E-REVO topic

schakelaar ESC

't is de tweede keer dat de schakelaar van mijn esc het begeeft.
De eerste maal kon ik hem reinigen, nu heeft hij blijkbaar finaal de geest gegeven.
Vervangen door een andere, en zo ja heeft iemand een link?
Of er tussenuit en draden verbinden.
Wat ik me dan afvraag: gaat de esc dan geen 2 of 3 cellen tellen als je de eerste lipo aansluit, en lipo 2 gewoon niet meetellen?
Waarschijnlijk niet gezien beide lipo's aangesloten moeten zijn om het circuit te sluiten, maar 'k wou de vraag toch eens stellen.

Thanks
 
't is de tweede keer dat de schakelaar van mijn esc het begeeft.
De eerste maal kon ik hem reinigen, nu heeft hij blijkbaar finaal de geest gegeven.
Vervangen door een andere, en zo ja heeft iemand een link?
Of er tussenuit en draden verbinden.
Wat ik me dan afvraag: gaat de esc dan geen 2 of 3 cellen tellen als je de eerste lipo aansluit, en lipo 2 gewoon niet meetellen?
Waarschijnlijk niet gezien beide lipo's aangesloten moeten zijn om het circuit te sluiten, maar 'k wou de vraag toch eens stellen.

Thanks

Schakelaar is waardeloos. Gewoon ertussen uithalen en draden aan elkaar solderen. Heeft verder geen gevolgen.
 
Zo, ben na de caravan race aan het sleutelen gegaan. Tijdens het vrij rijden schoot mijn schokbreker los van het chassis. Bout was eruit. Ik kreeg er echter geen nieuwe in, dus de oude bout was afgebroken. In het plastic blijkt nu, dus die krijg ik er niet meer uit. Nieuwe Bulkhead gepakt, en de zooi uit elkaar gehaald. Blijkt bij nadere inspectie dat de bout die de pushrod verbindt met de draagarm ook is uit gelubberd. RPM Tru-track. Ook het naastgelegen gaatje houdt de schroef niet meer. Ga dus maar shoppen voor een nieuw setje Tru-tracks, of misschien maar gelijk de Hotracing, met adjustable Toe-inn.
Mag blijkbaar nog blij zijn dat ik de finish heb gehaald.

Bij mij toch ook nog wat schade. In het laatste rondje na de prijsuitreiking een kapje van mijn schokbreker afgebroken en ik zag zo even ook dat mijn bodymount achter helemaal afgescheurd is. Was die caravan toch net ff teveel van het goede :)
 
Wat doen die dan, en hoe gebruik je ze? Heb je daar een fotoke van

De postelastieken wikkel ik in de breedte om de lipo's heen (ik gebruik hardcases die anders heen en weer lagen te rammelen en ontzettend snel de behuizing versleten).

Met de elastieken eromheen heb je een mooi rubber "stootrandje" wat snel te vervangen is mochten ze ooit kapot gaan.
Dit zorgt voor een strakke fit in de accu bays.
 
Hebben jullie dan niet van die "clips" in de accu compartimenten zitten die de accu's aandrukken? Werkt bij mij namelijk best goed al ben ik nog niet echt te keer gegaan met mijn E-Revo... Gaat dit weekend gebeuren.
 
Ik heb aan de bovenzijde de clipje's die 'm aandrukken, aan de achterzijde het stukje foam, en aan de voorkant het verstelbare steuntje. Ik merkte echter dat al mijn lipo's een klein deukje kregen van het steuntje. Pir3lly tipte mij om het met Velcro/klittenband vast te zetten. Vond ik wel een goed suggestie. Steuntjes zijn er nu dus even uit.
 
ik weet dat bij de rustler, slash, stamepede en bandit de 12T 550motor erg slecht is, is dat ook bij de motoren van de e-revo? (geen BE)
 
Ja, heel slecht. In ieder geval als je meteen op lipo's gaat rijden. Koolborstel verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Hoe ze het doen bij Nimh paketten weet ik niet
 
de motor is prima, je moet ze gewoon goed inlaten lopen... iig die in mijn lsash was geweldig voor ik uit princiepe upgrade naar overpowered brushelss
 
Zo, vandaag voor €0,60 de speling uit mijn wielmeenemers kunnen krijgen. Hoe?

Men neme 4 stuks messing plugjes M5 a € 0,15/stuk (gewoon bij de Hubo)

cimg0149y.jpg


En een boortje 6 mm. Plaats de wielnemer in een bankschroef, en boor het gat uit. Gewoon uit het handje, boortje volgt het oude gat vanzelf wel
cimg0152x.jpg


Met de dremel of vijl een klein "zoekertje" er aan maken
cimg0153.jpg



Oude stub axle door de wielmenemer steken, en het plugje er zovermogelijk opdraaien.
cimg0154x.jpg


Met en hamertje er voorzichtig zover mogelijk intikken. De Stub axle laat goed zien tot hoever de plug er inzit

cimg0155s.jpg


Wielmeenemer op de auto zetten (opdraaien!), en uitlijnen zodat het kleine pennetje weer in het gaatje kan. Overtollig stukje plug weg slijpen

cimg0158.jpg


En dan is dit het resultaat: Tadah:

cimg0160xu.jpg


Half uurtje werk, en 60 cent armer. Speling compleet en voor altijd weg.
 
Top!
Zo wil ik het ook nog gaan doen.
Kom je goed uit met het erop draaien en het pinnetje dat er uiteindelijk weer doorheen moet?
 
Speling compleet en voor altijd weg.

Ziet er goed uit. Uitleg en foto's zeker! Hoe weet je dat de speling voor altijd weg is? En is het niet makkelijker (maar niet goedkoper), de HPI wielmeenemers te monteren? Dat heb ik hier wel eens langs zien komen als alternatief.
 
Je bedoelt deze
Hex Wheel Hub 17mm Silver Svgx [HPI86804] - $7.10 : Liquid RC, No bull world-wide shipping

en deze
Flanged Locknut M5x8mm Black Svgx(4) [HPIZ680] - $4.98 : Liquid RC, No bull world-wide shipping

Is bij elkaar wéér een tientje, en ach ja, modelbouw hé.
Vond bij de brushed revo de 14mm meenemers (hexes) ook niet jé van dat.

Ik denk wel dat de speling tussen de aluminium wielmeenemer (kan maar niet op het engelse woord komen), en de stubaxle nu opgeheven is, omdat e.e.a. echt naadloos aansluit.
 

ja, die bedoel ik.

Is bij elkaar wéér een tientje, en ach ja, modelbouw hé.
Vond bij de brushed revo de 14mm meenemers (hexes) ook niet jé van dat.

Je hebt gelijk, een tientje is toch wel weer een héél bedrag, al die andere onderdelen die ik mijn schuur heb staan heb ik bijna gratis bij mijn hobbyshop gehaald :)

Inderdaad ik vond de 14mm meenemers ook niet geweldig. Maar wie heeft ervaring met de 17mm?
 
Back
Top