat progressievere stand staat, waardoor ie minder snel doorzakt. Dan met de veerspanning je rijhoogte instellen.
Je veren niet te strak zetten (bij mij staan ze zelfs vrij los). De iets stuggere veren gebruiken die bij de set zaten (zilver voor, blauw achter).
Als je zin hebt, de olie in de dempers vervangen door iets tussen 50-65W.

Dan de settings uit de tuning guide die ik eerder geplaatst heb.
Daarbij is het handig je achterste boven draagarmen op de laagste positie te zetten.
Alle clipjes bij je voorste boven draagarmen voorin plaatsen. Bump steer elimineren door aan te passen volgens de gebruiksaanwijzing.

1/2 offset truggy wielen gebruiken.
Swaybar setje (teckno of traxxas) installeren.

Heb je ineens een heel andere auto!

stuggere veren (of de P3 rockers met kortere pushrods, maar dat is wel erg hard.. hoewel dat nog wel eens perfect kan zijn voor Mol voor zover ik kan zien.. )

Thanks voor de tips gasten... Dus er is wel zeker een degelijke fun auto uit te halen voor in Mol te gaan rijden? De tuning guide moet ik nog aan beginnen ... hmmm :)

Groetjes
Kurt

tunign guide heb ik zelf nog nooit open gehad. ben zelf maar wat aan gaan klooien, en het schijnt goed te werken. :P
(gebruik zelf nog de originele veren en demper olie bijvoorbeeld.)
ben zelf iig erg blij met de wagen.

Heb nu de motor lagers versleten (zit een halve mm axiale speling op, nieuwe SKF's zijn al besteld en zullen er morgen zijn. ) dus heb er al wel vrij veel mee gereden. :)

Back